Di sebuah puak elemen yang bernama puak Elemen Fauna. Agak pelik tapi abaikan.
Terdapat sebuah rumah yang mewah dalam pendalaman hutan. Di dalam rumah tersebut, terdapat seorang putera tua yang sedang nyenyak beradu.
"Atok Wen!! Bangun!!" Jerit seorang lelaki iaitu Kyungsoo. Apa dia buat kat sini?
Dengan serta-merta, putera tua tersebut terjaga dari tidurnya. Putera itu ialah Atok Wen, atok kepada Wen Junhui 🌚.
"Apahal kau?!" Marah Atok Wen. Orang nak tidur pun tak boleh. Dia pun pelik sebab tiba-tiba cucu Atok Do ni ada kat rumah dia.
"Bangun lah atok. Dah tengah hari ni." Ujar Kyungsoo. Atok Wen memandang Kyungsoo.
"Apa kamu buat kat sini Kyungsoo?" Tanya Atok Wen dengan muka datar.
"Jun suruh datang. Dia suruh saya kejutkan Atok. Atok tidur mati katanya." Jawab Kyungsoo selamba.
"Kau nak bagi aku pekak ke apa Wen Junhui? Tak guna punya cucu." Batin Atok Wen dalam hati.
Kyungsoo yang melihat Atok Wen diam seketika itu mula memanggilnya.
"Atok Wen?"
"Atok Wen!"
"ATOK WEN!!"
Tersedar Atok Wen dari lamunan. Atok Wen terkejut lalu dia terlompat sedikit.
"Engko nak bagi atok pekak ke apa cucu oi?!" Marah Atok Wen lalu memegang dadanya.
"Sorry atok. Tapi, saya nak tanya."
"Apo?"
"Bilik atok memang berlubang ke?"
Atok Wen memandang Kyungsoo datar. Tak puas hati dengan soalan yang ditanya.
"Apa tak ada soalan lain ke nak tanya?" Tanya Atok Wen kepada Kyungsoo. Kyungsoo menggeleng.
"Entah lah cu. Atok pun tak tau." Jawab Atok Wen selamba. Kyungsoo memandang Atok Wen. Jawapan sama macam cucu dia, jawapan yang tak munasabah.
"Jom makan." Ajak Kyungsoo. Atok Wen mengangguk lalu dia bangun dari katilnya dan merenggangkan badannya seperti gaya penari balet.
Mereka berdua pun turun ke bawah. Tak payah papah Atok Wen, dia siap lari macam masuk maraton.
"Aik?"
"Tulah. Atok pun nak kata 'aik' juga." Ujar Atok Wen lalu menarik nafas dalam-dalam.
"WEN JUNHUI!!! MANA KAMU?!!!"
"Ye ye atok." Jawab Junhui yang baru masuk ke dalam rumah dengan muka yang diminta pelempang.
"Kenapa rumah kita berlubang banyak eh?" Tanya Atok Wen kepada cucu sulungnya. Junhui sudah cuak. Mampos dia kalau atok dia tau.
"Entah."
Atok Wen menjeling Junhui tajam. Macam ada something je. Junhui tersengih.
"Pergi dulu tok! Nak siram pokok jap!" Kata Junhui lalu keluar dari rumahnya.
"Pelik budak tu." Ujar Atok Wen hairan. Kyungsoo menggeleng kepala kerana sudah biasa dengan diorang tu.
"Yang Yang!! Yuhuu!!" Panggil Atok Wen kepada cucu bongsunya. Yang Yang pun turun ke bawah.
"Ya atok?" Tanya Yang Yang. Atok Wen menoleh ke arah Yang Yang.
"Baru nak gosok gigi?!!" Marah Atok Wen kepada Yang Yang. Eh tak sedor diri dia pun baru bangun 5 minit lepas.
"Ish!! Cepatlah atok!! Nak mandi ni!!" Ujar Yang Yang lalu menghentak kakinya lalu dia sambung menggosok gigi.
"Kenapaㅡ"
YOU ARE READING
13 Elemen ||Seventeen||
Random13 Orang Dengan 13 Elemen 13 jejaka, iaitu Seventeen bertemu dan mempunyai keinginan yang sama iaitu mencari Master Segala Elemen untuk menguatkan lagi tahap elemen mereka. Bukan mereka saja, tetapi ramai juga yang ingin mencari Master tersebut. Pe...