Arapça : أشهد أن لا إله إلا الله و أشهد أن محمد رسول الله.
Arapça okunuşu
"Eşhedü en lâ ilâhe illallah ve eşhedü enne Muhammeden abdûhü ve resûlü" şeklinde telaffuz edilir.
Şehadet etmek İslam'a göre İslam'ın beş şartından birincisidir.
Türkçe mânâsı
Türkçe anlamı şudur: "Şahitlik ederim ki, Allah'tan başka hiçbir İlâh yoktur, ve yine şahitlik ederim ki Muhammed, O'nun kulu ve elçisidir."
Arapça'da la ve illa kelimelerinin kullanım şekline göre, ilk bölüm "Hiçbir İlah yoktur, sadece Allah vardır." şeklinde de tanımlanmaktadır.
şahadet etmek demek; Allahın ilahlığına kalbi ile inanıp, aklı ile kabul edip, dili ile de bunu itiraf etmek demektir.
ilah nedir peki?
Hiçbir şeye muhtaç olmayan, varlığı kendiliğinden olan, evvel ve sonu olmayan, Sonsuz bir güce Sahip olan ve gücü kendiliğinden olan, dilediğini dilediği sekil de yapan,dilediğince Yaratan,kendisinde zerre eksiklik Olmayan Aşkın Eşsiz Benzersiz Varlık demek.
Şahadet eden kimse bir ilahın varlığını kabul etmekle birlikte, bu ilahın sadece ve sadece Allah olduğuna inanmakta ve söylemektedir.
Çünkü Şu kainat insanın gücü dışında süre gelen muhteşem bir düzen ve sistemle varlık göstermekte. Şu evrende, Herne görüyor biliyor isek , pireden deveye, çiçekten böceğe, marstan venüse, denizden karaya, insandan hayvana... Ekosistemin tamamında muhteşem bir sanat ve eşsiz bir deha görüyoruz.
Bunu gören akıl Soruyo "bu nasıl bu hale geldi Kendi kendine mi Yoksa bir başka güç tarafndan MI "
Bu örneklerin her birini incelediğimizde kendi varlıkların da Söz sahibi Olmadıklarını görüyoruz. Eğer kendi kendilerini var etmiş Olsalardı herbirinin ilah olması gerekirdi.Ancak bu yaşadığımız evrende (en başta insan olmak üzere ) var olan her şeyin bir başka Şeye muhtaç ve aciz olduğunu görüyoruz.Kendine bile yetemeyen nasıl kendi kendini var edecek güçte olabilir ki?
Öyleyse demek ki topyekun hepsin bir var eden var.
Şahadet eden; her şeyi Vareden bu yaratıcının Allah olduğunu dile getirmekte.
Allah ; Vahittir (tektir). Yani zatında, sıfatlarında ve işlerinde tektir, onun bir benzeri ve ortağı yoktur ve onunla başkası arasından benzerliklerden hiçbir benzerlik yoktur.
Allah Kerimdir. Yani vaad ettiği zaman yerine getirir ve verdiği zaman ziyade eder ne kadar verdiğine ve kime verdiğine aldırış etmez Kendisine sığınanı zayi etmek
Allah Ğaffardır. Kullarını Çok affedicidir. Hatalarını günahlarını bağışlar
《《Her kim malının ve çocuklarının Çok olmasını ve rızkın da bereket olmasını Severse günde 70 kere Şöyle desin:Estağfirullah innehu kane ğaffara 》》
"eşhedü enne Muhammeden abdûhü ve resûlüh"
"şahitlik ederim ki Muhammed, O'nun kulu ve elçisidir."
Resul lugat bakımından gönderilen elçi demektir. Istilah bakımından ; Kendisine Şeriat vahyolunan onunla amel edip ve tebliğiylede emrolunan erkek ve hür olan kimsedir.
Peygamberimiz Muhammed (sallallahu aleyhi ve sellem) Allahu Tealanın Habibi ve halilidir yani dostu ve Sevgilisidir. yani öyle kimsedir ki Allahu Teala Onu sevdi ve onu dost edindi
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Nurdan Basamaklar
SpiritualİNSAN BİLİNMEZİ............. Tarih boyunca düsunen kafalarda daima ayni sorular dolasip durmustur: Ben kimim? Hayat perdesine düsen gecici bir golgemi? Yoksa ruyalarinda dunyayi yasayan bir ebediyet yolcusu mu? Evet. Evren ve insan kim? Neyin nesi? ...