jag väntade på Lottie's nästa reaktion. Hon bara satt där och gapade. Plötsligt brister hon ut i ett stort leende. Jag pustade ut, hon var glad. Väldigt glad. Men över vad?
både mamma och pappa log.
"haha, vad har du fått?" frågade mamma och blinkade med ena ögat."d-dddet är otroligt" stammade Lottie, fortfarande med det största leendet jag någonsin sett henne bära.
"haha, du kanske ska visa dina syskon vad du fått?" sa pappa
Lottie nickade ivrigt och vände på pappret så att man kunde se vad det var. Det var... en biljett av något slag"jag ska se Harry Styles konsert i O2 arena imorgon" berättade Lottie, fortfarande med det där stora leendet.
wow. Hon hypar över någon snubbe som hon inte ens känner, och vem fuck är ens Harry Styles? Säkert någon sån där artist småflickor springer efter. Jag säger ingenting till henne. Vill inte förstöra stämningen, så istället säger jag
"åh vad roligt Lottie! är glad för din skull"
Lottie nickar säger ett kort "tack" utan att lämna det där leendet hon hade haft ett bra tag nu.Jag gick upp till mitt rum och lade mig på sängen. Jag kollade på klockan på väggen som precis slog 20.00. Jag suckade. Vad ska jag göra nu? är inte det minsta trött och pallar inte umgås med familjen längre. Då plingar det till i min mobil. Ett sms Zayn.
Zayn: what's up?
Louis: nä inte mycket
Zayn: bra, hämtar upp dig om fem
Louis: vilka är med idag?
Zayn: du, jag och Stan. Men night changes du vet ;)
Jag låste mobilen och log för mig själv.
"MAMMA, jag går och lägger mig. Det är ju trots allt fredag och det har varit en jobbig vecka" ljög jag.
Jag hatar egentligen att ljuga för mina föräldrar, men i sånna här situationer var jag tvungen. Mamma låter mig aldrig gå ut på helgkvällar längre p.g.a. katastrofen som hände för cirka ett halvår sedan då jag var på en fest, hade druckit för mycket och tagit för mycket av vad det nu var. Det slutade med att polisen hittade mig långt inne i en skog liggandes på marken. Fråga mig ej hur det gick till för det vet jag knappt själv."aa okej. sov gott hjärtat!" ropade mamma nerifrån vardagsrummet. Jag hörde tvn vara på när nere. Jag kom på att min jacka var nere i köket och därför fick jag nöja mig med en tjocktröja jag hittade på mitt golv.
Jag öppnade mitt fönster så försiktigt och tyst som möjligt. Jag rynkade pannan när jag hörde någon gå upp för trappan utanför mitt rum, men som tur var så var den inte påväg till mitt. När jag tillslut lyckats komma ut och klättrat ner för stegen smyger jag ut på gatan och ser att Zayn och Stan står där redan och väntar. Jag hoppar in i baksätet bredvid Stan och stänger dörren."tja" säger jag kort "vart ska vi?"
Stan kollar på mig med ett snett leende.
"det får du se" säger han bara
Efter cirka 10 minuter var vi framme vid en lada. "jaha, och vad är det här för sunkigt ställe" frågar jag argt.
"lugn, kom med. Jag svär du kommer gilla det" Sa Zayn och börjar gå mot ladan. Jag suckade och följde efter Zayn och Stan, jag var tvungen att ge det en chans iallafall.när vi kommer in blir jag ganska chockad. Här inne såg det inte alls ut som en lada. Det var folk överallt som dansade till den höga musiken som man inte heller kunde höra utifrån. Jag har redan tappat bort Zayn och Stan. Fuck. Jag kollade mig omkring och det såg ut som att i hörnet av ladan serverades det alkohol. Jag trängde mig igenom alla människor och tillslut kom jag fram. Jag hade rätt. Några tjejer i min klass var framför mig och de såg inte så nyktra ut heller. De vända sig om och såg mig.
"n-neee men hejjj louis!" sa en tjej som jag kände igen från klassen.
"hej... ehm.. Frida, var det så du hette?" frågade jag och bet mig i läppen.
"u---yes!" sa hon och vinglade till. Jag tog tag i hennes höft så att hon inte skulle ramla. Hon log.
"villru ha något att-t dricka?" frågade hon och höll upp en vodka flaska framför mig.
"varför frågar du ens" svarade jag och tog emot flaskan. Jag klunkade den tills den var tom. Jag slängde flaskan på marken och gick ut på dansgolvet. Då krockar jag i någon bekant. Jag kisar med ögonen och ser att det är.. vad heter han... Stan? jo Stan var det.
"Louis! jag har letat efter dig" sluddrade han. "jag har fixat ett ligg ikväll" han pekade på en kvinna borta i hörnet. Hon var blond, hade mycket kurvor och en kort klänning.
"hon..- hon är najs" svarade jag och tittade på killen jag pratade med, vad han nu hette."haru någon än dåh?" frågade killen igen
"jaaaa absssssolut" sa jag utan att tänka och tog tag i närmaste brud jag såg på dansgolvet och började grovhångla med henne. Jag kunde inte tänka, jag ville inte heller tänka.
tjejen drog med mig in i ett rum där vi var ensamma. Hon puttade upp mig mot väggen och började kyssa mig och massera mig ovanpå byxorna. Jag ville inte stoppa henne, så jag lät henne fortsätta. Helt plötsligt kände jag den där känslan jag hatar. Den där obehagliga känslan jag får i sånna här situationer. Det har varit så här det senaste året men jag vet inte varför. Jag känner ingen attraktion, jag har ingen lust. Ingen lust alls. Jag har bara sex med olika tjejer på fester för att dom vill det och jag har inte brytt mig så mycket om hur jag känner. Men nu gjorde jag det.
"s-s-sorry men alltså nej jag kan inte göra det här för-förlåt" sa jag och hickade till. Jag drog henne ifrån mig och jag såg hur hon slocknade. Jag gick vinglandes därifrån för att hämta sånt där att dricka. Jag högg tag i ännu en vodka flaska och vinglade ut från ladan. Fuck. Varför känner jag såhär?
KAMU SEDANG MEMBACA
When i fell for you
Fiksi PenggemarLouis Tomlinson, han har allt en sjuttonårig kille strävar efter. Han är så kallad "populär", usch, Louis själv hatar det ordet. Han känner sig inte hemma, han känner sig tom. Han saknar något, något hans hjärta längtar efter