Chapter 2

90 7 0
                                    

Hanna POV

Kenapa saya jadi doktor?? Kenapa saya nda jadi cikgu ka, polis ka, akauntan ka. Why did i choose a doctor??

Gara2 mau ikut2 cita2 si Raxe laini saya jadi begini. Dengan harapan saya jumpa dia balik. Now my dream came true. He's back! But, i'm not happy. Dia berubah sudah. Physically and emotionally.. Saya nda suka yang dia begini. Give me my old Raxe! Urgghhh!!

Throwback 6 hours before..

"Guys, i gave you assignment for this month. But first, i need you all to pair up with a senior. Mereka ini senior kamu ya, kamu harus meminta tunjuk ajar sama mereka."

Fokus saya tengok muka tu Ms Audia, lecturer kami bercakap pelat indon di depan kelas. Sama senior? Nda pernah2 ba kena suru berpasangan sama senior untuk buat assignment. Tapi ada betulnya juga apa Ms Audia cakap tu. Senior kan lebih banyak pengalaman. Ya la kali..

"Ms Hanna Alexa will be paired up with Raxe Hazel. The title of assignment will be Heart Attack.."

What?? Punya saya terkejut ah dengar nama saya dan Raxe kena sebut. Kebetulan ka apaini??

"Wuii gilaa! Kau sama Raxe oh.. Ada jodoh ni."

Si Adele siku2 lengan saya sambil senyum2 mengejek ah. Silaka ni tondu!

"Tukar mau? Saya yang kena heart attack oh nanti.."

"Iya ba. Di panah sinta oleh si cupid..hahaha.."

"Kau jangan macam2 sana.. saya tumbuk kau nanti.."

"Hahahahaha....." berabis ah si Adele kasi ketawa saya. Kurang asam betul.

Lepas habis kelas Ms Audia, satu2 pelajar keluar dari dewan kuliah. Saya sama Adele yang terakhir keluar. Tapi kan, yang saya perasan. Asal tu student keluar mesti terstuck sana di depan pintu. Pastu pandang2 sama kami dua Adele dan senyum2. Kenapa ka??

Sekali kami dua Adele keluar, rupanya ada dua jejaka terhangat di pasaran sedang tunggu kami keluar. Guess what?? Raxe dan satu lagi orang kusai yang saya nda kenal. Saya jeling2 ja si Raxe macam mau telan. Si Adele pula ternganga di situ nda bergerak. Jangan juga ni tondu. Jangan kasi malu sia sini..

"Hai Adele.." Bilang si Raxe sama Adele. Aik, Adele saja? Saya kunun??

"And Hi to you too babe.."

Raxe kasi kenyit mata dia sama saya sambil tayang senyum manis. Omaigad! I hate his personality like this! Punya macam buaya tu gaya kau sana Raxe! Saya kasi juling tu mata di atas sama dia. 🙄

"Oh lupa. Kenalkan ini Alex. Partner Adele untuk assignment Ms Audia.. Apa suda tajuk kamu tu Lex? Oh, Diabetes pula tu kan."

Saya tingu Adele masih lagi dia ternganga sana. Kenapa suda dia ni. Mata dia kan macam terkejut betul tingu si Alex. Jangan cakap kamu berkenal ni.. Alex senyum saja sama kami ni. Nda dia cakap apa2. Tapi pandangan dia sama Adele macam menusuk tu kalbu o nampak. Aiai, ada apa2 ke korang berdua ni..

"Alex is Adele ex-boyfriend.."

He.. What??

Terus ba Adele lari lepas Raxe cakap begitu sama kami. Ex?? Why did i didn't know anything about this?? Pandai oh Adele simpan rahsia dia. Tapi ni kusai juga la. Buduh ba ni anak! Kenapa begini gaya kau sekarang ni Raxe?! Alex pun cepat2 mengatur langkah mengejar Adele. Sempat lagi dia jeling Raxe.

"Thanks a lot buddy. Now i lose her again.."

Sarcastic si Alex cakap. Ketawa ja si Raxe. Buduh! Macam saya mau ketuk tu kepala. Saya pun cepat2 kasi tinggal dia. Biar dia ketawa macam orang gila sana.

Love you!Where stories live. Discover now