Elhamdülillah الحمد الله رب العالمين

121 4 0
                                    

Bütün hamdler Allah içindir.

Yani sabit, müstehak ve kamil olan her övgü sadece noksan sıfatlardan münezzeh olan Allahu Teâlâ içindir. 

Çünki kemal; ya kadimdir ki o vasfıdır veya hadis dir ki oda fiil dir. Yani hem vasıfları ile hem de fiilleri ile noksansız olan Allah tüm övgülerin gerçek ve tek Sahibidir.

O yüzden her müslüman kuranı kerime uymak için önce besmele ile işine başlar sonra Allah'a hamd eder.

Birde peygamberimizin (sallallahu Aleyhi vessellem) şu sözü ile amel etmek için besmeleden sonra hamdele yi getirdik :

Hadis →"Şüphesiz  Allah, hamd ediciye sevap vermesi için kendisiyle hamd edilen hamdi server " ve gene rivayet edildiki peygamberimiz salla'llahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu "Allah'a hamd, nimetin gitmemesi için emândır "

Bazı arifler şöyle buyurmuştur :Elhamdülillah 8 harftir cennetin kapıları da sekizdir Herkim elhamdülillah derse cennetin 8 kapısının kendisi için açılmasını hak etmiştir , hangisinden dilerse girer, ona ikram için aralarında serbest bırakılır.

Elhamdülillah sözümü yoksa lailaheillallah sözümü daha efdal diye ulema ihtilaf etmiştir.

Birçoğu evvelki görüşü kabul etmiştir.

Rasulullah'ın şu sözü ile delil getirmişlerdir. "Herkim lailaheillallah derse onun için 20 sevap yazılır ve ondan 20 günah düşürülür ve herkes herkim elhamdülillahi rabbil alemin derse onun için 30 sevap yazılır  ondan 30 günah düşürülür."

Bir cemaatta ikinci görüşü kabul etmişlerdir  ve rasulullahın şu sözünü delil tutmuşlardır "cennetin anahtarı lailaheillallahtır " ve birde Şu sözü " Benim ve benden evvelki peygamberlerin dediğinin en faziletlisi lailahe illallah u vahdehû la şerikeleh dir "

Rabbil alemin =Alemlerin rabb'i

Yani insanların ,cinlerin ,meleklerin ,hayvanların ve diğer bütün mahlûkatın malikidir.

Rab lafzına Allahü taala dan başkasına kullanmak caiz değildir .

Ancak kayıtla olursa olur. mesela rabbud dar yani evsahibi gibi.

bazıları buyurmuşlardır ki Allahu Taalanın diğer isimlerinde bulunmayan özellikler bu ismin de mevcuttur. onu doğru okudğun zaman AIlahu taalanın isimlerinden olur, onu tersten okuduğun zaman yine onun ismi  olur Yani Rabb ismini tersten Berre diye okuruz buda  iyilik edici Manasında olur.

Hadis i şerifte şöyle varit olmuştur  " kul yarabbi yarabbi değdiği zaman Allahû teâlâ buyurur "buyur kulum iste verilecek"

Bazıları demişler ki her kim bu ismi çok zikrederse Allahu taala onun duasını kabul eder ve ihtiyaçlarını giderir.

Bizlerde Alemlerin Rabbi olan Yüce Allaha hamdetmeyi ihmal etmemeliyiz.

Not: Okurların Yorum ve eleştirilerini bekliyorum Konu ile alakalı Eklemek isteğiniz bilgileri de lütfen paylaşın bizimle :)

Nurdan BasamaklarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin