♥2♥

6 1 0
                                    

Seorang budak lelaki dalam umur 9 tahun dan mempunyai rambut berwarna kelabu gelap, sedang berlari dari makluk aneh yang berbadan setengah manusia dan setengah serigala. Tangan makluk yang aneh itu besar telah berlumuri dengan darah.

"Jangan lari~wahai manusia. Aku masih lapar. Silalah menjadi pencuci mulutku!" Kuku panjang milik makluk aneh itu mencuba mencakar budak lelaki telah terjatuh ke tanah akibat tersepak batu.

Dalam sesaat, budak lelaki merasa nyawanya sudah tamat. Namun dia tidak merasakan sakit di mana-mana tubuh badannya. Dia memberanikan diri untuk membuka mata. Dia melihat seorang gadis yang memakai topeng musang, rambutnya yang berwarna hitam panjang. Memakai jubah kelabu dan selendang biru.

Gadis bertopeng itu sedang menahan serangan dari makluk aneh itu dengan menggunakan pedangnya.

"Jangan ganggu!!" makluk aneh itu menyerang lagi dengan menggunakan tumbukan dari kedua tangannya yang besar.

Tetapi serangan itu adalah sia-sia kerana gadis bertopeng itu dapat menepis setiap serangan dengan mudah.

"Sudah sampai masa untuk berhenti, wahai si aneh! Ingat namaku sebelum kau mati. Namaku adalah Yue yang bermaksud bulan!" kata gadis bertopeng itu sebelum membelah makluk aneh menjadi dua.

"Y-yue? Kyokai no yue?"tanya makluk aneh itu sebelum menghilang menjadi debu.

Gadis bertopeng atau Yue, menyimpan kembali pedangnya dan mengikat pedang itu di pinggangnya. Dia memandang budak lelaki yang baru diselamatkannya.

"Oi!" budak lelaki itu segera memandang Yue dengan perasaan yang kucar kacir. "Kamu okey ke tak? Ada luka di mana-mana?" soal Yue. Budak lelaki itu menggelengkan kepalanya.

Yue mengusap belakang lehernya perlahan. "Oi, dari baju kamu. Kamu ini anak murid orang tua lei. Macam mana kau boleh tersesat kesini?".

"A-aku lupa jalan kembali ke rumah guru Lei" kata budak lelaki itu.

Yue mengeluarkan sapu tangan dari kocek jubahnya dan menggunakan sapu tangan itu untuk mengelap air mata budak lelaki yang mengalir. "Hei! Beritahu aku nama kamu".

"Nama a-aku............."









♠♠♠♠

"Nama a-aku adalah Fauzi"

♠♠♠♠






"Kita sudah sampai,tuan. Inilah tempat pertama untuk..................................................................................





















......................pada 15 tahun yang lepas, tuan Osward.





































Aku akan mencuba sedaya upaya untuk mengupdate capter.

My reasonWhere stories live. Discover now