SEBULAN KEMUDIAN...hayoung makin sibuk ngn hal company dan lupa terus pasal minho..sebulan juga minho langsung x jumpa hayoung..perbincangan kerjasama dorang dihadiri oleh gongyo..hayoung risau tapi hayoung x nak sibuk hal minho..hayoung x nak dicap menyibuk hal org lain..
"Minho macam mana ngn company kita kat busan?"-soal appa minho..minho buat keputusan utk bekerja di busan..minho nak tenangkan diri dari masalah yg menimpa dirinya pasal hayoung,rose dan juga gongyo..minho x nak habiskan masa dengan pikir bnda yg sia2..tapi makin lama minho pergi makin rindu minho kat hayoung..cuma ego yg membuatkan minho masih lagi kat busan dan anggap semuanya maiinan perasaan dan juga hati..
"Ok appa.."-jawab minho
"Bila kamu nak balik sinie..omma kamu terlalu rindukan kamu"-kata appa minho..
"Tapi minho banyak keje lagi"-balas minho..appa minho mengeluh,appa minho tahu minho elakkan diri dari masalah..
"Jangan nanti menyesal x dapat jumpa omma kamu dahla..omma kamu x sabar nak ada menantu,ada cucu.."-kata appa minho
"Pegi la buat keje kamu.."-kata appa minho dan matikan call..minho mengeluh dan tgk gambar keluarganya..minho pegang dan belai..
"Minho pun rindu omma dan appa"-kata minho seorang diri dan pandang gambar omma dan appa dia bergilir gilirSKIP..
Gongyo gengam tangan jadi penumbuk..gongyo x sangka manusia yg da buang dia cuba bunuh org yg dia sayang..muka gongyo serius..appa minho tepuk bahu gongyo dan duduk dpan gongyo..appa minho tahu ada something yg jadi
"Omma kamu cari kamu?"
"Omma?omma gongyo da mati la appa"-balas gongyo..gongyo da biasa panggil appa minho appa sbb appa minho yg suruh masa first time gongyo datang ke rumah besar keluarga lee..
"Walau apa pun dia buat dia omma kamu..org yg lahirkan kamu..kalau dia ajak jumpa pergi sahaja jumpa..x salah kan?"
"Dia buang saya appa..dia lbh pilih lelaki x guna tuh dan khianati appa dan saya..dan yg paling gongyo x sangka gongyo ada hyung lain appa?"-kata gongyo dan merengus
"Semua tuh blushit la!gongyo?langsung dibuang sama macam mana omma buang gongyo..appa langsung x call,x tanya khabar,hilang macam ditelan bumi..apa salah gongyo sampai dorang buat macam nie!sbb gongyo anak hasil perkahwinan tanpa cinta dorang?"-kata gongyo geram..gongyo sangat2 kecewa dengan parent kandung dia..appa minho terdiam..appa minho tahu abg dia mmg langsung x cinta omma gongyo dan dorang berkawin sbb nak harta peninggalan keluarga lee..
"Knp nak lpskan marah kat appa aq?"-kata seseorang dari belakang..gongyo dan appa minho pandang arah suara dan tunduk..
"Appa biar minho cakapp ngn laki nie jap"-kata minho dan tepuk bahu appa minho utk bangun dan tinggalkan gongyo dan minho berdua..
"Aq tahu apa yg jadi masa aq x de"-kata minho
"Maksud kau apa?"-soal gongyo plik..
"Hubungan cinta kau ngn hayoung..tapi aq pelik knp kau terlebih jaga mina?kau suka siapa sebenarnya?"
"Knp kau nak tahu sedangkan kau x de kaiitan apa pun ngn dorang?buang masa je aq cakap ngn kau"-kata gongyo dan bangun utk pergi tapi minho halang dan campak satu fail kat depan gongyo..gongyo pelik buka dan baca..
"Lpskan hayoung sebagai tanda bayaran"-kata minho
"Tapi nie..nie bukan syarikat omma aq ke?kau nak buat apa sampai kau blh ada semua maklumat nie?"-kata gongyo terkjut
"Aq tahu kau cari tahu pasal parent kandung kau walaupun kau bnci dorang..aq tahu apa yg dorang buat dalam diam..tapi aq as anak saudara aq x nak buat bnda teruk..aq yakin kau akan guna satu hari nanti"-jelas minho..mata gongyo berkaca baca nama omma gongyo yg berada diatas kertas
"Kalau kau rindu kau blh curi2 tgk..kau kan pakar bab2 mencuri"-perli minho dan tinggalkan gongyo..gongyo lap air mata yg menngalir dngan laju..
"Terima kasih"-kata gongyo..gongyo yakin minho masih lagi x jauh..minho yg dengar hanya mengangguk..SKIP..
Omma minho asyik mendesak minho utk berjumpa ngn rose..walaupun sebulan minho bawa diri namun rose masih lagi x blh lupakan minho..rose terlalu cintakan minho dan rose yakin minho akan datang balik dan hubungan dorang akan berkekalan keakhirnya..
"Omma..blh berhenti cakap pasal rose?minho geli la..rose tuh minho cuma anggap dia adik jela"-kata minho
"Tapi dia cintakan kamu..susah jumpa org yg terlalu cintakan kamu macam rose"
"Omma..minho x nak berhubungan ngn seseorang sbb dia terlalu cintakan minho..minho nak hubungan yg minho dan dia saling mencintai antara satu sama lain..tlg la omma paham"-kata minho merayu dan masuk bilik..omma minho mengeluh..
"Sayang..bagi la anak kita pilih jalan hidup dia sendiri"-kata appa minho dan peluk omma minho..omma minho balas pelukan suaminya dan letak kepala kat dada suaminya..omma minho dan giveup pujuk minho utk bersama dengan rose..--KAT RUMAH ROSE--
"Omma tapi knp puan lee tiba2 giveup utk pujuk minho utk rose?"-kata rose dengan linangan air mata..rose terlalu cintkan minho,sangat2 mencintai minho
"Sayang,kamu kna teruskan hidup kamu walaupun x bersama dengan dia..dia da suka org lain"-kata omma rose
"No!minho hanya utk rose dan rose hannya utk minho!omma tlg la pujuk puan lee utk pujuk minho lagi utk bersama dengan rose"
"Rose,cinta x blh buat main sayang..omma yakin jodoh kamu org lain..bukan dia"
"No!rose nak dia,rose nak dia"-rengek rose dengan tangisan..omma rose peluk rose erat dan cuba tenangkan rose dari tangisanSKIP..
hayoung dan sinb pergi tempat simpan abu jessica,omma dan appa hayoung(grandma,grandad)hayoung tenung gambar dan nama keluarganya dan menangis..hayoung terlalu rindukan keluarganya
"Mama,sinb happy sangat sbb ada mama kat samping sinb"-kata sinb dan peluk hayoung..sinb pandang gambar omma nya..sinb panggil jessica=omma,hayoung=mama..
"Omma..sinb happy sangat sbb ada mama..omma tenangla kat sana..sinb ada mama tapi sinb ttp akan sayang mama sampaila sinb mati""Omma,unnie,appa tq atas semuanya..hayoung ttp akan sayang omma,appa,unnie sampai hayoung mati..hayoung akan jaga sinb sampai hayoung mati unnie..x akan ada yg pisahkan kami"
Hayoung dan sinb berpelukan dan senyum pada gambar omma,appa dan jessica unnie(omma sinb,grandma,grandad)
SKIP..
Mina selimutkan gongyo yg terbaring kat sofa ruang tamu..mina terkjut nampak gongyo terkulai baring kat depan rumah hayoung..mina x tahu nak cakap macam mana kalau hayoung,sinb dan chaeyoung balik..
"Mina,mina,tlg aq"-kata gongyo..mina dekati gongyo dan dengar apa yg gongyo cuba nak cakap
"Tlg aq lupakan semuanya"-bisik gongyo..mina plik..mina tepuk bahu gongyo dan bisik utk bagi gongyo tido balik..mina senyum dan btulkan selimut yg berada ditubuh gongyo supaya kemas.."Kakak macam mana laki tuh blh ada kat sinie?"-soal chaeyoung
"Amboi kakak mina dah ada boyfriend la..hensem juga boyfriend kak mina"-kata sinb mengusik
"Sejak bila gongyo tahu rumah kita ada kat mana?kau bagitahu dia ke?"-soal hayoung pula..hayoung tahu gongyo tahu alamat rumah dorang macam mana tapi hayoung buat x tahu supaya gongyo yg akan bagitahu semuanya sendiri kat mina..
"Aq pun x tahu..malam tadi dalam pukul 10 aq nampak dia terbaring kat luar"-jawab mina
"Mungkin gongyo x sedar lps dia ada depan rumah kau kot..dia x tahu pun rumah siapa yg dia terbaring"-kata mina..hayoung senyum sinis dan minum coffea yg mina buat..hayoung x sangka mina senaif nie x tahu apa makna tersirat sampai gongyo buat keputusan utk datang jumpa mina walaupun gongyo mabuk--TO BE CONTINUE--
YOU ARE READING
BE MY LUV
Random"Be my luv forever" "Ofcourse i want to be" Kisah 5 percintaan yg ada bolak balik..ada masam manisnya,ada masalah yg dapat diselesaikan atau dihindarkan.. NAK TAHU BACALA..VOTE TAU SLPAS BACE..HOPE ADA YG SUDI BACA DAN VOTE~~