Bab 2

2.3K 92 13
                                    

" Signor ispettore, lei è in pericolo. L'uomo che hai arrestato è scappato di prigione. Ogni volta che può trovarti  " ( Inspektor, kamu berada dalam bahaya. Lelaki yang anda tangkap telah melarikan diri dari penjara. Bila-bila masa dia dapat menemui kamu.)

Datuk Mustafa mundar mandir di ruang tamu. Apa yang Inspektor Afiq katakan padanya beberapa hari yang lalu membuatkan dia tidak senang duduk.

Dia boleh rasa akan ada sesuatu yang buruk berlaku ke atas keluarganya nanti dan yang paling dia takuti apabila lelaki itu akan mengambil anak perempuannya.

Bunyi tembakan yang kedengaran dekat dari banglo mewahnya membuatkan dia jadi kecut perut. Takut seadaanya apa yang ada difikirannya ini adalah benar.

" Abang... Bunyi apa tu bang? Dengar macam dekat-dekat sini je. " tanya Datin Sharifah pada suaminya.

Dia perasaan perubahan akan suaminya semenjak dua menjak ini sangat berbeza. Makan tak lalu dan semua benda yang lelaki itu buat juga serba tidak kena. Ada masalahkah?

" Tak ada apa-apa, jangan risau. Bunyi benda lain tu. " ayat penyedap hati yang diberi pada isterinya. Walhal hatinya sudah dicakar dengan rasa yang gelisah amat.

Datin Sharifah mengangguk tetapi bunyi tembakan sekali lagi dilepaskan membuatkan dia takut dan terus memeluk suaminya.

Kenapa dia rasa bunyi tembakan itu terlalu hampir dengan tempat yang dia berada sekarang?

Datuk Mustafa mengusap perlahan rambut isterinya itu agar dapat menenangkan ketakutan yang dihadapi isterinya itu.

" Cepat call Hareez, minta dia balik sekarang. " arah Datuk Mustafa pada isterinya.

Datin Sharifah mengangguk lalu dia berlari anak mengambil telefon pintarnya di atas meja.

Kekunci telefon dibuka dan nombor anak sulungnya itu dicari dan terus didail, tetapi sayang apabila setiap panggilannya tidak diangkat.

" Abang... Tak angkat. "

" Mama, papa kenapa ni? " tanya Aina dari tingkat atas dengan muka pelik.

Raut wajah gelisah papa dan mamanya menyapa pandangan matanya. Timbul rasa aneh di situ. Ada sesuatu yang akan jadi ke?

Dengan pakaian tidurnya yang seksi, dia menuruni tangga dengan langkah malas sambil itu rambut panjangnya dibetulkan.

" Aina masuk bilik sekarang! Jangan turun selagi papa tak benarkan Aina turun. " arah suara garau papanya itu berbaur ketegasan, mata itu galak pandang sekeliling seperti akan ada sesuatu yang berlaku.

Berkerut dahi Aina dengan kelakuan pelik papanya itu. Tangga yang dituruni itu juga terhenti seketika. Arahan yang diberi oleh papanya rasa lain macam je. Apa yang jadi ni?

Bunyi hempasan pintu utama mengejutkanku, dapat aku dengari dengusan kasar dari papaku itu. Sejurus itu, masuk seorang lelaki bertopeng masuk ke dalam banglo papanya.

" Aina masuk sekarang! " arah papaku untuk kali kedua.

Aku mengangguk dan terus mendaki tangga dengan pantas, dapat aku dengari setiap tembakan yang berbunyi dibawah sana.

Rasa panik dan takut belenggu dalam diri. Bagaimana dengan papa dan mamanya nanti? Abangnya juga sedang bekerja tika ini membuatkan dia makin gelisah.

'Abang baliklah abang...' doa hati kecil Aina.

Aku masuk ke dalam bilik,  pintu cuba ditutup tetapi tangan sasa seseorang yang menghalang membuatkan aku terkejut. Bila lelaki itu ada dibelakangnya?

