PART 2

1 0 0
                                    


Seorang gadis temenung pandang luar rumah dan terfikir segala masalah yg dia tempuh..masalah yg dia x pernah fikir akan hadapi ttp juga dia hadapi utk teruskan hidup di hari yg akan datang..

"Satu masalah da settle cik"-kata seseorang dan kejutkan gadis dari lamunanya...gadis tuh pandang org yg bercakap dan senyum..
"Bagusla..terima kasih ye"-kata gadis dengan senyuman yg x lekang kat bibir..
"Cik hayoung"-kata seseorang dari luar rumah dngan happy sambil lambai2 tangan..hayoung balas lambaian tangan dan bagi isyarat utk org tuh masuk dalam rumah..org tuh lari masuk rumah dan peluk hayoung dengan erat..
"Sinb knp balik lambat?"-soal hayoung
"Kat sekola ada klas tambahan..lupa pula nak bagitahu mama"-jawab sinb..sinb anak akak hayoung,jessica..hayoung jaga sinb sejak 7 tahun yg lpas slps kematian kakaknya jessica sbb accident..sinb anggap hayoung mama sbb hayoung jaga hayoung sejak umur sinb 12 tahun dahulu..
"Da pergi mandi,makan dan berehat..esok kamu kna g sekolah lagi"-kata hayoung..sinb tahun akhir dan perkara tuh membuatkan sinb banyak program yg terpaksa sinb hadiri utk memilih kolej di masa akan datang...
"Baik mama"-balas sinb dan naik atas utk mandi..hayoung temenung dan mengeluh..

Hayoung uruskan satu company milik kluarganya dan juga butik milik jessica..hayoung x nak hilang salah satu apa yg ditinggal semua org yg hayoung sayang iaitu omma,appa dan juga jessica kluarga yg hayoung ada...namun mereka da x ada dan tinggal hayoung sorang2 kerana takdir..hayoung x pernah salahkan sesiapa dan anggap apa yg jadi hanya TAKDIR..

SKIP...

Hayoung da siap hidang sarapan kat atas meja dan tunggu sinb turun..hayoung akan buat sarapan utk sinb sebb hayoung x suka pembantu rumah yg buatkan...hayoung lagi suka tgk sinb makan dan membesar dengan makanan yg hayoung masakkan..hayoung cita2 nak jadi chef tapi terkubur slps terpaksa jaga company dan butik yg appa,omma dan kakak hayoung jessica tinggalkan..hayoung ada seorang pembantu peribadi(PA) yg bernama mina..

"Mama"-kata sinb dan duduk makan..
"Makan banyak..mama yakin harinie hari yg paling pnat utk kamu tempuhi sayang.."-kata hayoung dan ltak banyak makan kat pinggan sinb..sinb angguk dan makan sampai licin..hayoung suka tgk sinb berselera...
"Sinb akan tlg mama nanti tau..sinb akan belajar tinggi dan dapat result yg bagus utk mama"-kata sinb dengan bangga..hayoung senyum dan usap kepala sinb..
"Walau apa pun jadi kamu akan ttp jadi anak mama..sepandai dan sebodoh mana pun kamu akan jadi kamu ttp anak mama"-kata hayoung sambil pegang tangan sinb..sinb balas pegangan tangan hayoung dan senyum..

SKIP..

Hayoung tumpukan perhatian dekat keje bila hayoung nampak kerja yg tunggu dekat meja kerjanya..hayoung jadi seorang yg dingin slps berada kat tmpat keje..hayoung jadi lain bila berada di depan pintu companynya..

"Cik hayoung,cik hayoung ada meeting skjp lagi dengan syarikat kain shinghwa"-kata mina..company hayoung company pakaian dan besar kerana keunikan time membuat baju..ramai pelanggan yg suka pakai baju yg company hayoung buat sbb kualiti kain,saiz dan fesyen..company hayoung agak terkenal..

