"Tahniah Minghao, kamu mendapat markah tertinggi dalam ujian seni dua kali berturut-turut. Teruskan usaha kamu. (Ayat favourite cikgu2😂)
Minghao tersenyum senang dengan pujian yang telah diberikan oleh Mr Kim sebentar tadi. Dia sangat suka melukis, malah setiap masa terluang yang ada, Minghao akan melukis. Oleh itu, tidak hairanlah dia menjadi pelajar terbaik lukisan dalam kelas Carat💎
Minghao pulang ke rumah dalam keadaan yang sangat tenang dan gembira.
"Saya dah balik"
Minghao terus masuk ke dalam biliknya. Alangkah terkejutnya dia melihat barang lukisannya seperti berus, pensel warna dan cat airnya berterabur di atas lantai.
Minghao mula naik berang apabila melihat adik lelakinya yang berusia 4 tahun sedang menggunakan cat airnya.
"Ape ni adikk!. Habis kotor bilik ni haa.. Dah la gune barang sesuka hati. Lepas tu tak kemas elok-elok pulak. Pandai guna pandailah simpan. Nanti hyung bagitau dekat eomma baru tau."
Minghao memarahi adiknya sambil mengambil berus-berus lukisan Dan cat air di atas lantai. Adiknya mula menangis. Yelah.. Budak2 kalau kene marah, sape je tak nangis😭
Sorry Wonu stan😭😂
"Nape bising-bising ni? Sampai dekat bawah dengar."
"Adik ni eomma, kacau barang-barang Hao. Dahla lepas guna tak simpan balik"
Kata Minghao kepada eommanya.
"Hao pon, janganlah marah sangat dekat dia. Dia kecik lagi kan.. Bukannya tau ape-ape pon. Hao kan dah besar, beralah lah sekali sekala"
Panjang lebar eommanya bercakap.
"Eomma ni asyik menangkan dia je.. Bukan salah aku pon"
"Yelah eomma"
Kata Minghao. Sakit hati betul dia apabila melihat adiknya itu menjelirkan lidah kepadanya.
*Skip*
"Adik.. Mari sini jap. Cantik tak lukisan hyung?"
"Hyung lutis ape ni?" Soal adiknya yang agak pelat itu. Dia kelihatan seperti meneliti lukisan itu.. Tak faham agaknya.
"Ni ha.. Hyung tengah lukis macam mane muka adik kalau dah mati nanti"
Kata Minghao selamba sambil smirk.Adiknya yang terkejut, mula menangis sekuat hati.
(Sorry carat sekalian😂)
Sejak itu, adiknya tak pernah menyentuh barang-barangnya lagi.
YOU ARE READING
Creepy time with SEVENTEEN
HorrorBeautiful cover by @CRUSHAO Short fanfiction berkaitan dengan Oppa² sebong. Don't take too serious okay😂 *Sad *Mystery *Thriller *Horror *Creepy *Murder and etc Enjoy😊 Published date : 26 April 2020