Gülcan E. 2008 yılında Erzurum'da bir köye öğretmen olarak atanmıştı. Köy çok ücra bir yerdeydi fakat ilk öğretmenlik deneyimi olacak olan Gülcan E. ailesinin ısrarına rağmen orda çalışmaya gitti . Gerisini onun günlüğünden anlatıyoruz .
11 EKİM 2008
" Bugün okuldaki ilk günümdü , dağlık alanda herhangi bir yerleşim yerine yakın olmayan bir köy , burda sadece bir okul var bu da ilkokul ben burda tek öğretmen olarak çalışıyorum. Burda elektrik olmadığı için geceleri köy tamamen karanlık oluyor , çok ilginç insanlar var . "
16 EKİM 2008
" İnsanlar burda birbirleriyle konuşmuyor , dün şehir merkezine gidip ailemi telefonla aradım ve konuştum , bu köyde kendimi rahat hissetmesemde bunu aileme belli etmedim . "
1 KASIM 2008
" Allah'ım ! Sen duy beni , bu insanlar normal değil ! Değil değil ! Geçen öğrencilerimden biri olan Ahmet'i köy meydanında kesip ateşe attılar bilmediğim dilde şeyler okuyorlar , şehir merkezine beni muhtar bırakıyordu dün gitmek istedim ama arabanın tekeri patladı dedi . "
18 KASIM 2008
"Köy dışına çıkamıyorum , izin vermiyorlar gün geçtike öğrenciler eksiliyor , geceleri evimin camları taşlanıyor , kimin yaptığını bilmiyorum , bazen kapım çalıyor ama açtığımda kimseyi görmüyorum , umarım ailem onları aramamamdan şüphelenir gelirler yada polisi ararlar lütfen Allah'ım beni burdan kurtar ."
Gülcan E.'nin günlüğünde ki son yazı bu. Bu yazıdan yaklaşık 4 gün sonra şüphelenip köye giden ailesi köyü bulamadı , jandarma ekiplerine haber veren aile öyle bir köyün aslında olmadığını öğrendi , bu günlük dağ yakınlarında ormanlık bir alanda bulundu . "