Aman (Joshua)

336 51 0
                                    

Jisoo hanya diam seribu kata. Kini, dia sudah kehilangan satu-satunya adik lelaki yang baru berusia 7 tahun itu.

*flashback

"Eomma!! Appa!! Jihoon dah hilang!"

Pn Hong dan En Hong yang mendengar bicara Joshua terkejut besar.

"Apa kamu merepek ni Jisoo? Macam mane adik kamu tu boleh hilang?"

Pn Hong bertanya dengan suara Yang cemas.

"Tadi, Jisoo main ngan Jihoon.. Tapi dia cakap dia dah tak nak main. Lepas tu dia lari tinggalkan Jisoo sorang-sorang. Jisoo kejar dia, tapi tak tau dah dia pergi mana."

Jisoo menerangkan kepada eommanya itu dengan bersungguh-sungguh. Dia hampir menangis mencari adiknya itu.

"Takpe.. Jom Kite cari same-same. Mungkin dia masih kat sini"

Pn Hong dan Jisoo mengikut En Hong dari belakang.

"Kamu bermain dekat mana tadi?"

"Kitorang main dekat halaman rumah ni je.."

"Jisoo pergi cari dekat Jisoo main tadi. Biar eomma dgn appa cari Jihoon dekat depan rumah."

Pasangan suami isteri itu segera mencari anak bongsu mereka itu. Manakala Jisoo segera ke halaman rumah semula.

Beberapa minit kemudian,

"Appa!! Eomma!!"

Jerit Jisoo sekuat hati. Dia mula menangis. Eomma dan appa yang mendengar rintihan anaknya itu terus bergegas. Alangkah terkejutnya mereka apabila melihat keadaan anak bongsunya.

Pn Hong rebah melihat anaknya yang sudah tidak bernyawa itu. Muka dan bibirnya yang pucat jelas menunjukkan Jihoon telah pergi meninggalkan mereka sekeluarga buat selama-lamanya.

Keadaan anaknya yang penuh darah di kepala sungguh menyayat hati. Terdapat cebisan botol kaca yang pecah berhampiran dengan badannya.

"Mungkin Jihoon terjatuh masa tengah lari tadi." Kata En Hong dengan nada kesal.

"Maafkan Jisoo sebab tak jaga Jihoon elok-elok" tangis Jisoo.

*End flashback

Joshua tersenyum melihat ke luar jendela rumahnya.

"Maafkan Hyung, Jihoon. Kalau hyung tak bunuh kau, eomma ngan appa akan lebih sayangkan kau dari hyung. Lain kali kita jumpa lagi"

Baginya, hidup lebih aman dan bahagia tanpa Jihoon di sisi.

Creepy time with SEVENTEENWhere stories live. Discover now