PART 8

2 0 0
                                    

BEBERAPA HARI KEMUDIAN..

"So kau da dapat tahu?"-soal hayoung
"Da..org yg hampir langgar mina tuh omma kandung aq"-jawab gongyo..gongyo takut kalau hayoung suruh gongyo lupakan mina..gongyo da terlalu cintakan mina..

"So apa yg kau nak buat?omma appa kau x suka mina"-soal hayoung
"Aq rasa aq kna bawa mina jumpa omma aq"-jawab gongyo
"Kau yakin ke?bnda nie x akan tambah masalah yg ada ke?"
"Kita kna buat kalau nak tahu jawapan dia"-balas gongyo..hayoung mengeluh..hayoung berdoa agar mina x akan dapat apa2 masalah kalau jumpa parents gongyo..

"Hai"-kata minho pada mina..mina tgh buat keje dongak bila dengar suara minho..
"Hai..knp kau datang sinie?"-soal mina..mina dan minho agak rapat slps minho tanya pasal hayoung pada mina
"Hayoung ada?"-soal minho
"X ada..dia keluar jumpa org"
"Gongyo ke?"
"Mungkin"-balas mina dan mengeluh..mina suka gongyo tapi kalau gongyo dan hayoung saling suka mina da x blh buat apa da..
"Knp x cakap ngn hayoung kau suka gongyo?"-soal minho dan duduk depan mina..
"Aq x nak nanti dia mengalah dan bagi gongyo kat aq..aq x nakk dia mengalah lagi utk aq..aq da terlalu terhutang budi ngn dia..kalinie biar aq pula yg mengalah,bukannya dia"-kata mina..
"Tapi"-kata minho terhenti bila nampak hayoung berdiri kat belakang tanpa ketuk pintu
"Maaf ganggu korang tapi mina kau blh tlg aq?"-soal hayoung smbil peluk tubuh..
"Tlg apa?"
"Tlg aq pilih baju utk dinner malam nie ngn gongyo"-kata hayoung lalu senyum suka..mina tersenyum walaupun sakit hati..bagi mina kebahagiaan hayoung adalah keutamaan mina..minho terus tinggalkan mina dan hayoung berdua..minho x sanggup dengar hayoung happy bercerita pasal gongyo dan bukannya pasal minho..minho da sedar dia terlalu cintakan hayoung tapi bila minho sedar semuannya da terlambat..

"Plan aq akan berjalan lancar...now kebahagiaan kau akan menantikan kau mina"-kata hayoung dalam hati..

Pelbagai baju hayoung da pakai tapi x de satu pun yg sesuai dengan hayoung..hayoung terduduk penat dan mengeluh banyak kali..

"Mina kau pula la try pakai satu dress"-kata hayoung..mina terkjut dengar apa yg hayoung cakap
"X pela..kita datang sinie sbb kau..bukannya aq"-kata mina cuba menolak tapi hayoung x dengar dan hulur satu dress kat mina..mina terpaksa ambil dan pakai..hayoung senyum sinis dan mesej seseorang

"DONE"

--KAT HOTEL STARLINK-

Gongyo book satu hotel bahagian tmpat makan..gongyo upah beberapa org andalan utk ubah suai jadi lawa hanya utk perjumpaan keluarga

"Knp kau jemput kitaorang sekali?nie bukan utk kau ngn omma appa kau ke?"-soal minho
"Mmgla..tapi yg jaga aq sampai sekarang nie omma appa kau..so apa salahnya aq ajak dorang sekali?
"Nie perjumpaan apa?"-soal minho
"Perjumpaan bakal jodoh aq..aq nak kawin"-kata gongyo sambil senyum2
"Ouh"-kata minho..minho pandang belakang dan terkjut tgk hayoung,mina dan 2 org gadis berjalan dibelakang hayoung dan mina lawa..sangat2 lawa sampai buat minho dan gongyo tergamam...

"Wow"-kata gongyo dan minho serentak..omma,appa minho dan omma,appa gongyo senyum tgk anak laki mereka tergamam tgk gadis yg lawa

Baju mina

Baju hayoung

Baju chaeyoung

Baju sinb..

