Part 5 ; Honeymoon

12 6 0
                                    

Selepas sahaja perkahwinan Arisya dan Mikael berakhir, mak ayah Arisya telah menempah pakej pernerbangan ke Seoul, Korea Selatan untuk berbulan madu di sana......

Pada pagi yang indah......

Mak ayah Arisya menghantar Arisya dan Mikael ke lapangan terbang......selepas beberapa minit kemudian mereka pun sampai di lapangan terbang....Mikael mengangkat bagasinya dan bagasi Arisya keluar dari bonet kereta ayah mertuanya lalu Puan Anita berkata " Hah Mikael , mak nak kamu jaga Arisya dekat sana boleh " Dan Encik Farid pun berkata " Lagi satu , ayah nak Mikael jaga puteri kesayangan ayah ni " Mikael pun berkata "Baiklah mak ayah saya akan jaga isteri saya, mak ayah jangan risau ye " Selepas mereka berbual Arisya dan Mikael pun mula bertolak naiki kapal terbang lalu mak ayah Arisya mengucapkan selamat tinggal dan selamat dalam perjalanan menuju ke sana....

Selepas hampir 5 jam.....

Mereka berdua pun sampai di Seoul, Korea Selatan.... Mereka pun mengangkat bagasi masing-masing untuk keluar dari lapangan terbang di situ. Selepas mereka berdua menunggu texi untuk pergi ke hotel yang telah di tempah oleh mak ayah Arisya. Taxi pun sampai dan mereka menaiki taxi itu lalu pergi ke hotel tersebut. Sebaik sahaja sampai di hotel Mikael pergi ke kaunter hotel dan check in satu bilik hotel...

Mereka berdua pun pergi ke bilik hotel untuk meletakkan bagasi mereka ke dalam bilik itu....mereka pun masuk ke bilik itu dan berehat untuk seketika waktu sebelum pergi bersiar-siar di Daegu, Seoul.

Selepas 20 minit....

Arisya dan Mikael pun bersiap-siap untuk pergi taman Daegu . Di taman Daegu sangat cantik dan udara pun mennyegarkan sesuai untuk pasangan yang bercinta.... Arisya pun bertanya kepada Mikael " Abang kenapa kita datang dekat taman ni " Lalu Mikael berkata " Sayang dekat sini tempat yang paling terkenal dekat Korea sebab tu abang bawa sayang ke sini " Dan Arisya berkata " Oh abang boleh tak saya nak tanya sesuatu dengan abang " Mikael pun berkata " Ehm apa dia sayang nak tanya abang pasal apa? " Arisya pun berkata " Bagi abanglah saya cantik atau perempuan dekat korea ni cantik, pilih satu je " Mikael pun berkata " Hmm kejap abang fikirkan, abang rasa perempuan korea lagi cantik " Arisya hanya diam je dan memucung mulut. Lalu Mikael pun berkata " Ala sayang ni abang gurau je, sayang lah cantik di hati abang. " Mikael pun memeluk Arisya sangat rapat.

Selepas 3 hari di Korea....

Arisya dan Mikael pun mengemas pakaian mereka dan memasukkan ke dalam bagasi masing-masing . Selepas selesai mengemas pakaian mereka pun keluar dari bilik itu dan terus ke kaunter hotel dan check out dari hotel itu lalu menempah taxi untuk pulang ke Perth,Switzerland. Mereka dari Korea ke Switzerland.... Dalam beberapa jam mereka pun sampai di Perth.

To be continued...........

Kalau ada pertanyaan sila comment dan vote sekali.....

Lovely FamilyWhere stories live. Discover now