TANIŞMA

22 11 0
                                    


Bunların adı Bartu ve Alisaydı. Kısa bir kendilerini tanıttıktan sonra boş yerlere oturdular. Alev'in yanıda boştu.  Alisa denen kız onun yanına oturmuştu. Sevecen kız olup Alev'e elini uzattı. İsmini söyledi ve geniş gülümsedi.  Alev elini sıkıp kendi adını söyleyip hafif bir tebessüm etti ve elini çekti.

Sonunda fizik dersi bitmişti. Teneffüs olmuştu. Alev sırasında öylece oturmuş oflayıp pufluyordu. Alisa çoktan Bartu'nun yanına gitmiş konuşuyorlardı. Alev kafasını sıraya gömünce yanına Alisa geldi.  Biraz konuşup arkadaş oldular. Alisa sevecen biri olmasına rağmen çokca da farklıydı. Onu diğerlerinden ayıran özel bir şeyi varmış gibi. 

Konuşmaları sürüp giderken teneffüsün bitmesi ile aniden bölündü ve sonlandı.  Alisa Alev'e dersin ne olduğunu sormuştu. Evet ders matematikti. Sıkıcılıklar nasıl bugünde toplanabilirdi. En azından beden dersi günü kurtarıyordu. Problemlerin hemen ardından beden olacaktı. Kafa dağıtmak çok iyi gelecek . 

Güzelce bir geometri dersi işlenmişti.  Öğretmende robot olup çıkmıştı. Bu ne hız böyle açılardan üçgene üçgenden pisagora geçmişti. Sonunda geometriye geçerken zil çalmıştı ve sonunda çocuklar özgürdü. 

Teneffüste Alev hemen sırasından kalkıp lavaboya gitmişti. Matematik tabi beyni yakıyor. En çokta Alevinkini tabi kide. Elini ve yüzünü bol su ile yıkamıştı. Şimdide su almaya aşağı kantine iniyordu ki yolda onu Alisa durdurdu. Yanında da tabi kide ayrılmazı Bartu vardı. Gerçekten de ayrılmıyorlardı. İkizler miydi ? Neydi. Gerçektende birbirlerine çok benziyorlardı.

Alisa Alev'e nereye gittiğini sordu. Alevde lafı hiç uzatmadan kantine dedi. Giidiyordu ki zil çaldı. Alev içinden lanetleri yağdırıyordu. Bir su içememişti. Bu nasıl olabilirdi. Üst üste

Tabi lanetleri yağdırırken Bartudan ona bir su iletildi. İlk başta şaşırmıştı. Bartu suya dokunmadığına ve ondan daha çok ihtiyacı olduğunu söyleyince suyu aldı ve sınıfa giittiler. Öğretmen gelmeden suyu içmesi gerekiyordu çünkü öğretmen en ufak sesi duyup rahatsız oluyordu ve çocuklara sinir bozucu davranıyordu. Hala bu öğretmenler nasıl günümüzde vardı. Anlamışta değildi.

Geometriden önce üçgen eşitsizliği diye bir konu varmış. Öğretmenleri teneffüste de hiç boş durmasın atladığı dersi çalışmış simdide çocuklara anlatıyordu. Neredeyse sınıfın %5 i uyukluyor yarısı dersi dinlemiyor %15 i başka bir şeylerle uğraşıyor ve sadece %10 kadar kişi dersi dinliyordu. 

Alev tam kafasını sıkıntı ile sıraya koymuştu ki öğretmenin seslenişi ile hemen kafasını kaldırmıştı. Sen anca tüm sınıf içinde Alev'i gör zaten.

Alev'i tahtaya çağırmıştı. Tahtada ise kocaman bir geometri sorusu vardı. Ya bunlar üçgende eşitlik konusunda değiller miydi ne ara geometriye geçtiler. Gözümüzden kaçmış upss Alev'in gözünden nasıl kaçmasın.

Alev sıkıntı ile tahtaya kalktı. Soruyu nasıl yapacağını düşünüyordu. Aslında soruyu yapması imkansızdı. Neden düşünüyordu ki. Alt tarafı sıfırı alıp yerine oturacaktı ama yürek işte sıfıra razı gelemiyor. Çalıştırdı saksıyı. Bir anda kulağına bir ses gelmesi ile ürperdi. Öğretmen kulağına kadar eğilmiş hadisene demişti. Alev'in aklına bir kulağından girip diğer kulağından çıkan bir formül geldi. Nasıl kulağına formülü sokup geri aldığını da bilmiyordu gerçi ama genede sorunun cevabı bu formülde saklı olabilirdi. 

Dediği gibide çıktı. Tüm tahta işlemlerle doldu ama sonunda yapabilmişti. Sınıfın bu sefer yarısından fazlası kafasını sıraya gömmüş onları sadece 5 kişi izliyordu. Bu da demek oluyor ki sınıfta 3 tane inek vardı çünkü izleyenlerden 2 si Bartu ve Alisaydı.

Öğretmen de sonucu bulmasına şaşırmış olacak ki alkışlayıp yerine oturmasını söyledi. Uyurken bu soruyu nasıl yapabildiğini de sormadan edemiyordu. Alev'in cevabı ise uyumuyordum oluyordu sadece. Öğretmen Alev'e 100 ü çakmıştı ve derste bitmişti. Herkes çantasından beden giysilerini çıkartıp yavaş yavaş aşağı iniyordu. Aynı şeyi Alev de yapıyordu. Alisa onu dürttü ve okul mu bitti diye sordu. 

Alev ise beden dersi olduğunu söyledi. Giysilerini çantasından çıkardı ve Alisa ve Bartuyu arkasına takıp soyunma odalarına indi. İlk olarak Bartunun giyineceği yeri gösterdi. Zaten üstünde okul forması yoktu ama diğer hafta nerenin nerede olduğunu öğrenmesi lazımdı. 

Alisa ile Alevde kızların giyindiği yere girdi. Alev hızlıca üzerini değiştirip dışarı çıktı. Dışarı çıkmasıyla şaşırması bir olmuştu çünkü ... 

---------------

SİZCE NE OLABİLİR MERAK ETTİM ŞİMDİ YAAA

İyi okumalar dilerim. Umarım seversiniz.

Yazım yanlışım varsa da kusura bakmayın .

Kurt Gülü (BİTTİ)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin