ontbijt

44 5 0
                                    

-Rosa-

Tess, Jonas en ik zitten aan tafel te ontbijten.  Ik kijk ze aan. ''Jullie moeten vandaag mee naar mijn school. Mijn moeder heeft jullie al aangemeld op de school. Sorry, jongens.  Ik wist er ook niks aan.''  Jonas knikt alleen en haalt zijn schouders op. Tess is wat enthousiaster.  ''Leuk! Wat is de planning?'' Ik glimlach. Wat is die meid toch vrolijk.  ''Jullie gaan zo gewoon met mij mee naar school.  Jullie krijgen je schooluniform en lopen gewoon met mij mee. Jullie hoeven nog niet echt te werken ofzo. Gewoon kijken.  Vanmiddag halen we voor jullie allebei een schooltas en dan krijgen jullie na de zomervakantie jullie boeken.  Oké?''  Tess knikt en Jonas haalt opnieuw zijn schouders op.

-Jonas-

''Oké?'' Ik haal simpelweg mijn schouders op. Het kan me allemaal niet zoveel schelen. Ik heb niet zoveel zin om naar een school te gaan vol vampier-tieners. Ik kijk naar Rosa en hoe ze haar muesli opeet. Ze is zo mooi. En ze heeft mijn leven gered. Alleen is ze onbereikbaar.  Ik bedoel.. Zij is een vampier en ik een mens!  Dat wordt toch niks? Tenslotte heeft ze ook nog een vriendje, vertelde ze. Ene Scill. Die vampier boft maar.

-Tess-

Ik zie Jonas naar Rosa staren. Ik glimlach. Ik herken de blik in zijn ogen. Die is verliefd.  Helemaal geweldig, bedenk ik me. En nog best grappig ook. Wel balen voor hem dat Rosa een vampier is. Ik schep de laatste hap muesli in mijn mond en zet het schaaltje op het aanrecht. Ready for school! 

Troubles in deepWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu