Impian (Woozi)

463 68 11
                                    

"Woozi hyung, tunggu Seokmin dekat sini eh. Lepas habis training bola nanti,  Min datang sini."
Kata Lee Seokmin kepada hyungnya, Lee Jihoon lalu berlalu pergi.

Jihoon hanya mengangguk sambil tersenyum melihat adiknya itu. Seokmin sangat berbakat dalam sukan bola sepak sehingga dia terpilih untuk mewakili sekolahnya.

Sambil menunggu Seokmin bermain, Jihoon menyiapkan kerja sekolah. Oleh itu, tidak hairan lah dia selalu mendapat pujian oleh guru-guru yang mengajarnya.

Setengah jam kemudian,

"Hyung, jom balik. Min dah habis training."

"Okay. Homework hyung pon dah siap ni"

"Kesian hyung kan..  Asyik kene tunggu Min je hari-hari. Mesti bosan kan?"

"Eh.. Takdelah. Hyung pon boleh buat homework. Takdelah hyung bosan sangat" Jihoon berkata sambil tersenyum.

"Mesti best kan dapat main bola?"

Seokmin hanya tersenyum sambil mengangguk.

"Hyung pon pernah bercita-cita nak jadi seorang pemain bola sepak. Tapi itulah.."

Kata-kata Jihoon hanya tergantung begitu saja.

"Takpe lah hyung." Seokmin berkata sambil menepuk lembut bahu hyungnya itu.

"Sebab tulah hyung pon tak ade kawan. Min sorang je kawan yang hyung ade"

"Apelah hyung cakap ni. Takdelah..  Ramai je nak kawan dengan hyung. Hyung je yang tak nak layan.

Jihoon ketawa. Namun jauh di sudut hatinya, dia berasa agak sedih.

*flashback*

"Hyung! Tunggu lah Min dulu." Seokmin berlari mengejar Jihoon yang sudah jauh meninggalkannya di belakang.

Jihoon terus berlari dan melintas jalan. Tiba-tiba

BAM!

"Hyung!!"

*skip*

"Macam mana dengan anak saya doc?"

Encik Lee sungguh panik melihat anaknya yang tidak sedarkan diri.

"Anak encik dalam keadaan Yang stabil,  tapi.. "

*flashback done*

"Hyung, mengelamun ape..  Kite dah sampai ni."

Jihoon hanya tersenyum. Dia dah redha dengan apa yang terjadi kepadanya.. Walaupun sudah kehilangan sepasang kaki yang menyebabkan impiannya itu terkubur, dia sangat bersyukur keluarganya sangat menyayangi dan menjaganya..

*sis pulak yang sedih😭*

Creepy time with SEVENTEENWhere stories live. Discover now