Hyunjin POV
//lari masuk dorm + lompat atas katil//haiahhshshshahhshshs penat anjenk rini lyn minah2 rempit tu euw.
Aku memandang kearah lino yg bru masuk bilik. "woi masuk tak bgi salammmm" aku tegur dgn malasnya. "SAMEKOM" lino memberi salam lalu menghempas pintu dorm. "setan" aku bisik.
"weyh hyun mne katak kau, bekas tu kosong je aq tgk" lino bertnya smbil merenung bekas tersebut.
"dy merajuk tu aku tak bagi makan sbb dy gigit jari aku tu yg dy sorok tu" aku menjawab dgn malas.(Hyunjin kat utopia ni bela binatang pelik2 kegunaan untuk takutkan yeo)
"err hyun, ade cicak lgi tak?" tnya lino dgn nada suara yg ragu2. "untuk ape pulak kali ni?"
"tak td yunho ajak geng2 kite lepak ngn minah2 skali kat dorm dy so aku ingatkan nak wat kecoh bru best" terang lino
"oof, jap aku cari leopard gecko yg gendut sekor tu" aku melihat kedalam bekas dimana aku menyimpan cicak2 kesayanganku
"hi anak2 mamaaaa" kata ku sambil mencari mimi.
"aiiii mimiii" aku mengangkat mimi iaitu seekor cicak leopard gecko yg mempunyai obesiti lalu memberikannya kpd lino. "nah, jga elok2 kalau lepas lepak nnti mimi kurus siap kau" aku memberi amaran kpd lino lalu memberi makan pada anjingku iaitu kkami.
(hyunjin zookeeper bhai)
Dimalam hari di dorm yunho~
3rd person POV
Lino menyorokkan mimi di dlm pocket hoodie nya.
Woong, yoongs, yunhoe, hyun dan lino sdg menunggu para minah hadir. Maklumlah para minah kne selinap masuk sbb prempuan xleh ade kat dorm laki2 tu ah minah2 ni nak sgt ikut.Beberapa minit sudah berlalu, sekumpulan jantan tersebut sudah muak menunggu minah2 neying. Hyunjin dn lino sdg bermain mario kart manakala yunho, woong dan yoongs melakukan sesuatu bersama yg sudah tentu tidak haram.
Tiba2 mereka tedengar bunyi ketukan yg kuat. Mereka menoleh kearah mana dtgnya bunyi ketukan tersebut, tingkap.
"ala minah2 ni bangang gak nak masuk ikut tingkap" yunho berkata smbil membuka tingkap dan menarik betina2 tu masok. "WOI APE NIE MAIN GAME TAK TUNGGU" kata rosé dgn nada yg kasar smbil menolak hyunjin ke tepi lalu merampas controller dari tgn nya. "WOI APE NIEEE AKU MAIN DLU LA SIAL" hyunjin melepaskan geram dgn menarik rambut rosé. "WOI SAKIT LAH" rosé menendang hyun banyak kali tetapi hyun tetap tidak melepaskan rambutnya.
"EH BISING LA KORANG DUA NIE" Irene menahan rosé drpd meneruskan menendang hyunjin. Hyun melepaskan rambut rosé, berdiri lalu menendang controller yg terlepas dr tangan rosé.
"woi woi woi controller aku tu sia" kata yunhoe. "HAHAHH" secara tiber nya yujin gelak. Mereka beralih pandangan kpd yujin. "asal ko gelak?" tanya yoongs yg keliru sperti yg lain. "GELI LA BODO AHAHAHAHHAHA" yujin memalau persoalan yoongs. Mereka memandang yujin dgn ketakutan seolah olah yujin dirasuk.
Hyunjin lantas memandang lino yg sedang cuba menahan gelak.
lino telah meletakkan mimi di dlm bju yujin.
Akhirnya lino pun mengalah apabila mimi naik ke muka yujin.
"AAAAAAHHHHHHH" yujin menjerit dgn kuat sehinggakan cermin di bilik yunho retak. Nasib la dinding smua sound proof.
"HAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHA" lino dan hyunjin gelak serentak. Lalu yujin pun pengsan.
TBC~
YOU ARE READING
Life as an Utopian || hyunjin
Fiksi Penggemar[MALAY] Berdasarkan group whatsapp yg dipanggil Utopia Kisah hyunjin yg sem ini Buku ni random and banyak carutan if u budak baek jgn la baca