III

54 12 41
                                    

BANG!!

Pintu loker hyunjin dihempas lgi. Sehari tak hempas pintu loker tidak sah bagi hyunjin.

Hyunjin berhenti di hadapan kelasnya lalu teringat akan peristiwa semalam.

Flashback~ (scene dri buku yyudaengquack_)

Hyunjin dan beberapa org kawannya ditendang keluar kelas dan diminta untuk menyiapkan kerja matematik yg diberi oleh sir mereka di luar kelas.
"asal la buku aku boleh tetibe muncul atas meja? Frust la gini anjay" kata hyun dgn penuh rsa rimas.

"rosé ni en, tunggu arh dy aku upah laki2 kelab malam rape dy" kata yunho smbil menjeling rosé dri luar kelas. "ARGH" kepala yunho diketuk oleh Sir. "buat keje sbelum Sir report polis" lalu sir pun kembali mengajar di dlm kelas.

Hyunjin dan lino sdg mempunyai pertarungan sengit. Diorang main pemadam,, ala tau kan game kat skolah gune pemadam tu. Manakala yoongs ngn yunho tgh khusyuk bincang jawapan.

Beberapa minit telah berlalu, yoongs mencampakkan buku matematik nya kearah hyunjin lalu memposisi kan dirinya untuk tidur. Maklum la matematik hari itu 3 jam tinggal 2 jam gi bru hbis.

Hyunjin menyalin jawapan kerja yoongs lalu memberikan buku tersebut kpd lino. Yunho, mengikut role model nya, tidur di kaki lima.

In conclusion lepas siap kje diorang berempat tidur kat depan kelas. Yoongs pun terbangun lalu melihat jam ditangan. Tinggal 10 minit lgi sbelum kelas tamat. Betapa nasib baik nya mereka Sir terlupa mereka yg berada di luar kelas.

Dgn pantasnya yoongs bangunkan 3 ekor manusia tersebut lalu menghantar kerja rumah mereka.

End of flashback~

Hyunjin pov

Patut slalu aku tak buat keje rumah math, at least dpt tidur.

Aku melangkah masuk ke dlm kelas yg kosong tersebut, masih awal, allahu baiknya aku. Aku meletakkan kepala diatas meja lalu dibawa ke alam mimpi.

3rd person pov

Tidak lepas 1 minit kepala hyunjin diketuk kuat. Hyunjin lantas mengangkat kepalanya lalu memberi kan pandangan maut kearah manusia yg ketuk kepalanya itu.

Minah berlima--

"nak ape anjeng" tnya hyun dgn kasar. "mende anjeng sial?!" kata wonyoung. "EH BODO CAKAP MACAM KAU DAH KENAL AKU LAMA EH?!" hyunjin pun melepas geram. Wonyoung pun ter flinch gitu. "TAKYAH LA JERIT BANGANG!!" jerit yena.

Sesungguhnya, hyunjin tak knl wonyoung dan yena.

"DAHTU FORMAL LA SIKET BUKANNYE KITE KAWAN PON!"

"eh dh la takyah la mintak tolong kat mamat ni" kata wonyoung lalu berlalu pergi diikuti yena.

"dayus naw" kata rosé dgn botol ditangan dimana hyunjin pasti botol yg digunakan untuk mengetuk kepalanya.

Hyunjin merampas botol tersebut lalu mengetuk kepala 3 ekor minah tersebut iaitu irene, rosé n yujin.

Tiga2 merungut

Dgn slownya kelas tersebut dipenuhi plajar.

Sir pun melangkah masuk dgn penuh yakin

"SELAMAT PAGI SIR"

"ouh pagi2 so hrini kite ade pelajar bru ye--" kata2 Sir dipotong oleh woong.

"amboi sir yakin smacam eh hrini" kata woong smbil memanding sir dri kepala ke kaki. "ah ofc la pgi td yunho kte sir segak trus ade mood sir" jwb sir smbil mengukir senyuman.

Hyunjin menjeling yunho. Yunho hnya memberikan senyuman 10 sen kpda hyun.

"dah2 so hrini kite ade plajar baru dri jepun, ashile masyuk" sir memberi isyarat kepada pelajar tersebut.

Pelajar lain tidak menghiraukan pelajar bru tersebut kerana bg mereka korea dan jepun bagaikan malaysia dan indon.

"anyeong, nme sy honda hitomi, boleh pnggil hitomi je :D"

Masya'allah comelnya suara-- hyunjin pantas memandang ke hadapan kelas. Omg omg omg comel sial shsjksjsjs hyunjin mental setelah melihat wajah pelajar jepun tersebut

 Omg omg omg comel sial shsjksjsjs hyunjin mental setelah melihat wajah pelajar jepun tersebut

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Uwuwuwuwuwuwuwu--

"--duduk sbelah yunho, yunhoe angkat tgn"

Hyunjin pov
Shshdhsj dEpan aKu??
Yunho pun angkat tangan
Hitomi mendekati ksksjdjsujdj
"woi" lino tampar aku--
"apo"
"uuu kau termenung~~~"
pAk!
Setepek di muka lino, hah amek hau "takyah la kuat sgt anjay-" bilang lino smbil mengusap pipinya yg ku tampar.

Kedengaran bunyi kerusi dihadapan ku ditarik. Aku menoleh lalu disapa dgn kecomelan manusia di depan ku ùwú.

"hyunjin, lino, kmu dua buli budak baru siap kmu ngn sy ye" Sir pun berbicara menarik ku kembali ke alam nyata--

Hitomi tunduk 90° pd ku, lino dan yunhoe sbelum duduk di tempatnya. "psst, hyun, ko suke dy ke" lino berbisik pdaku.

"eyh ko nie dy comel je tak bermaksud aku suke dy" aku berbisik semula lalu menyiku lino.

Tbc~

Life as an Utopian || hyunjin Where stories live. Discover now