| D–DAY |
"Puteri Jihyo sila bersiap sedia. Pengantin lelaki dah sampai." Seulgi sebagai penyolek Jihyo menjegah. Dapat dia lihat Jihyo sedang menggigil berdebar. Siapa je wei tak debar orang dah nak kawin.
Jihyo hanya senyum dan mengganguk. Menandakan dia akan keluar nanti. Takut, debar, bimbang semuanya bercampur baur. Dia takut dia tak dapat jalankan tugas sebagai isteri yang baik.
"Gwenchana Jihyo, gwenchana. yookcandoit. Chaiyokk." Dia menyemangati dirinya sendiri. Dia kemudian mencari appanya.
Jumpa!
"Ha apa lama sangat tu Hyo. Kamu make up tak yah tebal sangat pun. Dah lawa." Pujian dari appanya nyaris buat dia nangis. Ha ni lemah ni. Tau lawa.
"Appa ni." Dia memukul lengan appanya lembut. Ey mentang-mentang anak bongsu.
Dia kemudiannya mendengar suara emcee berucap. Menyambut kedatangannya ke dalam. Serta merta pintu yang besar itu terbuka.
Putih.
Lawa sangat lawa. Biasa lah anak raja kut. Dia sendiri belum tengok pelamin dia. Iya lahh abang-abangnya cakap ni suprise sebelum dia nak kahwin. Tu tak bagi tu. Ha kan cite sedih lagi.
Sibuk dia memerhati dewan yang seperti istana luasnya tak disedari appa nya kini akan melepaskan pegangan.
"Hyo ingat ya, appa sayang Hyo selamanya." Ucap appanya lalu melepaskan rangkulan. Kini dia berdiri di sebelah Jungkook.
" Jungkook sudi kah kamu menerima Jihyo selama-lamanya."
"Ya, saya sudi."
"Jihyo sudi kah kamu menerima Jungkook selama-lamanya."
"Saya sudi."
"You may kiss your bride." Dengan ciuman itu kini mereka sah sebagai suami isteri. Jihyo memandang ke arah happy family nya. Appanya menunjukkan mini love. Oppa oppanya pula menjerit seperti gorila sambil menunjukkan sepanduk wo ai ni Jihyo. Jungkook pula ditulis menggunakan tulisan kecil. Woi majlis orang ni!
Air mata Jihyo gugur. Jungkook memeluk dari tepi. Memandang Jihyo lama. Syukur mereka boleh menerimanya. Takdir tak salah, tapi pilihan kita yang menentukan.
Sementara di hujung sana Taehyung merenung nasib. Single woi single.
♦♦♦
Sesi tangkap menangkap gambar
"Ok pasangan mempelai dulu."
"Ha kiri sikit. Ha ok. One two three."
📸. Kcek.
Pelbagai pose dibuat pasangan ha sweet semut tu.
"Ok. Next, family join." Dengan itu semua serbu ke arah Jihyo malangnya hanya Jeongin yang berjaya. Ha siapa cepat dia dapat. Yedok.
Bermacam gaya pelik mereka tunjukkan. Adik kawin pun nak buat hal. Seungkwan dengan Mingyu membuat gaya beruk sesat. Haneul dan Minho membuat gaya friend zone. Ada yang buat gaya marah dekat Jungkook. Gaya nak kiss Jihyo. Dan lain-lain. Mau bengkak jari aku nak tulis seko seko.
Taehyung yang turut berada dalam bilik itu hanya mampu senyum. Ni nak nangis ni. Baru dia berpaling ke belakang. Dia ternampak y/n (your name - readers). Hati mula berdegup tak keruan. Rasa nak terkeluar dari tulang rusuk. Ha gituw.
Terpegun dengan kencatikan y/n. Taehyung mula menegur.
"Erm, hi awak. Erm. Nama siapa eh? Saya nak kenal future saya." Dengan itu bermula episode sweet mereka.
___
Happy ending!!!
Saranghae readers sbb byk bagi sokongan spnjg saya tulis ni. DARI BULAN MAY WEH. pstu aq ni sikit sikit buat buku lain. Ha mcm mana nak siap kan mmm
Thank u sangat sangat. Buku ni buku paling dpt sambutan. So I appreciate sgt. X kesah lah korang vote ke tak. SARANGHAE.
HA BOLEH LA KITA BERKAWAN YA CHINGU.
for the last time drop la comment and vote. x kesah lah korang ikut dari on going or wktu dah siap.
Mana tau ada yg nk suruh saya sambung buku or buat buku baru or special chap.
Jap kita buat kuiz sikit. Korg kalau ambo x tnya korg x jwb.
Q ; umur korang.
Q ; macam mana boleh tetibe singgah nak baca ff ngarut ni
Q ; ig uall (yg ni klau rsa private nk pm tepi pun bole)
Q ; grup paling mint
Q ; perasaan korg lps bca ff ni (rsa nak maki pun boleh😂)
Q ; tgh buat apa skrg 😂
dah tq sudi jwb random questions yg mengarut ni😂 ha rjin rjin lah singgah noti saiya, kalau anda nak nnti saiya spam itu noti manyak manyak. JANGAN LUPA STREAM LIFE GOES ON TUMOROW OK 11 MALE. NI WAJIB OK.
borahae 💜
YOU ARE READING
𝑩𝑳𝑨𝑪𝑲 𝑴𝑨𝑺𝑲 [✓]
Humor"ᴰᵃʳⁱ ᵐᵃⁿᵃ ᵏᵃᵘ ᵐᵘⁿᶜᵘˡ?" ⁻ᴶᵘⁿᵍᵏᵒᵒᵏ ᴶᵉᵒⁿ⁻ "ᴰᵃʳⁱ ᵇᵉⁿᵈᵃ ᵃʷᵃᵏ ᵖᵃᵏᵃⁱ ᵗᵘ ᵏᵘᵗ." ⁻ᴶⁱʰʸᵒ ˢᵒⁿᵍ⁻ Gila, ini semua gila. Manakan tidak face mask yang dia beli tu tiba-tiba bertukar jadi manusia. Sudahlah musim pkp tiada hotel dibuka. Takkan dia mahu duduk serumah...