Sova över?

1.4K 18 4
                                    


"Harrys perspektiv"

Louis sätter på tv:n och går in på Netflix. Det tar ett tag innan vi väljer en film, men när vi väl är ense om en sätter han på den. 

"Vill du ha popcorn till?" frågar han och vrider på sig så att han ligger på ena armbågen. 

"Okej" svarar jag och ser honom lämna rummet. Jag slänger, utan att tänka, en blick på hans rumpa och känner genast att mina dirty tankar börjar komma. Nej! Idag sak vi bara ta det lugnt och mysa! upprepar jag i mitt huvud.  Jag försöker fokusera på filmen men det går sådär. Hemskt vilken tid det tar att poppa popcorn, tänker jag fundersamt. 

AAAHHHH NEJ! NEJ! NEJ! 

Det är Louis som skriker. Jag reser  mig snabbt ur sängen och nästan rusar ut till köket.  Framför mig står en generad Louis i grytvantar och en osande mikro.  Han tittar lite oskyldigt på mig. Jag brister ut i skratt. 

"Hur lyckades du bränna dem?" skrattar jag fram.

"Jag tänkte att jag skulle hinna på toa... men det var visst lite för länge för popcornen" förklarar han skamset. 

"Hahhah aja vi får väl klara oss utan popcorn då"  säger jag och går fram till honom och ger honom en kram.

"Vi frå väl det" suckar han. Vi städar upp alla brända popcorn och öppnar fönstret för att vädra bort den hemska lukten.  När vi kom tillbaka till sovrummet orkade vi inte spola tillbaka filmen dit vi slutade, så vi bestämde oss för att spela kort istället. Louis satt i skräddarstil framför mig på sägen, medan vi spelade shitgubbe. Han vinner omgång efter omgång och jag fattar inte hur han lyckas! Så går det upp för mig...

"Vänta lite" säger jag finurligt och tittar med en lurig blick på honom.

"Vadå?" Han försöker låta oskyldig men lyckas inte helt. 

"Hur kan det komma sig att du vinner hela tiden?"  Jag drar ut på meningen och ger honom en menande blick. 

"Jag har väl bara tur" försöker han.

"Du din lilla fuskare!" Jag släpper mina kort och brottar ner honom på rygg samtidigt som jag kittlar honom. Han skriker av skratt. "Ger du dig?!" 

"OKej ahhaha jag ger mig ahhahha sluta" kippar han fram. Jag slutar och börjar mig istället fram och kysser honom mjukt.  

"Louis perspektiv"

Hans mjuka läppar mot mina är en sån fantastisk känsla, det går små stötar i hela min kropp. Vi hånglar ett tag innan min mobil plötsligt börjar ringa. 

"Hej, mm, okej, aa jag förstår, japp, tack, hälsa dem" 

"Vem var det?" 

"Min moster. Hon berättade att pappas konferens är uppskjuten tills på fredag" förklarar jag kort. 

"Är det bra eller dåligt?" frågar Harry. 

"Bra för då är jag ensam hemma tills på tisdag nästa vecka!" utbrister jag glatt. Jag slänger mig i hans stora trygga famn innan jag får en idé. 

"Vill du sova över?!" 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Hej! Förlåt för kort och urtråkigt kapitel. Vet att jag inte har uppdaterat så mycket, detta beror på att jag inte mått så bra den senaste tiden (Har diagnoserad panikångest och har vait mycket i skolan, massa np osv) Jag ska försöka komma igång att skriva lite oftare samt att få denna boken lite mer händelserik. 

Hoppas ni mår bra iallafall och tack för att ni läser! 

/All the love Affy❤



His dirty angel (Larry Stylinson)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora