Setelah sekian lama mencari kebahagiaan akhirnya dijumpai......
Arisya sudah lama menantikan kebahagiaan ini.....walaupun penuh cabaran dilalui oleh dia...."Along ada seseorang nak jumpa dengan along?" Dan Arisya berkata " Siapa tu Adik " Dan Ahmad berkata " Entahlah along, adik tak kenal. " Lalu Arisya berkata " Ok tak apa along pergi jumpa dengan dia " Dan Arisya pun pergi ke luar rumah untuk melihat siapakah yang ingin berjumpa dengannya lalu Arisya bertanya kepada lelaki itu " Emm hi ada apa nk jumpa dengan saya " Dan lelaki itu berkata " Oh hi Arisya ni saya Mikael adakan masa dekat bandar tu yang saya minta tolong awak tu " Dan Arisya berkata " Oh awak buat datang sini macam mana awak tahu saya ada dekat sini . Lalu Mikael pu berkata " Kan saya kawan dengan adik awak Aris " Dan Arisya berkata " Oh ye betul juga saya terlupa " Selepas mereka berbual panjang di luar rumah tapi dalam sedang mereka berdua berbual ada yang memerhatikan mereka berdua..... Dan secara tidak sedar ibu Arisya iaitu Puan Anita pun berkata " Hah along sapa ni kawan along ke atau boyfriend along " Lalu Arisya berkata " Tak lah mak kawan je along baru kenal dengan dia. Oh lupa pula ini Mikael mak " Dan ayah Arisya iaitu Encik Farid berkata " Taknak kenalkan boyfriend along dekat ayah ke " Lalu Arisya berkata " Ayah ni pun bukan boyfriend lah kawan je " Selepas mereka berbual mak dan ayah Arisya mengajak Mikael untuk makan malam di rumah itu.
Selepas sahaja makan malam ayah Arisya iaitu Encik Farid berkata " Oh Mikael boleh pakcik nak tanya dengan kamu " Dan Mikael berkata " Apa dia pakcik nak tanya dengan saya " Lalu ayah Arisya berkata " Kamu ada perasaan ke terhadap Arisya " Dan Mikael berkata " Malu pula saya nak bagitahu pakcik sebenarnya saya dah lama suka dekat Arisya sejak berjumpa pertama kali lagi dari situ lah saya sukakan dia " Setelah berborak panjang Arisya pun datang ke arah ayahnya dan Mikael lalu berkata " Hah borak apa tu tak nak kongsi dengan along ke ayah " Dan Encik Farid berkata " Taklah along ayah borak biasa² aja dengan Mikael " Lalu Puan Anita berkata " Hah Mikael kamu tidur sini lah sebab rumah kamu jauh dari sini kan " Mikael berkata " Hah kalau gerak sekarang dari sini ke sana 2 jam juga " Dan Arisya berkata " Awak boleh je nak tidur sini tapi tidur dalam bilik adik saya si Aris tu " Dan Mikael berkata " Ehm ok saya akan tidur dekat sini cuma satu malam je " Selepas mereka berbual Arisya pergi ke luar rumah untuk mengambil angin dan secara tidak disedari Mikael mengejutkan Arisya " Hoi!!!! " Arisya terkejut tetapi tidak berpaling pun ke arah Mikael dan Mikael berkata " Awak kenapa awak diam je ni saya ada buat salah ke dengan " Dan Arisya pun berkata " Taklah takkanlah saya nak marah awak tanpa sebab " Lalu Mikael berkata " Ehmm awak ,saya nak tanya tapi awak jangan marah ye " Dan Arisya berkata " Apa dia awak nak tanya " Mikael pun berkata " Awak,saya dah lama suka dekat awak tapi saya tahu awak mesti tak suka saya " Arisya pun berkata " Saya pun suka awak tapi cuma awak terima ke saya jadi girlfriend awak " Mikael berkata " Saya terima awak jadi girlfriend dan isteri saya " Arisya pun berkata " Aik kenapa bunyi macam lain je " Dan Mikael berkata " Arisya sudi tak awak menjadi isteri " Tanpa mereka berdua sedar mak ayah Arisya pun bersuara " Kami setuju kalau kamu berdua nak kahwin " Dan Arisya berkata " Mak ayah janganlah cakap kuat sangat , jadi mak ayah setujulah kalau kami kahwin." Dan Puan Anita berkata " Ye mak ayah setuju tapi dengan satu syarat dan syaratnya ialah Mikael kena sayang Arisya macam mana kami sayang dia " Mikael pun berkata " Baiklah saya setuju dengan syarat makcik dan pakcik.
Hari perkahwinan Arisya dan Mikael....
Arisya dan Mikael pun berkahwin di Perth pada hari tersebut ..... Arisya berkata kepada Mikael " Awak dah lama saya tunggu saat bahagia ni " Dan Mikael pun berkata " Saya pun tapi boleh tak saya nk panggil awak sayang dan awak panggil saya abang macam mana ok tak " Arisya pun berkata " Ehm boleh je abang " Selepas majlis itu berakhir, Arisya pun berehat di biliknya dan Mikael pun masuk ke dalam bilik Arisya . Lalu Mikael pun berkata " Sayang letih ke atau bosan "Arisya pun berkata " Letih lah jangan kacau saya, saya nak tidur sekejap " Arisya pun tidur,Mikael hanya melihat wajah Arisya yang tidur dengan lena.....
To be continued........
________________________________________________________________