5|bersin

232 44 57
                                    

Pening.

Itu apa yang Jungkook rasa. Mungkin kesan daripada alkohol semalam. Lambat-lambat Jungkook turun dari katil. Kini perutnya berbunyi minta di isi. Langkah dibawa ke dapur. Pintu peti sejuk dibuka perlahan.

Kosong.

Haih, memang tak breakfast la dia harini.

"Ting Tong" loceng apartment berbunyi.Jungkook melangkah malas. Daun pintu dikuak.

"Ada penghantaran." Ujar lelaki posmen itu.

"Barang ape?"soal Jungkook mamai.

"Odoe la human. Mana aku tau, kau yang order." Sarkastik posmen tu jawab sambil hulur kertas mahukan sign.

"Kau nak ape lagi?" Soalan kbat Jungkook tanye.

"Babeh la hengkau. Signla tengkorok. Aku paneh ni. Aku cekik kau baru tau." Dengan segera Jungkook menurunkan tandatangan. Savage bhai pos men tu.

Lepas sahaja posmen tu hilang dari pandangan. Jungkook tutup pintu. Tangan membelek-belek barang itu.

Tiga saat kemudian baru dia teringat, dia ada beli face mask. Rakus tangan mengoyakkan plastik yang berbalut.

 Rakus tangan mengoyakkan plastik yang berbalut

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Bygkan kotak ni sebesar cinta ku pada mu


"Jahanam, kotak besar nak mampus, isi dalam seketul je" Jungkook membebel sambil tangan mencapai face mask itu. Kotak dibaling ke tepi. Face mask dipakai.

Alang-alang dah dapat mask kita lepak. Langkah dituju ke rumah Taehyung.

+++

"Abbama, kitaorg tak dapat cari Hyo. Semua tempat dah kitaorg cari tapi tak jumpa" selaku abang sulung melutut. Terpancar riak risau di wajah semua putera makhota.

"Lek lek anaknda semua. Don't worry be happy." Selamba raja shin berkata. Semua tercengang. Sanggup seorang bapak cakap macam tu.

"Tapi abamma jih-" kata kata dipintas.

"Abamma tau jihyo kat mana. Dia ada kat bumi tengah jalankan misi. Dia nak keluar kan. Ha kita bagi die nyesal. BWAHAHAHAHAHAHAHA." Raja Shin gelak jahat. Semua putera makhota hanya memandangnya sahaja. Terbit rasa kasihan pada adik bongsu itu.

+++

"Salah kau Taehyung. Kalau bukan sebab kau, aku tak buat semua kerja ni." Kata Jungkook sambil mengangkut kotak.

𝑩𝑳𝑨𝑪𝑲 𝑴𝑨𝑺𝑲 [✓]Where stories live. Discover now