"Baikla tapi sape wakil dia?"-soal hayoung..
"Tuan lee min ho"-jawab mina..hayoung angguk tanda paham
"Saya akan siap semuanya yg diperlukan utk meeting nanti"-kata mina dan jalan kluar..mina da bekerja dengan hayoung selama 5 tahun slps hayoung selamatkan adik mina dari kematian kalau x jumpa darah yg sesuai utk adik mina masa pembedahan darah beku dikepalanya disbbkan hentakan time bergaduh di sekolah..mina btul2 berterima kasih dengan hayoung dan akan buat apa sahaja utk balas jasa hayoung dengan sentiasa setia disisi hayoung..

--at sekolah tinggi seoul--

Sinb rela sekolah campur dari elit walaupun sinb dari kluarga yg agak kaya dan sinb ada dapaat tawaran utk bersekolah di sana..sinb nak jadi humble macam mama hayoung..

"Hoi sinb"-kata seseorang dan duduk depan sinb yg tgh ulangkaji pelajaran yg sinb pelajari...sinb langsung x pandang org didepannya..
"Sinb nie aq la beomgyu..sejak bila kau jadi bisu nie?"-soal beomgyu plik
"Aq x nak bergaduh dengan budak macam kau.."-kata sinb dingin..
"Aq budak?aq nie muda setahun je dari kau la"-balas beomgyu x puas hati..sinb pandang beomgyu
"Walau apa pun aq ttp tua dari kau..da la g klas kau dan belajar..dasar budak bawah umur"-kata sinb dan tolak beomgyu utk bangun dari kerusi depnnya..sinb bagi tumpuan slps beomgyu bangun..beomgyu x nak pergi tapi beomgyu x nak ganggu sinb bila sinb busy belajar..beomgyu x nak jadi gangguan utk sinb capai matlamatnya..beomgyu jalan keluar dari kelas sinb dan masuk klas beomgyu balik..beomgyu hampa sbb x dapat dengar kemarahan sinb..

"Apa yg aq merepek nie"-kata beomgyu dan menepis segala yg dia rasa..beomgyu rasa semuanya yg dia rasa hanya gurauan..beomgyu abaikan dan lupakan..

SKIP...

"Cik nah air"-kata mina dan hulurkan air pada hayoung..mina tahu hayoung berapi api slps meeting ngn min ho yg langsung x profesional..

"Apa yg cik akan buat?"-soal mina..
"Biar company dorang merayu dengan kita..lupakan segala deal yg dia cakap tadi..mengarut btul!"-kata hayoung dingin..hayoung geram dengan minho yg duduk x sopan dan cakap ngn hayoung seolah olah hayoung org bawahan dia..
"Baik cik"-kata mina dan tinggalkan hayoung sorang2..mina bagi ruang kat hayoung utk sejuk kan hati yg panas terbakar..

--kat rumah hayoung dan sinb--

Sinb baca buku dan buat latihan yg diberi oleh cikgunya..sinb akan pandang gelang yg berada dipergelangan tangan sinb bila sinb pnat dan rasa nak mengalah dengan apa yg sinb buat..sinb teringat apa yg omma sinb jessica cakap sblm jessica mati..

"Kamu akan jadi kuat bila tgk gelang nie"
"Walau pun omma dah x de kat dunia nie tapi omma akan selalu ada kat dalam gelang nie utk gengam tangan kamu dan bagi semanngat utk kamu buat apa yg kamu inginkan"
"Selagi gelang nie ada dipergelangan tangan kamu omma akan sentiasa ada disisi kamu sayang..omma akan ada disisi kamu dan gengam tangan kamu dngan erat macam mna gelang nie ada erat dipergelangan tangan kamu"

Air mata sinb mengalir bila teringat semuanya kenangan sinb bersama omma kandungnya jessica..sinb akan balas jasa hayoung sbb hayoung jaga sinb macam anak kandung hayoung walaupun hakikatnya sinb nie anak buah hayoung je..

"Kalinie je sinb nak nangis omma,mama..maafkan sinb sbb da ingkar janji kita"-kata sinb dan nangis teresak esak sambil pegang gelang yg berada dipergelangan tangannya..sinb x pernah buka gelang slps omma sinb jessica mati dan gelang tuh jessica yg bagi sinb kerna sinb btul2 sukakan gelang tuh...

--TO BE CONTINUE--

BE MY LUVWhere stories live. Discover now