4. Bölüm: Acı Geçmiş

12 5 0
                                    

Isabel'in annesi doktordu işinde çok başarılı bir kadındı. Isabel kendisine annesini örnek alıyordu. O kadar iyi kalpliydi ki bazen onun cidden bir melek olduğunu düşünürdü. Her haliyle nereden bakarsan bak mükemmeldi. Ama ilk eşinin seçimini yanlış yapmıştı. Isabel babasına karanlık adam derdi.

Isabel daha küçükken babası alkol almaya başlamıştı. Isabel alkolden nefret ederdi. Isabel en son 4 yaşındayken babasıyla iyi anlaşırdı yani alkole başlamadan önceki yıllar. Ne olduysa o yıl olmuştu Şubat ayında alkol almaya başlamıştı babası, işleri kötü gidiyordu ama babası annesi gibi direnmek yerine yıkılmayı tercih etmişti. Annesine şiddet uyguluyordu. Abisi çoğu kez ayırmaya çalışmıştı ama babası abisine de vuruyordu. Annesi Mart'ta hamile kalmıştı. Ve yılın sonunda da Max doğmuştu. Belki de Isabel Max'i gördüğünde o yılları hatırladığı için sevmiyordu kardeşini. Hamile olduğu yıllarda babası annesine şiddet uygulamayı kesti ama psikolojik olarak baskı yapıyordu hatta Max'i düşürme derecesine bile gelmişti ama Max sağlıklı bir şekilde doğdu ardından 2 sene daha babasıyla yaşadılar. Isabel için kâbus gibiydi o yıllar. Hiçbir zaman hatırlamak istemeyeceği bir kâbus.

2 yılın sonunda Max de biraz büyüdükten sonra annesi boşanma davası açtı. Isabel annesini hiç bu kadar güçlü görmemişti o zamandan itibaren annesine hayrandı. O kötü günlerin yükünü omuzundan attı ve yeni bir hayata başlamak için başka bir şehire taşındılar. Taşındıkları yer biraz daha kırsaldı. Isabel buna bayılıyordu iyi ki taşınmışlardı. Rahat rahat gezip dolaşabileceği bir sürü yeşillik alan vardı fakat mutlulukları pek uzun sürmedi. Onlar gününü gün ederken bankadaki para yavaş yavaş bitiyordu. Annesinin yeni taşındıkları yerden iş yerine gitmesi zordu bu yüzden gitmiyordu. Yeni taşındıkları yerde bir iş bulmaya çalışıyordu.Bu yüzden şehrin kırsal yerlerinden daha kentsel bölgelere taşındılar. Annesi bir iş buldu ve çalışmaya başladı. Yakın zamanda da eski başarısını geri kazandı ama bunun bedeli vardı. Her gün fazla mesai yapıyordu. Çocuklarına vakit ayıramıyordu. Isabel bunu hiç sakin karşılamamıştı. İstemedi ve sürekli direndi ama yapabilecek birşeyi yoktu. Çünkü geçimini sağlamalıydı. Annesi Isabel'e bakamadığı için Isabel'in dışarı çıkması artık yasaktı yani okula gidip geliyordu ama arkadaşlarıyla buluşamıyordu. Annesine bu durumu yakındığında ise annesi hep onun güvenliği için olduğunu ve şikayet etmemesi gerektiğini söylüyordu. Tabi ki ailecek gittikleri yerlere gidebiliyordu tutsak falan değildi ama tek başına dışarı çıkması yasaktı.

Zamanla bu duruma alıştı Isabel. Yeni düzenin başlamasıyla abisiyle daha da yakınlaşmışlardı. Abi kardeş ilişkileri epey iyiydi. Zaman akıp gitti ama Isabel'in içinde hala ukte kalmıştı biraz daha büyüdüğünde ona karışamayacaklardı. O zamanı bekliyordu hayaller kurup mutlu olmaya çalışıyordu.

Kameton GezegeniHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin