"Denda? Denda apa?" Serentak mereka berdua bertanya. Muka berkerut memikirkan denda tersebut. Semestinya hukuman itu membuatkan Jihyo jauh darinya. Sudah tentu Jungkook sedih. Dia mula membayangkan hari hari tanpa jihyo. murung gitu. Haceh.
"Denda dia..." Sambil tangannya menyapu nyapu mendatangkan rasa suspen.
"Kau kena cuci tandas rumah aku!" Dengan excitednya dohwan berkata. Terbahak-bahak dohwan dan Jungkook gelak. Oh kau tadi bulan main debor eh takut Jihyo pergi tidak berlagu. Sekarang serupa chimpanzi ketawa dah aku tengok. Jihyo yang mendengar hanya terkedu. Tak sebenarnya tak lawak pun dia yang beria kan?
"Seriously tu aje. Takde drama diwali lah ni. Saya tak payah balik semula lah kat tempat saya tu?" Masih dengan mood mongji nya dia bertanya.
Dohwan dengan air mata yang disekeh itu yakin mengganguk.
"Tak, tak payah. Tapi bapak kau tu suruh kau balik kejap. Tak tau lah dia nak cakap apa." Ujar Dohwan berura ura hendak pergi.
Jungkook terkedu dari ketawa tadi. Jihyo pula hanya mengganguk.
"Maknanya kau tetap akan tinggalkan aku... bukan?" Usai Dohwan pergi Jungkook bertanya. Jihyo jadi serba salah pula.
"Iya, tapi sekejap je. Selesai urusan saya. Saya janji saya akan datang balik." Jungkook senyum hambar mendengar kata Jihyo tadi. Dia takut. Sangat takut kehilangan Jihyo. Penyeri hidupnya.
"Elele takut eh saya tak datang balik. Tau rindu kan saya tapi saya pergi sekejap je. Ok elele bucuk bucuk. Jangan nangis." Sengaja Jihyo loyar buruk ingin menghilangkan rasa gugup mereka.
Kini Jungkook boleh tersenyum sedikit. Mesti dia akan rindukan gurau senda gadis itu.
♦♦♦
Harini Jungkook bangun awal pagi. Dia mahu masak breakfast untuk Jihyo. Katanya esok Jihyo akan berangkat. Jadi dia mahu suprise sikit. Mana lah tau sedap kan boleh dia bukak gerai kan.
Matanya ditonyoh- tonyoh melihat tiada siapa lagi di dapur. Baru tangannya mahu membuka peti sejuk dia ternampak satu nota kecil tertampal elok.
dear silly jungkook,
sorry saya tak dapat ucapkan selamat tinggal secara berdepan. saya tak mampu. mungkin saya tak akan turun ke bumi dah. maaf tak tepati janji. awak cari lah orang yang akan bahagiakan awak okey. thanks for all things u did. oh saya ada belikan tiket ke lotte world. awak pergilah dengan Taehyung ok. happy happy je tau. bye gguk :) –cutiepiehyo–Kertas itu terlepas dari pegangan Jungkook. Kaki dia lemah. Dia sudah kehilangan Jihyo
"Tak, tak, kau dah janji dengan aku k–an. Kau nak datang balik. T–Tak, Jihyo aku tak luahkan lagi perasaan aku. Jihyo. A–Aku, aku tak sanggup kehilangan ka–u."
Dan gugurlah air mata Jungkook. Dia sudah bayangkan masa hadapannya dengan Jihyo. Tapi, teganya Jihyo tinggalkan dia.
Sementara itu, Jihyo yang bersembunyi melihatnya turut mengalirkan air mata.
"Tak Jungkook. Saya pun tak sanggup. Maaf."
Adakah ini pengakhiran merek berdua. Saling mencintai tetapi dihalang oleh takdir.
♦♦♦
Jihyo seperti orang yang tidak bermaya. Matanya sembab. Kini dia berdiri di hadapan istananya kembali. Sudah lama tidak dijejak. Selepas ini istana ini sahaja tempatnya berkurung. Tidak lagi di apartment Jungkook.
Ah memikirkan itu sahaja ingin membuat air matanya mengalir lagi. Pintu gerbang itu dibuka luas. Sempat air matanya diseka.
Satu persatu langkah diambil. Tidak banyak yang berubah. Tiba-tiba Woozi yang tengah menyapu terlihat Jihyo. Segera dia berlari memeluk Jihyo. Erat.
"Putera sekalian, adik mu sudah ke mari." Jerit Woozi kuat. Dengan sekelip mata abang-abangnya datang. Semua memeluk Jihyo erat bagaikan tidak mahu dilepaskan. Siap ada yang tolak menolak kerana mahu memeluk Jihyo.Jihyo yang turut menangis hanya tergelak melihat mereka.
Sekurang-kurangnya dia masih ada abang-abang yang akan menjaganya.
___
Author buat comeback!
Sorry readers!
Saya bdk asrama so byk kerja (alasan)
Borahae semua!
Yeay bangtan nak cb nnti sedia kan kuota lu nk stream!
How bout this part
Happy ending?
Sad ending?
Vote jgn x vote
Comment jgn x comment
YOU ARE READING
𝑩𝑳𝑨𝑪𝑲 𝑴𝑨𝑺𝑲 [✓]
Humor"ᴰᵃʳⁱ ᵐᵃⁿᵃ ᵏᵃᵘ ᵐᵘⁿᶜᵘˡ?" ⁻ᴶᵘⁿᵍᵏᵒᵒᵏ ᴶᵉᵒⁿ⁻ "ᴰᵃʳⁱ ᵇᵉⁿᵈᵃ ᵃʷᵃᵏ ᵖᵃᵏᵃⁱ ᵗᵘ ᵏᵘᵗ." ⁻ᴶⁱʰʸᵒ ˢᵒⁿᵍ⁻ Gila, ini semua gila. Manakan tidak face mask yang dia beli tu tiba-tiba bertukar jadi manusia. Sudahlah musim pkp tiada hotel dibuka. Takkan dia mahu duduk serumah...