16[LAST]💭

373 53 31
                                    

Youngkwang Oppa menolong aku baring di atas katil aku. Dia juga tidak lupa memasak makanan untuk aku. Pembetulan, bukan masak tapi beli.😁

Aku memandang Youngkwang Oppa yang duduk di sebelah katil aku.

Dia masih dilengkapi dengan pakaian kerjanya.

Selepas balik dari hospital tadi, dia langsung tidak berehat.

"Oppa" panggilku.

Youngkwang Oppa yang terlelap itu terus memandang aku dengan mata yang merah.

"Kenapa? Yoojin nak apa-apa ke?" Soal Youngkwang Oppa.

"Tak. Yoojin dah okey sikit ni. Oppa baliklah. Kesian Yoojin tengok Oppa"

"Tak perlu risaukan Oppa. Oppa Okey"

"Oppa tu tak perlu risaukan Yoojin. Yoojin dah okey ni. Yoojin cakap betul ni. Oppa baliklah."

"Okey, Oppa balik. Kalau Yoojin nak apa-apa telefon je Oppa. Berehat je dekat sini. Jangan buat apa-apa" nasihatnya.

Aku tersenyum kecil.

"Nae Oppa"

Youngkwang Oppa melepaskan keluhan kecil lalu keluar dari bilikku.

Aku dapat dengar bunyi pintu rumahku di tutup.

Aku mengambil telefon aku yang berada di sebelahku.

Aku melihat artical untuk hari ini.

'THE BOYZ berada di tempat pertama pada minggu pertama di ROAD TO KINGDOM'

'Kemunculan semula TXT amat menganggumkan!'

'Yunho ATEEZ tidak dapat sertai fansign di Busan pada hari ni kerana tidak sihat'

Eh?! Ini artical pasal Yunho!

Yunho tak sihat?!

Patut ke aku telefon dia?

Tak payahlah...aku tak nak ganggu dia. Kesiannya dia...

Hari ni hari last peluang aku hidup bersama Yunho, tapi jadi macam ni pulak.

Tabah je lah...

•••

Aku melihat Video-Video ATEEZ untuk melepaskan kerinduan aku pada mereka lagi-lagi pada Anak Jeong itu.

Tit! Tit! Tit! Tit!

Aku terkaku apabila terdengar bunyi password pintu rumahku ditekan.

Telefon aku di genggam kemas bersiap sedia untuk dail polis jika ada berlaku perompakan.

Aku hanya memandang ke arah pintu bilik aku dengan hati yang tidak tenteram.

👣

👣

👣

Bunyi tapak kaki perlahan-lahan mendekati bilikku.

🚪Sreettt~~
(Maaf sound effect rosak😅)

Jari comel aku perlahan-lahan mendarat di nombor 1 bersiap sedia menelefon Polis.

"Yoojin-ah."

"Yunho?!"

Terbutang mata aku melihat Yunho di dalam bilik aku sekarang ini.

"A-Apa awak buat dekat sini?" Soalku sambil membetulkan kedudukan aku.

"Oppa awak ada beritahu saya yang awak tak sihat. Jadi saya datang nak jenguk awak. Awak okey tak?"

DREAM || Yunho ATEEZWhere stories live. Discover now