Part 2 ; Terjumpa adik

19 6 5
                                    

Selepas sahaja Arisya berbual dengan lelaki itu.... Nama lelaki itu ialah Mikael.

Dalam perjalanan ke bandar. Arisya ke bandar untuk mencari restoran dan hotel sementara.... Arisya pun tiba di sebuah restoran itu. Dia pun mengambil pesanan makanan. Selepas sahaja makan Arisya pun pergi untuk mencari hotel... Arisya pun melihat telefonnya untuk mencari laman web hotel dan Arisya menjumpai hotel....lalu  dia pun checkin hotel tersebut.....

Keesokan paginya

Arisya keluar dari bilik hotel dan ke kaunter hotel untuk checkout..... Selepas itu Arisya pun meneruskan perjalanannya untuk mencari keluarganya dan menuju ke lapangan terbang untuk pergi ke luar negara walaupun baru sahaja pulang ke tanah air....dalam perjalanan ke lapangan terbang Arisya terlangar seseorang tetapi Arisya sudah minta maaf dengan perempuan tapi perempuan itu bercakap kasar dengan Arisya lalu perempuan itu pun pergi begitu sahaja.... Tetapi sebenarnya perempuan yang Arisya terlangar itu ialah adik perempuannya iaitu Aisya.... Selepas terlangar dengan perempuan itu Arisya pun pergi ke tempat rehat untuk menunggu masa untuk berlepas ke luar negara di Perth,Switzerland..... Lalu Arisya hanya menunggu masa sahaja.

Selepas 3 jam..

Arisya pun sampai di Switzerland dan mulakan perjalanan untuk mencari hotel atau rumah sewa....tetapi Arisya baru teringat kawannya tinggal di Perth dan Arisya mencari nombor kawan dia.... Kawan Arisya iaitu Syamira dan menelefon kawannya " Hi Mira kau ada dekat mana sekarang ni aku ada dekat Perth boleh tak kau ambik aku " Dan Mira berkata " Oh hi Sya aku ada dekat luar tengah makan dekat restoran ni . Ok macam ni dalam 5 minit lagi aku ambil kau dekat restoran Prince " Dan Arisya berkata " Ouh ok aku tunggu kau " .......

Selepas  5 minit kemudian....

Mira pun sampai di restoran Prince dan melihat Arisya berdiri di situ lalu Mira pun memanggil Arisya...." Sya aku dekat cepatlah masuk kereta " Lalu Arisya pun menuju ke kereta Mira dan naik kereta Mira..... Dalam beberapa minit mereka pun sampai ke rumah Mira tapi Mira tidak tinggal seorang diri , Mira tinggal dengan seorang pelajar kolej iaitu Aisya, perempuan yang sama Arisya terlanggar sebelum ni di airport . Kemudian , Arisya dan Mira pun sampai di rumah Mira.... Arisya turun dari kereta dan mengangkat bagasinya keluar dari bonet kereta....lalu Arisya pun masuk kedalam rumah Mira...secara tidak sedar seorang perempuan bertanya kepada Arisya " Hi  Kak, akak asal mana buat apa datang sini ada kerja ke " Lalu Arisya pun berkata " Oh hi akak datang sini ada kerja, akak asal Malaysia je , apa nama adik " Dan perempuan itu berkata " Nama saya Aisya. Saya pun asal Malaysia. Nama akak apa? " Lalu Arisya berkata lagi " Nama akak Arisya,  maaflah kita banyak sangat borak " Dan Mira pun panggil Arisya " Sya mari sini aku nak tunjuk bilik tidur kau " Lalu Arisya pun pergi mengikut Mira.... Pada malam itu Mira mengajak Arisya dan Aisya untuk pergi ke restoran untuk makan malam.... Selepas mereka makan di restoran itu mereka pun pergi bersiar-siar di Garden Lights . Selepas bersiar-siar mereka bertiga pun pulang ke rumah untuk berehat dan tidur...kerana esok pagi Aisya ada kelas pagi di kolej... Dan mereka pun tidur.....

Keesokan pagi.....

Arisya bangun sangat awal pada pagi itu. Arisya pun bersiap-siap untuk berjogging di Garden Park...Arisya memulakan dengan regangan dan memanaskan badan kemudian dia pun berlari selama 20 minit.... Selepas selesai bersenam Arisya pun pulang ke rumah untuk mandi dan bersiap pergi ke perpustakaan di bandar itu dalam perjalanan Arisya terserempak dengan seorang lelaki... Lelaki itu ialah Mikael lelaki yang sama Arisya jumpa di rumah lamanya.... Dan lelaki itu bertanya dengan Arisya " Ehmm cik boleh saya nak minta tolong tunjukkan di mana perpustakaan " Lalu Arisya pun berkata " Ouh saya pun nak pergi ke perpustakaan marilah ikut saya sekali. " Dan lelaki berkata " Ok baiklah saya ikut sekali. " Dan mereka berdua pun pergi bersama ke perpustakaan sebaik sahaja mereka sampai di perpustakaan.....Arisya dan Mikael sedang mencari buku atau novel di perpustakaan itu.... Selepas sahaja mereka selesai membaca buku di perpustakaan  mereka berdua pun pergi ke kafeteria untuk makan tengah hari. Dalam sedang mereka berborak ada seorang lelaki datang ke arah mereka berdua dan bertanya kepada Mikael " Hi Mikael kau buat apa dekat sini bukan ke kau ada dekat Malaysia " Dan Mikael berkata " Duduk dulu order air ke baru aku bagitahu " Dalam mereka berdua berbual Mikael  pun memanggil Arisya " Hah Arisya ni kawan saya . Ris kenalkanlah diri kau " Lalu lelaki itu berkata " Ouh Hi nama saya Aris , nama awak Arisya berapa umur awak  " Dan Arisya berkata " Umur saya 21 tahun dan umur awak berapa " Dan Aris berkata " Umur saya 18 tahun kiranya saya kena panggil akak lah " Lalu Arisya berkata " Nama awak sama macam nama adik akak " .... Selepas mereka berborak panjang Arisya pun pulang ke rumah untuk berehat........

Pada petang itu...

Arisya mencari Mira tapi Mira masih tak balik dari kerjanya tapi dirumah itu cuma ada Aisya.... Dan Arisya memanggil Aisya untuk bercakap sesuatu. " Aisya boleh tak akak nak tanya dengan Aisya " Lalu Aisya berkata " Oh boleh je ada apa akak nak tanya dengan saya " Dan Arisya berkata " Aisya ada berapa orang adik-beradik " Lalu Aisya berkata " Saya ada 5 orang adik-beradik 3 perempuan 2 lelaki. Tpi kakak ketiga saya dah meninggal....dan kakak pertama saya hilang sejak  kakak saya meninggal.... " Dan Arisya berkata " Nama apa kakak awak yang pertama dan yang ketiga tu " Lalu Aisya berkata " Kakak pertama saya bernama Arisya dan kakak ketiga saya bernama Aqilah...." Secara tidak langsung Arisya terdiam dan tidak berkata apa-apa..... Dan secara tidak sedara air mengalir dari wajah Arisya dan Aisya berkata " Kak ok tak ni kenapa akak nangis ni " Dan Arisya berkata " Oh maaf akak teringat dekat keluarga akak " Lalu Aisya berkata " Nama panjang akak apa? " Dan Arisya berkata " Arisya binti Farid " Lalu Aisya hanya terdiam dan Arisya terus masuk ke bilik.....

To be continued.....

Maaflah lambat sikit isya tulis. Kalau ada apa² nak tanya boleh comment ye...

Lovely FamilyWhere stories live. Discover now