Sağlıklı Tırnaklar

10.1K 130 7
                                    

Oje
Ojelerini iki-üç günde bir silmeli, yenileme öncesinde bir-iki gün bekleyerek tırnaklarının nefes almasını sağlamalısın. Tırnaklarını temizlerken kullandığın ürüne de dikkat etmelisin. Oje temizleyicin aseton içerse de içermese de tırnakların için yıpratıcı olabilir. Tırnağının incelmesine ve kağıt gibi soyulmalara neden olabilir. Bu etkileri engellemek için ojelerini temizledikten sonra mutlaka ellerini sabunlayarak yıkamalı, ardından da el kremi kullanmalısın.

Tırnak etlerini kesme

En yaygın hatalarından biri de tırnak etlerini (kütikülleri) kesmek. Kütiküllerini kestiğinde, daha fazla kalınlaşırlar ve daha çabuk büyürler. Bu nedenle bir miktar sıcak suyun içerisine bebek yağı damlatıp etlerinin yumuşamasını sağla ve tahta bir itme çubuğu ile etlerini içe doğru it.

Ayrıca aklına geldikçe el kremi kullanmayı da ihmal etme.

Ojelerinin altına mutlaka base coat, yani şeffaf oje uygula. Bu sayede ojelerin kalıntı bırakmadan silinecektir. Bu da tırnaklarının daha fazla hava almasını sağlar.

Oje öncesinde baz kat uygulamadığında tırnağın ojenin içerisindeki renk pigmentlerini emer ve tırnak yüzeyinde bozulmalar oluşur.

Yazları daha hızlı uzayan tırnaklarından da anlayabileceğin gibi, hızlı tırnak uzaması için en bilinen taktik; su ile temastır. Gün boyunca ne kadar çok suya değerlerse, o kadar çabuk uzarlar. Ancak fazla temas da, tırnağın incelip kırılmasına neden olabilir.

Bu yüzden, eğer bulaşık yıkıyorsan suya limon suyu eklemeli, sonrasında ise etkili nemlendiricilerle tırnaklarına masaj yapmalısın. Tırnak uzatma için badem yağı ve zeytinyağı gibi yağların faydası çoktur.

Devamı gelecektir 🐾

Kızlar İçin TavsiyelerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin