3|howthorn

265 45 38
                                    

"Aku kat mana ni" soal jihyo bingung. Mata melilau keadaan sekeliling. Seingatnya tadi dia nyaris dibaham harimau. Dia dah mati ke?

"Mcm kat gunung" sambung nya lagi apabila sudah pasti dengan suasana.

"Ya, sekarang ni kau berada di kawasan pergunungan ." Sampuk seorang pemuda. Kacak sekali.

"Gunung apa? Macam mana saya boleh ada kat sini? Awak siapa? Kenapa gunung? Kenapa bukan pantai ke club ke?" Jihyo menayakan soalan bertubi-tubi. Pelik dengan situasi yang dialami.

"Wooo. Sabar anak muda. Banyak sungguh pertanyaan kamu ye. Tulah waktu kecik tak nak belajar bersungguh-sungguh. Nenek kamu tak ajar ke, Small small don't die, big big trouble people" seperti gaya Papa Zola dia terang nasib xde asusu eh- adudu.

Jihyo hanya membuat muka. 'Ada aku kesah?'.

"Ok baiklah aku akan menjawab pertanyaan kau tu. First, nama gunung ini.


Shit Down, Shit Down mount.

Second, kau ada kat sini sebab kena sumpah. Dan nama jejaka kacak yini adalah Woo Dohwan" serentak itu dia melambaikan tangan.

 Dan nama jejaka kacak yini adalah Woo Dohwan" serentak itu dia melambaikan tangan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Fuh mereciks

Air liur jihyo dah nak meleleh dengan ketampan jejaka tersebut. Lek Jihyo. Sorry tu say la sebab dia author punye. Ha muah. Spe nk share?

Ok dah abis berangan.

"Third kenapa gunung sebab dah memang lumrah sesiapa yang disumpah akan dihantarkan ke sini, shit down shit down mount. Nak kembalikan pada yang asal, kau kena jalankan tugasan. Oh soalan ke empat tu. Erm. Erm. Mane ku tahu."sambung dohwan panjang lebar. Nada sudah menjadi biasa tidak lagi seperti papa zola. Tangannya membuka file bewarna hitam yang menyatakan maklumat.

"Menurut al-kisah, kau disumpah oleh bapak kau sebab melanggar perintah dia. Iaitu melarikan diri ke hutan. Apabila dia dapat tahu, dia sumpah kau jadi face mask. Lagipun baguslah tu sekarang ni bumi tengah dilanda satu wabak. Jadi tugas kau adalah memulihkan balik keadaan bumi. Sesiapa yang beli kau mesti bersin tiga kali supaya kau dapat menjelma menjadi manusia dan habiskan tugasan. Ingat! jangan jatuh cinta, kalau tak sesuatu akan berlaku."

"Apa yang akan berlaku?"jihyo menyoal

"Erm, aku tak tahu. Ini bergantung pada Princess Celestia." (Pftt sape tgok little pony dia tahu)

"Dan ini. Tongkat sakti. Kayu ni boleh buat apa je yang kau tengah fikir. Mantera dia rappapapapapapam. Kau tau tak? Yang lagu black pink tu." Jihyo hanya mengangguk

"Ha pastu jangan bagi benda ni jatuh ke tangan orang lain. Jaga dia elok elok. By the way, nama tongkat ni howthorn. Aq rembat dalam cite Harry Potter"

Jihyo hanya akur. Dia menelek tongkat itu.

'Nampak cam ranting kayu je' kutuk jihyo dalam hati.

"Aku dengar tu." Dohwan menyampuk. Jihyo terkelu seketika.

"Dah kau boleh blah. Kau nampak Ochobot tu. Ha kau pergi kat dia pastu cakap kau nak pergi kedai you got no jams. Dia ada kuasa telepotasi. Bila kau dah sampai kat bumi nanti automatik kau akan bertukar jadi face mask. Dah shuh shuh, pergi pergi, tata aji sata jangan marah tau." Seraya itu dohwan menunjukkan ke arah ochobot yang tengah minum kopi tok aba.

"Baik terima kasih wan." Sesudah berkata jihyo terus melangkah pergi.

"Kuaja punya budak. Panggil aku wan, kalau panggil baybe takpe gak." Dohwan membebel sendirian dan akhirnya pergi. Banyak lagi yang mahu diuruskan.

___

Yeye saye tau saya merapu.

Tak paham tanye.

Tanyalah author. Biar tahu, jangan keliru.

Maaplah saya masih amatur.

muah semuanya💜

Votemen juseyo 🙌🏻

Hikss korg msti tahu psl 97' line tu kan. Alolo. Cian dorg. So buat para ARMY, CARAT, AROHA and NCTZENS tu bertabahla yer. Ni semua salah dispatch. Sebok jaga tepi kain org. Meh aaa gusti tepi. Btw semua tu bias sya ( jungkook bias wrecker) sbb tu la saya mrh sgt😂😂. Tpi bukn 100% salah dispatch. Slh pemberi maklumat tu. Diam-diam sudah arr. Haters kut. Astu dispatch pulak ngade ngat nk bgitau satu dunia tu asl. Yg lwk nya dispatch upload psl yg aib tu tpi bila eunwoo dah tulis surat bagai tak nak pulak upload. Eyyy lame da perati. Kalau dispatch tu manusia dah lame aku cekik.

𝑩𝑳𝑨𝑪𝑲 𝑴𝑨𝑺𝑲 [✓]Where stories live. Discover now