Chapter 3

97 7 0
                                    

Hanna POV

I'm nervous.

Today we are going to Hospital Queen Elizabeth 1 untuk practical for 1 weeks. Remember our assignment? Nda sangka cepat betul masa berlalu.

After 3 days since tu kejadian bikin malu saya tu, saya jumpa lagi Raxe balik. Gila ah! Punya saya malu mau berdepan sama dia lepas dia pigi kiss saya. Selama 3 hari ni, kalau boleh saya elak dia, saya elak. Biarpun saya bulih dingar suara dia teriak2 panggil saya sampai riuh satu koridor. Silaka betul! Nda pasal2 ba saya jadi bahan masakan tu makcik2 bawang.

But today, i cannot run from him. Uwaaa!! Mummy tolong! I don't know how to confront him.. 😣

Lambat2 saya keluar dari dewan kuliah lepas Ms Audia bagi briefing kejap pasal tu assignment. Semua ada partner ba dalam tu dewan kecuali saya. Even si Adele pun duduk sama Alex. Adele buat muka serius dia, si Alex pula pandai curi2 pandang si Adele.. Aww, so sweet la you two! Saya ketawa kecil..

But me?? I don't see Raxe anywhere and i don't bother with it. Biarlah tu anak. Mau lagi saya satu orang saja. Tapi, sebaik saja saya keluar dari tu dewan. I can see clearly Raxe sedang bersandar di tangga sambil berpeluk tubuh. Dia lipat2 lagi kameja dia sampai siku. Rambut dia ada messy sikit, but still handsome and sexy. Oh damn! Why so hot? Saya telan air liur. Saya jalan la pelan2 pigi dekat dia..

"Ehem.."

Raxe pusing. Boleh bayangkan ka, macam slow motion ni dia pusing menghadap saya sambil ada bling2 di tepi2 dia. Dia ukir senyuman manis sama saya and i can feel like a butterfly flying in my stomach. Ereeii, kenapa suda saya ni??

"So, wanna run again?"

"Huh?"

Oh silaka! Mengijik saya laitu.

"See, no matter how hard you run, you will come back to me also in the end."

"Janganlah kau mengarut sana. Kalau bukan sebab assignment, i don't even want to speak with you."

"Oh ya? Why?"

Saya bulih tengok senyuman Raxe masa tu macam ada maksud tersirat.

"Because i kissed you?" dia bilang perlahan tapi kuat juga gegendang telinga saya dingar. Terus terbesar mata saya.

"Kau mau minta belasah kaini?!"

Raxe ketawa. "Hahahahaha.. Kuat juga mau belasah orang..."

"Kuat ba kalau mau belasah kau, si budak cina sesat! Buduh! I wish i never see you again!"

Sakit hati saya dingar dia ketawa. Buduh ba gaya dia ni! Mana suda Raxe saya yang dulu?? Laju2 saya jalan kasi tinggal dia. Tapi belum smpai 10 langkah, Raxe kejar saya dengan kaki dia yang panjang tu.

"Be careful with what your wish for sweetheart.."

Raxe terus tarik tangan saya sampai la depan kereta dia. Sepanjang jalan tu kena tingu2 ba kami dua. Raxe the hot guy with Hanna the skema girl..

"Get in."

Saya masih tercegat berdiri sana dengan muka masam.

"Get in, Hanna. Or you want me to carry you? Bah, saya ok saja ni.."

"Gila!"

Cepat2 saya masuk dalam kereta Mercedes Benz dia. Sepanjang perjalanan pigi hospital, kami dua diam saja teda bercakap. Raxe macam biasa la dengan gaya control macho dia tu. Dalam kereta pun pakai spek mata hitam. Mintapuji betul.

Akhirnya sampai..

Hospital Queen Elizabeth I..

Destinasi pertama kami semestinya di Jabatan Kecemasan dan Trauma. Saya dan Raxe pakai la white coat kami dan introduce sikit sama HOD apa purpose kami datang sana.

Love you!Where stories live. Discover now