~Oscars perspektiv~
Varför sa jag bara inte som det var, att jag gillar henne. Men det är något inne i mig som säger mig att hon inte känner detsamma, men nu har hon lämnat mig. Och hur ska jag förklara för henne, jag har svikt mig själv. Nej Oscar tänk inte så, du måste ge dig en till chans och inte ge upp.
~ Sannas perspektiv~
Jag gillar verkligen Oscar men grejen är att jag inte vet vad han känner, det är något som säger att han inte känner detsamma. Mamma ropar på mig, från nedre våningen. " jag kommer" säger jag, jag samlar ihop mitt smink. Sedan gör jag ner till mamma, jag granskar huset. Det var väldigt tomt, dom vita väggarna var tomma. Och köket det minst lika tomt. Jag tar på mig mina skor, och ställer mig framför huset. "The life changes one day" tänker jag för mig, jag sätter mig i bilen. Och mamma startar bilen, hon börjar köra. Det plingar till på min mobil det var Oscar. ( Oscar : O) Sanna : S )
O: hej.
S: hej Oscar.
O: jag saknar dig.
S: jag med men var tvungen, ville inte se dig bli ledsen.
O: tack att du tänkte på mig, men det gör ont.
S: förlåt jag ska göra allt genom att gottgöra dig.
O: gör inget du ångrar du, ta inte ett för stort beslut.
S: jag ska försöka komma tillbaka, och jag kommer inte göra något jag ångrar.
O: okej bra babe.
Va vänta lite kallade Oscar just mig för "BABE" mitt hjärta kommer hoppa ut snart, av glädje.
O: ring mig när du kommer hem sen, eller Face time.
S: okej ❤️❤️.
~Sannas perspektiv~
När vi är framme så parkerar mamma framför ett vitt stort hus, stora fönster och svart. Det var lite större en vårt gammal hus i Stockholm. Jag öppnar bildörren och går mot det nya huset, allt var redan renoverat eftersom flyttgubbarna kom före än oss. Jag gick upp för den svarta spegel lika trappan, jag går upp och det fanns det tre dörrar. Jag går in i den i mitten som mamma sagt ska vara mitt rum, det var väldigt stort. Ett stort fönster och två dörrar till, jag öppna ena dörren det var en toalett. Och det var jätte fint mitt schampo och balsam var där och en handduk, och så klart en dusch och en toa. Jag går mot nästa dörr, det var en ett rum med kläder hängandes. Och i ett hörn ett vitt smink bord med lampor och mina borstar. Och olika smycken.
Det var rätt så fint.
~~~~~~ Efter 2 månader~~~~~~~~~
I morgon ska jag börja min nya skola, hoppas jag får en bra första dag i skolan. Snart ska jag gå och lägga mig jag ska bara gå och fixa mig ta bort sminket och sätta på mig mina sovkläder, sedan går jag till min säng sätter min mobil i laddare och sätter på alarm. Vid 6:30, sedan lägger jag den på nattduksbordet. Sedan somnar jag.
~~~~~~~~~~~Nästa morgon~~~~~~
Jag vaknar av mitt alarm och går upp, jag tar på mig ett vitt linne och ett par svarta jeans. Jag plattar mitt hår och jag sminkar mig lätt, när jag går när sitter mamma och pappa där. ( hennes pappa har inte vart med eftersom han kom till Södertälje innan dem)
God morgon säger dom, "god morgon" säger jag tillbaka. Hur känns det inför fösta skoldagen då, säger mamma. " bra" säger jag. Jag äter snabbt upp min frukost, sedan tar jag min skin jacka och min MK väska. Och mina vita långa Converse, sedan får jag skjuts av mamma. Vi sätter oss i mammas silvriga Audi, sedan kör hon iväg. Hon parkerar framför skolan och säger hej då. När jag står framför skolan börjar det pirra i magen, jag har fått en nyckel till mitt skåp med nummer 210. Jag går in till skolan och går förbi ett tjej gäng, hej säger alla i kör. " hej" säger jag, är du ny här säger en tjej. " ja" säger jag vart ligger skåp 210 säger jag. Dom 4 tjejerna följer mig dit. Tack säger jag, ses sen säger dom. Efter en stund kommer det fram en kille, och säger tjena snygging. Jag bakar undan han följer efter, " du ska nog akta dig jag har en pojkvän". Killen ler och säger men oooo va rädd jag blir, låt mig vara säger jag. Oj oj vad jag är rädd, jag ska nog akta mig annars kommer din pojkvän bli arg. Vill du veta vem det är? Jo Oscar Enestad. Akta säger jag och knuffar bort han ur vägen, jag går raka vägen mot klassrummet. Jag skulle presentera mig för klassen, jag ställer mig vid min lärare som heter Jannica. Hej jag heter Sanna och är 16år, jag har flyttat från Stockholm. Och har 5 bästa vänner Mira, Oscar, Ogge, Felix och Omar. När jag är klar sätter jag mig vid en tjej, hon verkar snäll. Hej säger hon, "hej" säger jag, känner du killarna i The fooo Conspiracy. Jag nickar till svar, och hennes mun formar till ett O. När lektionen är slut så är det rast, jag står med gruppen av tjejer som fått reda på att jag känner killarna. Dom ville veta hur dom är, jag berättar och när jag är klar ska vi in till nästa lektion. Matte lektionen har vi en ny lärare Janne, vi började jobba i matte lektionen tills min mobil börjar vibrera. Jag tar upp den och det är Oscar.
O: hej! Hur var din första skoldag.
S: bra SJ då.
O: du glömde ringa den dagen du kom till Södertälje.
S: oj förlåt, hade verkligen fullt upp.
O: det gör inget ❤️
S: okej 😍
O: Hej då ❤️ baby.
S: Hej då ❤️ Babe.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Fortsätt läsa ❤️ FooerGirl❤️
YOU ARE READING
I MOVE and MEET you again
FanfictionHandlar om Sanna 17 bor i Stockholm Och träffat killarna. Omar,felix, oscar, ogge Och flyttar till Södertälje. Det är spännande vill inte avslöja ❤️