Prolog

138 6 0
                                    

Hai there!

Nama saya Hanna Alexa Russell. Saya mixed sabahan-german. Bapa saya orang german, dan mama saya pula pure kadazan. People call me Hanna. Kalau bff saya si Adele tu pula panggil saya si Hanna Montana. Hahahaha..

As you know kalau muka mixed ni kan mesti lawa. Aiseh, terpuji diri sendiri pula. Hahaa..

I'm a third year of medical student in my University. Beauty with brain kan? Hahahaha! Nda habis2 ba angkat bakul. Memang ramai la juga jejaka2 yang cuba mengurat diri ini, kunun la. Tapi, teda yang berjaya lagi tembus hati saya. Why ah? Saya pun nda tau. Hensem macam mana pun kan tetap saya reject. Jan kamurang cakap saya lesbian ah saya straight lagi ni. Cuma tu la, no one is interesting enough for me to fall. Ataupun, ada sudah sedia dalam hati saya ni??

Ni la saya mau cerita ni..

Pada suatu hari, di petang yang indah. Saya baru keluar dari library mau pigi cafeteria. Si Adele lama suda tunggu saya sana. Dalam perjalanan tu kan, saya nampak orang berkerumun sana dekat parking kereta. Yang berkumpul2 tu of course la kebanyakannya perempuan. Dalam hati saya, saya tau suda ni. Mesti ada cowok yang durang pigi stalker. But seriously, di parking baini mau berkumpul2. Dasar la ba sakai macam inda pernah nampak orang. Geleng2 kepala la saya kunun dengan perangai durang. Bikin malu saja ba.

Saya kasi limpas saja durang sana. Tu cafeteria betul2 di sebelah parking kereta. Sempat lagi saya silik2 kejap di tempat durang pigi stalk. Fuyoo, saya nampak kereta mewah oh. Mercedes Benz A class warna hitam. Gilak punya semart!

Sempat lagi saya puji tu kereta mewah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Sempat lagi saya puji tu kereta mewah. Lawa ba. Kereta mewah mesti orang dia pun mewah kan. Ka tu sumandak2 sana stalker tu kereta saja? Aiaiai, macam teda kerja lain.. sempat ba lagi saya membebel.

Tangan saya baru mau buka tu pintu cafe, trus si Adele meluru keluar. Terkejut saya. Sikit saya terjatuh sebab mengundur dari tertolak tu pintu.

"Oii tondu! Kau apahal ni kelam kabut bagai?"

"Anu ba.. anu.. Hanna.."

"Anu.. anu.. apa anu??"

Si Adele kasi muncung mulut dia ke arah tu kereta Mercedes tadi. Ai ni tondu. Jangan cakap dia pun ikut terjebak sama ni..

"Kau jangan bertabiat sana ah Adele. Mari masuk, saya lapar ni."

Saya mau buka tu pintu tapi si Adele pigi halang saya di depan pintu. Terus bercekak pinggang saya depan dia.

"Saya lapar ni Adele. Jangan kau cari pasal sana. Saya makan kau nanti!"

"Anu ba, Hanna.. aduii.. kita makan la di tenpat lain. Saya belanja. Jom!"

Kena tarik2 sudah tangan saya oleh si Adele tapi tetap juga saya sana nda berganjak. What is the problem with this tondu ah? Macam ada dia mau kasi sembunyi.

"Cepat la ba, Hanna. Nanti terjumpa dia..."

Masih lagi nda putus asa tangan saya kena tarik. Last2 saya mengalah. Tapi baru saya mau melangkah, saya kena block pula oleh satu orang lelaki yang berbadan tinggi dan sasa.

"Hanna Alexa Russell..."

Saya dengar nama penuh saya kena sebut. Si Adele garu2 kepala suda. Saya pelan2 mendongak memandang muka tu kusai yang pandai2 menghalang jalan saya. Ah, silau pula ni matahari. Nda berapa jelas muka dia.

"Do i know you?" Saya tanya dia. Dalam kesilauan matahari tu, saya dapat tangkap ada senyuman senget di bibir dia.

"You know me very well, i guess.."

Okay, this is weird. Saya ke belakang sikit di kawasan yang tiada kena silau matahari. I look up to his face.

1 second.

I know him very well??

5 second..

Very well, huh??

10 second..

The smile on his face remind of someone. Someone that already missing for 6 years. Oh, shit!
Is that him??

"Raxe??!!"

Si kusai yang bernama Raxe tu senyum sambil kasi masuk tangan dia di poket seluar.

"Hi babe..."





Love you!Where stories live. Discover now