"Hai gongyo"-kata hayoung lps berdiri depan gongyo..mina hanya tersenyum nipis..sinb dan chaeyoung duduk kat meja yg ada nama hayoung..dorang busy hal masing2 dan langsung x pedulikan hayoung dngan mina..

"Nie bukan anak tuan oh?"-soal appa gongyo..hayoung hanya angguk tanda ya
"Lawanya kamu sekarang..dulu masa kecik kamu nie comel bila dewasa berubah jadi cantik..kamu datang nie sbb anak laki saya suruh ke?"-kata omma gongyo pula..mina tunduk..mina sakit hati tgk bertapa sukanya omma,appa gongyo dengan hayoung..
"X saya datang sbb minho..dia ni datang baru sbb gongyo"-kata hayoung sambil tunjuk mina..mina terkjut dengar apa yg hayoung cakap..minho tergamam..omma,appa gongyo pandang gongyo dan mina bergilir gilir dengan pandangan pelik..

"Mama,sinb ngn chaeyoung balik dulu"-kata sinb slps 2 jam duduk kat hotel..sinb dan chaeyoung btul2 rasa bosan..
"Balik sekali la dengan mama sayang..jap agi kita balik..korang duduk kat sana dulu"-kata hayoung..sinb duduk balik dan tunggu hayoung..omma minho pandang hayoung slps sinb dduk balik tmpat dia
"Kamu da ada anak?"-soal omma minho..
"Dia bukan anak saya aunty tapi dia anak akak saya"-jawab hayoung sambil pandang sinb
"Kakak saya mati masa umur sinb 12 tahun..makcik,pakcik saya semua x nak jaga sbb dorang x suka sinb dan juga omma sinb akak saya jessica..saya x sanggup nak hantar sinb kat rumah anak yatim sbb tuh saya jaga dia walaupun umur saya masatuh blm cukup utk jaga budak"-kata hayoung..omma minho pegang tangan hayoung dan senyum..omma minho sangat2 risau kalau hayoung ada anak sbb omma minho x rasa minho mampu jaga hayoung dan sinb kalau sinb btul anak kandung hayoung..
"Kamu sangat2 tabah"-kata omma minho..hayoung tersenyum dan pegang tangan mina..
"Uncle aunty,mina x senang macam hayoung..mina masih ada adik dia je chaeyoung..mina dari awal kami knl dia x pernah berhenti berusaha utk dapatkan banyak duit utk chaeyoung..mina lbh sayang chaeyoung lbh dari diri dia..saya harap aunty ngn uncle dapat terima mina"-kata hayoung..omma gongyo dan appa gongyo pandang sesama sendiri..omma dan appa gongyo x sangka gongyo akan dapatkan restu dorang walaupun dorang bukan yg membesarkan gongyo..gongyo pandang omma dan appanya dan risau kalau mereka x bagi restu..walau apa pun yg mereka buat mereka ttp omma appa kandung gongyo..

SKIP..

Rose da mendarat kat korea dari amerika..rose pergi amerika utk baikkan hati dia yg terluka disebabkan minho..rose dapat terima yg minho x pernah anggap rose lbh dari adik dan juga kawan..rose tersenyum dan peluk ommanya yg tunggu rose..

"Omma,rose rindu sangat2 ngn omma"-kata rose dan peluk ommanya dengan erat..
"Omma pun..kamu macam mana sihat?"-kata omma rose dan pandang rose atas bawah utk tgk perubahan rose..omma rose happy tgok rose da berubah keasal..
"Omma..rose dah dapat sebuah kedai yg blh rose jadikan kedai rose x lama lagi"-kata rose dngan bangga..rose suka ksut dan rose sambung belajar dalam bidang perekaan kasut..semua kasut yg rose ada hebat2
"Wah btul ke..laju btul anak omma buat keje"-kata omma rose dan picit pipi rose..rose ketawa dan peluk ommanya lagi..rose happy dapat peluk omma dia lagi tanpa menyusahkan hati omma dia..macam dulu..

--TO BE CONTINUE--

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 15, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

BE MY LUVWhere stories live. Discover now