*3 år senare*
"Harrys perspektiv"
Jag står där i butiken, tittar ner igenom glasmontern på de glittrande, fantastiska stenarna. Måste det finnas så många olika att välja på!? Jag vill ju köpa den finaste till honom, men vilken skulle han tycka bäst om? En har en stor blodröd sten som liknar ett hjärta. En annan består av flera små, gnistrande safirer som sitter i en upphöjd cirkel. Inget av dem är tillräckligt fina för honom. Han är värd det finaste. Jag kikar en liten bit bort i montern. Där, precis ovanför en guldring med en smaragd är den. En silverring med oändlighetstecknet som består av en massa små genomskinliga, sprakande diamanter. Den, den är det! Jag går fram till mannen i kassan och ber honom om att få titta på ringen utanför montern. Mannen tittar skeptiskt på mig innan han går och låser upp montern.
"Hur mycket kostar ringen?" frågar jag så formellt jag kan.
"En miljon, herrn" svarar mannen. Det är mycket pengar, men Louis är värd det alla dagar i veckan.
"Det blir perfekt, jag tar den!" jag nästan skriker ut orden. Mannen tittar tvekande på mig, läser av min klädsel. Jag står i en fin, dyr juvelerarbutik iklädd joggingskor, träningsshorts och en t-shirt. Jag plockar upp min plånbok ur fickan och drar fram min legitimation. När mannen ser mitt namn ser han chockad ut.
"Hrm, förlåt herr Styles. Jag trodde du var någon som försökte sno, med tanke på er enkla klädsel." Mannen tittar ner i bänken.
"Det är okej, jag förstår dig. Det var inte riktigt tänkt att jag skulle stanna här idag men jag fick en plötslig impuls av att göra det"
"Hoppas kvinnan du ger denna till blir glad" säger mannen försiktigt medan han räcker över den lilla boxen med ringen i.
"Mannen, min vän. Mannen" svarar jag och mannen i kassan ser en aning förvånad ut. Jag ler och vänder mig om, går ut ur butiken, börjar jogga hem.
"Louis perspektiv"
Jag sitter vid köksbordet och skriver på datorn när Harry kliver in genom ytterdörren.
"Hur var joggingturen, älskling?" frågar jag och reser på mig för att möta honom i hallen. Han ger mig en kyss och svarar att den var uppfriskande.
"Jag har en överraskning för dig ikväll" säger han mystiskt.
"Vad har du nu hittat på?!" skrattar jag.
"Du får väl se, möt mig vid våran stuga klockan sex ikväll, okej?" förklarar han leendes.
"Okej" svarar jag. Nervositeten och nyfikenheten stiger inom mig. Harry springer uppför trappan. Jag kan höra honom dra ut lådorna i byrån och öppna badrumsdörren innan han kommer ner springandes från trappan igen.
"Just det! Finklädsel gäller!" ropar han innan han slänger en kyss till mig innan dörren stängs. Sekunderna efter kan jag höra honom starta bilen och köra iväg. Jag stänger av datorn och går upp till badrummet för att duscha. Klockan är halv fyra och jag vill inte bli sen till stugan, därför börjar jag redan nu att fixa till mig.
"Harrys perspektiv"
Jag kör upp på uppfarten till min och Louis stuga som ligger på klipporna vid havet. Nedanför ligger vår egna brygga och ett gästhus. Jag går in i stugan och möter genast Louis mamma, min egna mamma och några av våra närmsta kompisar. De har satt upp ballonger, dukat borden fint med vita och svarta servetter, våra finaste tallrikar och silver besticken.
"Nå, vad tycker du?" undrar Louis mamma.
"Det är helt perfekt han kommer att älska det!" utbrister jag. "Jag måste dock gå och göra i ordning picknick filten och ljusen nere på bryggan, sedan ska jag byta om och efter det borde han komma""Japp, då fixar vi resten här uppe" säger Louis mamma. Tiden går fort och plötsligt är klockan kvart i sex. vi hinner precis gömma alla i vårat sovrum innan Louis kör upp den svarta Volvon bredvid min vita Audi på uppfarten. Jag skyndar mig att hämta ögonbindeln. Jag låter honom kliva ur bilen innan jag öppnar dörren och lämnar stugan.
"Hej älskling" ser jag glatt.
"Hej!" han slänger sig om halsen på mig och ger mig en passionerad kyss. " Nu är jag så nyfiken att jag spricker! Kan du bara avslöja överraskningen snart!?"
"Okej okej! Blunda" jag skrattar lite åt honom och knyter ögonbindeln runt han huvud. Försiktigt leder jag ner honom till bryggan som jag lagt ut filten på och dukat upp jordgubbar, bubbel och levande ljus.
"Nu kan du titta!" Louis tar sakta av sig ögonbindeln och släpper ur sig ett chockat läte.
"Harry! Det är perfekt!" utbrister han och kysser mig" Vi sätter oss och börjar äta av jordgubbarna.
"Louis skulle du vilja ställa dig upp är du snäll?" jag frågar honom nervöst. Mitt hjärta börjar slå snabbare och snabbare ju mer han ställer sig upp. "Idag är det tre år sedan jag och du blev ett par officiellt. Du har gjort mitt liv lyckligt, fyllt det med kärlek och skratt. Jag älskar dig och skulle aldrig vilja vara tillsammans med någon annan. Och just därför..." jag går sakta ner på knä framför honom samtidigt som jag smyger upp asken med ringen ur fickan. Jag kan se hur Louis backar ett litet steg och hur hans ögon vattnas. "Louis Tomlinson, jag älskar dig över allt annat i världen och undrar därför om du vill gifta dig med mig?" Det känns som om jag ska kissa på mig så nervös är jag. Jag ser honom djupt in i ögonen.
"Harry.... jag... jag... JA!" jag reser skrattgråtandes upp och lyfter upp honom, kysser honom flera gånger innan jag släpper ner honom och trär på ringen på hans vänstra ringfinger. Ett stort jubel hörs bakom oss och Louis vänder sig om innan han chockat börjar gråta igen.
"Har du planerat allt detta?!" han tittar förundrat på mig.
"Ja såklart! Ville ju att det skulle bli perfekt!" svarar jag ärligt.
"Jag älskar dig Harry"
"Jag älskar dig också, Louis"
--------------------------------------------------
Hej allihopa!
Här kom sista kapitlet! Hoppas ni tyckte om det och boken! Förlåt om det inte var ett jättebra slut men fick lite idétorka hehe. Skriv gärna vad ni tyckte!
Tack till alla som läst! Älskar er! ❤
RÖSTA & KOMMENTERA!!!
/All the Love Affy❤❤❤
YOU ARE READING
His dirty angel (Larry Stylinson)
FanfictionVem kunde ana att just han skulle börja gilla mig?! Jag som är skolans tönt! Dessutom är jag gay... Han är skolans badboy, min mobbare och min crush... Jag heter Louis Tomlinson... han heter Styles. Harry Styles.... Känsliga läsare varnas!! Kan in...