Aina cuba sedaya upaya menutup pintu bilik, tetapi tangan sasa itu menolak kuat pintu itu membuatkan aku jatuh terduduk dibawah lantai.

" S-siapa a-awak? " terketar-ketar suaraku bertanya.

Selimut diambil kasar untuk menutupi kakinya yang terdedah.  Aina mengigit perlahan bibirnya. Gelisah apabila dia tidak memakai tudung.

Senyuman sinis dari lelaki itu menakutkan aku. Pertanyaan itu tidak langsung dijawab oleh lelaki itu malah hanya diam tanpa bicara dengan mata itu tajam pandang ke arahnya.

Ada sesuatu yang disembunyikan oleh lelaki itu disebalik belakang badannya.

Lelaki itu mendekatiku manakala aku pula bingkas bangun untuk melarikan diri, tetapi belum sempat aku bangun. Lelaki itu dengan pantas menyuntikku dengan ubat tidur menyebabkan Aina terkulai layu di situ.  

Selimut diambil dan ditutup kaki perempuan itu. Lelaki itu pantas menuruni tangga dan terus memberi arahan pada anak buahnya.

" Andiamocene da qui (mari kita pergi sekarang) " arah Aiden pada anak buahnya.

Jeritan musuhnya yang bergema menyuruhnya untuk melepaskan anaknya yang berada dalam cempungan itu dibiarkan sepi. Sudah diikat kemas musuhnya itu. Musuh yang dia tidak akan pernah lepaskan. Never!

Ada tangisan dan kesakitan dan itu yang dia mahukan. Rasa puas bila airmata musuhnya itu jatuh tepat depan matanya. Senyuman sinis itu setia pada bibir merah itu.

Langkah yang tadinya menuju ke pintu utama untuk keluar, kini kaki itu terhenti dan dihayun semula mendekati musuhnya itu. Aiden berhenti tepat dihadapan musuhnya itu.

"I forgot to show you something. "

Senyum sengit diberikan dan tanpa rasa bersalah, terus dilabuhkan bibirnya pada bibir perempuan yang ada dalam cempungannya itu. Dikucup perlahan. Tanpa rasa bersalah! Nak serba salah apa kalau suami isteri!

Jeritan yang meminta untuk berhenti akan perbuatannya itu kedengaran kuat ditelinga membuatkan dia tersenyum sinis.

Dia sukakan apa yang dia buat sekarang. Buat musuhnya itu sengsara dan derita dengan caranya sendiri. Musuh yang begitu bencikannya.

Musuh yang menjadi penyebab kenapa dia masuk ke dalam penjara. Dendam tetap dendam. Dan dia akan pastikan semua dendamnya terlunas. Terlunas oleh anak perempuan musuhnya itu. Perlahan-lahan dia akan hapuskan satu persatu mengikut perancangannya.

Senyuman sinis tidak pernah lekang dari bibir itu. Senyuman yang menunjukkan dia sudah menang akan rancangannya sendiri.

Sebenarnya rancangannya untuk membunuh musuhnya tetapi apabila dia nampak ada seorang perempuan yang cuba melarikan diri daripadanya, terus dia mengambil keputusan untuk mengekori langkah perempuan itu dan dia tidak tahu yang musuh ketatnya ini mempunyai anak perempuan yang cantik. Anak perempuan yang sudah lama dia rindui.

Rasa sayang pulak nak lepaskan perempuan itu begitu saja, jadi lagi elok dia ambil saja perempuan itu dibawa lari. Boleh dia seksa anak perempuan musuhnya itu.

" See you again my enemy."

Tanpa pamitan terus dia melangkah keluar dari banglo mewah itu. Rayuan musuhnya itu dibiar sepi tanpa jawapan. 

" Please don't take my daughter. I beg you Please ... "  rayu Datuk Mustafa pada Aiden.

Tetapi sayang seribu sayang bila rayuan itu hanya tinggal rayuan apabila anak perempuannya telah dibawa pergi oleh lelaki itu.

Hak Milik Tuan Aiden (HMTA) [ EBOOK ]Where stories live. Discover now