¶Sinoplu Diyojen biraz agresif bir insandı. Darphane işletmekte olan babasının yaptığı paraları tahşişe uğratınca yani değerlerini azaltınca Sinop 'tan sürüldü. O da soluğu Atina'da aldı. Her ne kadar kendisi Büyük İskender'e "gölge etme başka ihsan istemem" demesiyle meşhur olmuşsa da tek deliliği bu değildi. Platon'un "insan iki ayaklı kılsız bir hayvandır" dediğini duyunca eline bir tane tavuk almış, tüylerini yolmuş ve Platon'un bu tavuğu insan olarak akademisine kabul etmesini ya da hatasını kabul etmesini talep etmişti. Platon bu argümanı haklı buldu ve bir hata yaptığını kabul ederek, kendisini düzeltti: "İnsan tüysüz, iki ayaklı ve geniş düzgün tırnakları olan bir hayvandır."(TEBRİKLER PLATON, ŞİMDİ ÇOK FARKETTİ ZATEN😂)
¶ Yaşadığı dönemde Sokrates'in sıfatlarından biri de "Atina'nın sineği"ydi. Bazı Atinalılara göre kendisi aynı sineklerin atları rahatsız ettiği gibi Atina'yı rahatsız ediyordu... Sürekli sorular sorması ve o dönem için geçerli sayılan bütün kuralları sorgulaması bazılarını zıvanadan çıkartıyor hatta gençleri yoldan çıkardığı iddia ediliyordu. Neticede bu tip suçlamalarla yargılandı ve ölüm cezasına çarptırıldı. Antik çağda düşünce özgürlüğü bir yere kadar.
Yargılama sırasında Sokrates'e suçları karşılığında nasıl bir cezayı kabul edeceği sorulunca Sokrates "bütün diğer verilecek şeyler saklı kalmak üzere bir de kendisinin bütün harcamalarının ve bakım masraflarının devlet tarafından karşılanmasını" talep etti. Diğer bir deyişle Sokrates'e göre devlet kendisinin maaşını ödemeli ve gıda yardımı yapmalıydı çünkü sorgulaması esasında Atina'ya yapılmış büyük bir kamu hizmetiydi. Şaşırtıcı değil, bu tutumu onun herhangi bir ceza almasını engellemedi. İnsanlar bazı şeyleri geç anlıyor. Bir kaç yüz yıl sonra Sokrates adı ölümsüz olacak, kocaman bir heykeli de Atina'nın ortasına "insanlığın en büyük temsilcilerinden biri" olarak dikilecekti.(DEĞERİ BİRAZ GEÇ ANLAŞILMIŞ BİR İNSAN😟)
¶ Döneminin en önemli kanun koyucularından biriydi. Adı Solon ve Lycurgus ile birlikte anılıyordu. Arkadia'da yaşıyordu. Önemli reformlar yaptı. Döneminin en muteber insanlarından biriydi. İnsanları barıştırmak ve hukuk kuralları koymak ile uğraşıyordu. Herhangi bir ihtilaf çıktığında çözmesi için Demonax'a başvurmak bir adet olmuştu.
Yaşlandığı zaman kendine bakamayacak hale geldiğinde Demonax kendisine baktı ve bu haliyle kimseye yük olmak istemediğine karar verdi. Yemek yemeyi bıraktı. Ölene kadar ağzına tek lokma koymadı. 100 yaşında öldüğünde, yemek yememek suretiyle intihar eden ilk insan olabilirdi.(DEMONAX'IN AÇLIĞI)
¶Jean Jacques Rousseau Fransa'nın simgesi olmuş, önemli bir filozof. Toplumsal sözleşme kavramıyla bugün hala daha canlı bir şekilde tartışılıyor. Çalışmalar yaptığı tek alan hukuk değildi, çocuk eğitimi ve bakımı üzerinde de çalışmalar yapmıştı. Hatta bu konuda bir uzman sayılabilirdi. Ancak tek bir sorun vardı, kendi 5 çocuğunu doğar doğmaz terk etmiş, bir daha da hiçbirine bakmamıştı. O dönemler kendi sosyal sınıfı içinde erkekler açısından bu bir "modaydı." Nasıl devirler geçirdiğini dünyanın görüyorsunuz. Voltaire bu durumu o kadar acımasız eleştirdi ve Rousseau'nun iki yüzlü olduğunu söyledi ki uzun bir dönem bu konu peşini bırakmayacak, yaptığı bu hata yıllarca hatırlanacaktı. Hala da hatırlanıyor. İnsan evladını böyle bırakır mı, vicdansız filozof.(DEMEK Kİ BAZI ŞEYLER SADECE BİLGİ SAHİBİ OLMAK İLE KAZANILMIYOR, TIPKI ÇOCUKLARINI DÖNEM MODASI İÇİN HARCAYAN BİR BABA GİBİ)
Sevgili okurlarım,bu hikâyeleride sizlerle paylaşmak istedim, merak etmeyin! Enteresan bilgiler bölümüme devam edeceğim. Hadi bakalım iyi okumalar...Bu arada bilmeceyi çözmeye çalışın cevabını diğer bölümü yayınlayınca yorumlar kısmına yazacağım!😅😍
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BİLGİ IŞIĞIM
Non-FictionBu kitabın içeriğinde sizlerin belki de hiç bilmediği bilgilere rastlayacaksınız. Sizleri farklı bilgiler bekliyor. Hadi o zaman ne bekliyorsun !!