-Jonas-
Ik hoor gestommel. Ik kijk naast me, maar Tess zit gewoon stil om zich heen te kijken. ''Hoor jij dat ook?'' Ze kijkt me met grote ogen aan. Ik knik. Opeens hoor ik een grote klap. De muur aan één kant is gevallen. Er staat een bleek meisje met donkerrode pijpenkrullen in de opening. Ze kijkt ons even bang aan maar opeens... opent ze haar mond in een grom en ik zie twee hoektanden. Dan wordt het me allemaal te veel en opnieuw wordt alles zwart.
-Rosa-
Ik duw op de knop en de muur zakt in elkaar. Ik zie een jongen en een meisje geschrokken naar me kijken. Ik voel me even in de war, maar dan grom ik en laat m'n tanden blikkeren. De jongen zakt in elkaar. Het meisje schiet er naartoe en probeert de jongen wakker te maken. Ik grinnik. Ik kijk. Het meisje huilt. ''Jonas...Jonas...wees nou niet... je mag niet...'' snikkend legt ze haar hoofd op het lichaam. Ik schrik. Dit was niet de bedoeling. ''G..gaat het?'' Vraag ik. Het meisje kijkt me bang en en trekt de jongen naar zich toe. Ik loop wat dichterbij. ''GA WEG!'' Schreeuwt het meisje opeens. ''Het...het spijt me...'' mompel ik. Het meisje kijkt me aan. Ze lijkt minder bang. ''Mag...mag ik je helpen?'' Vraag ik aarzelend.
-Tess-
''Mag...mag ik je helpen?'' Ik kijk het griezelige meisje aan. Ik vertrouw het niet. ''Met wat? Hem nog dooier maken?'' Het meisje kijkt even boos maar relaxt dan. ''Nee. Ik...wil..hem genezen. '' ik word boos. ''HIJ IS DOOD, TRUT! JE KAN HEM NIET GENEZEN!'' Het meisje kijkt me aan alsof ik nu uit moet gaan kijken. Met tegenzin leg ik het dode lichaam van Jonas neer. Het meisje sluit haar handen tot vuisten. Ze sluit haar ogen. Doet haar handen en ogen weer open. Ze houdt haar handen een stukje boven Jonas. Het lijkt...nee, het lijkt niet zo, het is zo! Er komt rood licht uit haar handen en ik zie het onder Jonas' huid door ze hele lichaam stromen. Dan dooft het licht en het meisje trekt haar handen terug. Ik kan wel juichen als ik Jonas hoor kreunen. Het meisje kijkt tevreden naar Jonas. Ze kijkt me aan. ''Hij slaapt nu. Ik ben Rosa.'' Ze steekt haar hand uit. Ik pak haar hand aan. ''Tess. En dit hier is Jonas. Hoi.''
JE LEEST
Troubles in deep
FantasiaTwee vrienden, Tess en Jonas, vallen op een dag in een meer waardoor ze in de wereld van vampiers terechtkomen. Daar ontmoeten ze Rosa, het vampier-meisje. Ze raken bevriend met Rosa maar willen ook graag terug naar de bovenwereld. Maar opeens k...