ÖZELLİKLE ÖĞÜNLERDEN ÖNCE BOL BOL SU İÇİN
Su içmenin sağlığa yararları saymakla bitmez, ki bilim adamları da normal bir bireyin günde 2 – 2.5 litre su içmesi gerektiğini söylüyor. Gün içerisinde aşırıya kaçmadan vücudunuza alacağınız su miktarını artırırsanız, metabolizmanızı %24 ile 30 arasında hızlandırmış olursunuz. Bu da kalori yakımına yardımcı olur. Ayrıca öğünlerden yarım saat önce ortalama yarım litre su içmek de diyet yapanların daha az kalori almasını sağlıyor.
KAHVALTIDA MUTLAKA YUMURTA YİYİN
Günün en önemli öğünü olan kahvaltıda yumurta yemek, daha uzun süre tokluk hissi sağlıyor. Böylelikle gün içerisinde daha az kalori almış oluyorsunuz. Hem kilo vermenize yardımcı oluyor hem de vücut yağ oranınızın azalmasını sağlıyor. Eğer yumurta yemeyi sevmiyorsanız kahvaltıda başka bir kaliteli protein kaynağını tüketebilirsiniz.
GÜN İÇİNDE ACIKTIĞINIZ ANLAR İÇİN SAĞLIKLI ARA ÖĞÜNLER TAŞIYIN
Yoğun ve stresli bir hayatınız varsa çoğu zaman acıktığınızda yemek istemediğiniz yemekleri yemek zorunda kalır sağlıklı yiyecekleri bulmak için zaman bulamazsınız. Bu nedenle bu öğünleri sağlıklı bir şekilde atlatabilmek için yanınızda sağlıklı yemekler ya da atıştırmalıklar taşıyın.
BAHARATLI YİYECEKLER TÜKETİN
Acı biberin içerdiği kapsaisin maddesi metabolizmanızı hızlandırır ve iştahınızı azaltır. Ancak fazla tüketim sonucu vücut bu maddeye karşı tolerans geliştirebilir. Bu nedenle aşırıya kaçmadan baharatlı yiyecekler tüketmek metabolizme açısından oldukça faydalıdır.
DÜZENLİ UYKU
Kilo vermek için düzenli uyku şart. Uykunuzu yeteri kadar almanız enerjiniz yerinde olacağı için yeme isteğinizi dizginleyecektir. Aksi halde Enerjisiz kalan vücut enerjiyi yemeklerden almak için size açlık sinyalleri gönderecektir.
MÜZİK ZEVKİNİZİ GELİŞTİRİN
Yeme isteğiniz baş gösterdiğinde biraz müzik dinlemek size daha iyi hissettirecek ve biraz olsa sizi açlık hissinden uzaklaştıracaktır. Araştırmalara göre açlık anında müzik dinlemek bireyin en sevdiği yemeği yemesiyle eş değer niteliktedir.
KARANLIKTA YEMEYİN
Gece yarısı atıştırmalıklarına son verin. Karanlıkta yenen yemeklerin daha çok yemeye sevk ettiği görülmüştür. Bu size kilo kaybettirmeyeceği gibi kilo almanıza sebep olacaktır.YÜRÜYÜŞ YAPIN
Dışarıda veya evde olmak üzere en az 20 dakika boyunca yürüyün. Mümkünse bol bol güneş ışığından faydalanın. Bu yürüyüşlerle yağlarınızı yakarak kilolarınızdan da kurtulmuş olacaksınız.
Evet bir bölümün daha sonuna geldik. Umarım faydalı olur. Zayıflar için kilo alma bölümü yapacağım söz🐤