Regl😱

11K 175 84
                                    

Basitçe söylemek gerekirse regl bir kadının vücudunun artık ihtiyacı olmadığı dokuları dışarı atmasıdır. Bu doku rahimden gelir, burası kadın vücudunda bebeğin (fetüs) geliştiği yerdir. Her ay ya da yaklaşık olarak her ay, rahim astarı kalınlaşmaya başlar. Bu kadının hamile kalması durumunda döllenmiş yumurta için yapılan bir hazırlıktır. Yumurta döllenmezse bu astar vücuttan vajina yoluyla atılır. Buna da regl olma denir. 10-14 yaşlar arası başlar.

Yani bir genç kız regl olduğunda, “kanaması” yoktur, aslında vücudu az miktarda kan ve bazı gereksiz dokulardan kurtulmaktadır. Bu doğal, normal bir süreçtir. Burada regl ile ilgili en çok sorulan soruları bulabilirsin.

Regl olmak neye benzer?
Regl esnasında pek de bir şey hissetmezsin; olduğunu hissedemezsin. İlk kez regl olduğunda, iç çamaşırında biraz ıslaklık hissedebilirsin; bu da muhtemelen sadece birkaç damla kandır.

Regl esnasında kötü kokular oluşur mu?
Oluşmamalı! Regl sıvısı vajina içinde emildiğinde hava ile temas etmez ve böylece herhangi bir koku olmaz. Pedleri sık sık değiştirmek sorunu çözecektir.

Regl olmak acı verir mi?
Reglin kendisi acı vermez ama bazı kadınlar regl esnasında rahatsızlık verici olabilen regl öncesi sendromu sancıları ya da diğer regl belirtileri yaşayabilirler.

Kaynak* KızlarArasında✅

Kızlar İçin TavsiyelerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin