Sinb masak makn malam utk dia,hayoung dan juga mina..sinb juga rapat dengan mina dan anggap mina akak sinb bukannya pekerja bawahan mama hayoung.."Kami dah balik"-kata hayoung..hayoung bau sedap dari arah dapur..hayoung senyum dan dapat agk sinb tgh masak makan malam..hayoung tarik tangan mina sekali utk g dapur...sinb mmg akan masak lbh utk mina kalau sinb yg masak..
"Sinb yg masak makan malam?"-soal mina..mina tahu sinb mmg suka masakkan makanan utk dia dan lbh utk adik mina chaeyoung..sinb dan chaeyoung kawan rapat kat sekolah..sinb x pernah kedekut ngn chaeyoung bila keluar berdua..
"Mama,kakak mina duduk la makan..jap lagi chaeyoung sampai..sinb suruh driver park ambik dia kat rumah dia"-kata sinb..
"Mesti pnat..belajar,ulangkaji,ada tuisyen tapi malam masak pula..knp x rehat je..biar mama masak"-kata hayoung..sinb geleng kepala
"Mama keje cari duit..sinb just belajar je..x susah mana pun.."-balas sinb dan cedok makanan ltak dekat pinggan..hayoung akur..hayoung x blh lawan kalau tuh kehendak sinb..
"Kamu da pilih kolej mana yg kamu nak sambung?"-soal hayoung..
"Dah..kolej tuh pun da ada apa sinb nak belajar..sinb da bincang da ngn chaeyoung..sinb nak satu kolej ngn chaeyoung!"-kata sinb happy..sinb btul2 happy dengan rancangan dia..mina tunduk..mana mungkin mina nak bayar duit kolej chaeyoung sedangkan duit belanja harian pun mina x banyak..hayoung pegang tangan mina dan senyum...
"Yuran kolej chaeyoung biar aq yg uruskan"-kata hayoung..mina pandang hayoung dengan mata berkaca..mina btul2 rasa nak nangis tapi mina malu dengan sinb..
"Janngan nangis..."-pujuk hayoung dan usap tangan mina..mina rsa btul2 terhutang budi ngn hayoung..hayoung da buat macam2 tapi mina satu pun x dapat balas
"Kejayaan chaeyoung kejayaan kau juga"-kata hayoung lagi dan senyum..mina senyum..
"Terima kasih"-kata mina..sinb happy tgk interaksi mina dan hayoung..sinb ada terfikir nk pujuk hayoung utk bagi chaeyoung satu kolej dengan sinb...namun disebbkan kewangan sinb cuba utk pujuk hayoung bantu sikit2 tapi x sangka hayoung akan bayar sepenuhnya..sinb bersyukur ada mama macam hayoung yg baik hati macam tuh jugala mina dapat kenal ngn org sebaik hayoung...SKIP..
"Kita akan belajar kat kolej nie..kolej nie lawa kan?aq da tgk doktor haiwan pun ada juga kat kolej nie..so blh la kita belajar sama2"-kata sinb dan tunjuk gambar kolej yg sinb pilih kat chaeyoung..
"Tapi aq"-kata chaeyoung terhenti bila sinb menyampuk
"Duit yuran kolej kau jangan risau..mama aq yg uruskan"-kata sinb..chaeyoung tercengang..
"Kau biar btul?mahal sangat kolej nie"-kata chaeyoung..
"Mmg la..kalau kau nak balas kau kna la balas dengan result yg cemerlang..mesti nanti mama aq happy..rasa duit yg mama aq bayarkan x sia2"-kata sinb..chaeyoung angguk..
"X sangka tuhan kurniakan aq dengan kakak aq org yg baik macam mama kau"-kata chaeyoung dengan tangisan..chaeyoung da x leh tahan air mata
"Aq pun..mama aq sangat2 baik..sbb tuh aq berusha keras utk happykan dia"-kata sinb dan senyum..
"Aq akan belajar sungguh2"-kata chaeyoung dengan nekad..--at company hayoung--
=sayaa bagi nama zeeking company=
Hayoung baca segala maklumat yg ada..hayoung baca segala kerja yg pekerja akuan buat utk segala modal dan duit yg dorang aturkan dan kertas keje yg pasukan reka buat..
"Cik,tuan minho nak jumpa cik"-kata mina slps ketuk pintu hayoung sebanyak 3 kali..hayoung dongak dengar nama minho dan pandang mina..
"Bagi la dia masuk"-kata hayoung..mina bagi ruang kat minho masuk dan tinggalkan hayoung dan minho berdua.."Knp kau reject kertas keje aq?"-soal minho dingin..
"Sbb x cukup bagus utk aq terima"-balas hayoung dingin...hayoung x de rasa nak layan minho dengan baik dan lembut macam org lain..da org layan biadap kita biadap..baik kita baik..tuh moto hayoung..
"Aq da berjaga sepanjang malam utk buat tapi kau kata x bagus?apaa hak kau utk cakap macam tuh?"-soal minho dingin..
"Kalau kau jadi aq kau nak ke bekerjasama dengan org yg bagi sampah macam mana kau bagi aq?x kan?kertas yg kau bagi aq aq x patut baca,aq patut buang...buang masa btul"-kata hayoung dingin..minho tahan marah dan gengam tangan..minho masih lagi gengtleman dan x pukul perempuan..minho sedar kertas keje yg dia buat x cukup bagus sbb minho terpaksa buat..minho kluar dari pejabat hayoung tanpa kata apa2..hayoung mengeluh dan duduk..hayoung rasa lain bila pandang mata minho..hayoung rasa ada sesuatu yg buatkan minho jadi kjm dan biadap pada semua org..."Sejak bila kau jadi penyibuk nie"-kata hayoung pada diri sendiri dan sambung buat keje...
--dalam kereta minho--
"Bnci!bnci!bnci!"-kata minho dan tumbuk stereng kereta berkali kali..minho sakit hati dengan hayoung..minho rasa nak pukul hayoung tapi minho masih hormatkan hayoung as wanita..
SKIP..
Minho minum arak terlalu banyak sampai mbuk...minho jalan terhuyung hayang dan melintas tapi tgk kiri kanan...minho abaikan lampu penjalan kaki dan melintas walaupun lampu merah..minho dengar banyak suara panggil dia utk berhenti tapi minho ttp berjalan..
TIBA2
Minho terkjut bila seseorang trik tangan dia dan peluk dia dan halang kepala minho daripada terhentak kepala diatas bahu jalan..
--TO BE CONTINUE--
YOU ARE READING
BE MY LUV
Random"Be my luv forever" "Ofcourse i want to be" Kisah 5 percintaan yg ada bolak balik..ada masam manisnya,ada masalah yg dapat diselesaikan atau dihindarkan.. NAK TAHU BACALA..VOTE TAU SLPAS BACE..HOPE ADA YG SUDI BACA DAN VOTE~~