PART 5

2 0 0
                                    


"Utk apa kau buat macam tuh?"-soal minho kasar pada gongyo
"Aq nk tlg kau utk bekerjasama ngn syarikat zeeking..kalau kau dapat mesti uncle happy"-balas gongyo
"Kau x sepatutnya buat keje aq?knp kau nak appa aq lagi bertambah suka kau?nak appa aq bertmbah sayang kat kau?kau mmg x tahu malu,kau sedar diri  kau tuh cuma mengemis je kat sinie..kau tuh anak pungut..omma appa kanndung kau pun x mengaku kau anak la!"-maki minho..minho bertambah x suka gongyo bila gongyo masih campur keje minho..tiba3 satu tamparan hinggap kat pipi minho..tergamam minho,omma minho tampar minho..
"Omma tampar minho sbb laki nie!sebenarnya siapa anak omma!minho atau dia!"-kata minho kasar sambil tunjuk gongyo..gongyo tergamam pandang omma minho..
"Omma  x sangka kamu berubah jadi kjm macam nie..apa salah dia ngn kamu..knp..knp kamu tambah sakit dia slpas omma appa dia buang dia..perlu ke kamu ungkit sampai macam tuh sekali!"-kata omma minho
"Sepatutnya omma x payah lahirkan minho tapi lahirkan lelaki x guna nie"-kata minho dan lari masuk bilik..minho kunci bilik dan menangis..omma minho menangis terduduk..omma minho x tahu nak buat apa lagi utk kembalikan anak laki dia yg dulu..semuanya berubah selps gongyo datang..gongyo rasa bersalah disbbkan dia sebuah keluarga bahagia berpecah belah..gongyo pandng omma minho dan pintu bilik minho berulang kali..

"Patut ke aq pergi?"-soal gongyo pada diri sendiri..

--AT MEJA MAKAN--

Appa minho pelik x de minho makan sekali dan tgk keadaan isterinya yg mata sembab dan senyuman palsu yg isterinya bagi x nak buat dirinya risau..appa minho yakin ada something yg jadi..

"Knp minho x turun?"-soal appa minho pada isterinya..
"Dia da keluar tadi..katanya ada dinner ngn kawan"-jawab isterinya..
"Tadi ada ape2 jadi ke gongyo?"-soal appa minho..gongyo diam..gongyo takut minho akan kna teruk kalau dia jawab..
"Apa lagi yg kamu buat minho"-kata appa minho dengan perlahan..

"Apa yg kau buat kat sinie?"-soal hayoung slps nampak minho brdiri depan syarikat hayoung..
"Kau ada masa x?kita dinner sama2"-kata minho..hayoung pandang minho dengan plik..sejak bila pula minho ramah nak ajak hayoung dinner?selalunya dorang bergaduh slps bahas sesuatu topik..

--CAFE HEART--

Jangan tanya knp nama cafe pelik..author pun x tahu nak jawab apa🤣

Hayoung pandang minho yg makan banyak..minho makan 4 pinggan spagetti dan minum 2 cawan jus oren..

"Knp tiba2 ajak aq makan?"-soal hayoung
"Saja..tiba2 rasa nak ada teman utk dinner"-balas minho
"Kalau ada masalh citer je la.."-kata hayoung mmaksa..minho menidakkan dan menidakkan..
"Jangan minum,jangan merokok"-kata hayoung..minho pandang hayoung dengan pelik..
"Walau apaa pun masalah kau jangan buat 2 perkara tuh.."-kata hayoung lagi dengan nada mengugut..minho angguk
"Aq balik dulu..anak aq tunggu kat rumah"-kata hayoung dan pergi..minho terkjut dengar hayoung ada anak..x kan org semuda hayoung da ada anak..cincin pun hayoung x pakai x akan hayoung da kawin?banyak perkara yg muncul kat otak minho slps hayoung cakap "anak"...

--KAT RUMAH HAYOUNG--

Hayoung terus masuk bilik sinb slps sampai rumah..hayoung baring sebela sinb dan peluk sinb..
"Lambatnya mama balik"-kata sinb slps terjaga dari tido..
"Mama ada jumpa kawan tadi.."-balas hayoung..sinb tarik hayoung utk bangun..hayoung blm mandi dan makeup masih blm basuh..
"Nanti mama mandi..mama da pnat sangat nie"-kata hayoung dan peluk bantal sinb..sinb senyum dan usap rambut hayoung..
"Nanti muka mama banyak jerewat jangan salahkan sinb..mama yg x dengar apa yg sinb cakap"-kata sinb..bertambah sinb bebel bertambah lena hayoung tido..sinb geleng kepala tgk hayoung..

SKIP..

Mina tman chaeyoung bli buku..mina dan chaeyoung da siap buat list buku yg akan digunakan masa chaeyoung belajar kat kolej dalam 2 minggu lagi..

"Kakak x rasa da lewat sangat ke nie?"-soal chaeyoung sambil tgk jam..mina pandang langit dan jalan..chaeyoung takut balik rumah tgh2 malam sbb ramai yg mabuk di sekitar rumah chaeyoung dan mina..
"X ada ape2 la adik..jom kita balik"-balas mina dan pegang tangan chaeyoung..mina takut tapi mina x nak tunjuk..

TIBA2

Ada laki halang jalan mina dan chaeyoung..mina pandang orang tuh tanpa rasa takut tapi dalam hati x berhenti berdebar debar dan rasa takut..mina tarik chaeyoung kat belakang badan mina..

"Knp kau halang aq jalan?"-soal mina dingin..mina kna kuat demi chaeyoung..
"Knp gadis lawa malam2 nie masih lagi keluar?x takut?..nak abg temankan sampai korang sampai rumah?"-kata lelaki tuh dengan sinis..chaeyoung pandang sekeliling cari batu utk pertahankan diri kalau laki nie bertindak lbh jauh..
"X payah.."-jawab mina
"Janngan la malu2..abg nie baik,abg janji x buat apa2"-kata lelaki tuh lagi dan cuba utk pegang tangan mina..mina meronta ronta..chaeyoung lari nak ambik batu tetapi ada lelaki yg datang dan menumbuk laki gatal tuh sampai tumbang..mina pandang org yg bantu mina..mina terkjut..

"Encik gongyo"-kata mina dan pandang gongyo dengan mata besar sbb tkjut..chaeyoung pandang mina dan gongyo dngan pelik..sejak bila mina ramah dengan lelaki?

--kat rumah mina--

"Terima kasih encik sbb tlg saya dngar adik saya"-kata mina dan tunduk berkali kali..
"Korang tinggal kat tmpat macam nie?"-soal gongyo dan pandang sekeliling..gongyo x sangka mina berani balik malam dengan kawasan macam nie..ramai laki yg lepak kat bawah berdekatan taman..gongyo x tahu knp gongyo rasa risau 2 beradik nie..
"Nie je tmpat yg saya blh sewa..saya x kaya dan x mampu nak bli rumah lain.."-kata mina
"Duit gaji awak x akan sikit sampai awak kne duduk tmpat macam nie?"-soal gongyo lagi..mina mengeluh..
"Saya kna simpan sikit2 duit utk chaeyoung sambung belajar.."-balas mina
"Encik balikla saya dngan chaeyoung nak rehat.."-kata mina..gongyo pergi tanpa kata ape2 dan langsung x toleh mina..mina mengeluh lagi..mina btul2 rasa berterima ksih dan terhutang budi dengan gongyo tapi mina x tahu nak balas macam mana..

--kat rumah gongyo dan minho--

Slpas gongyo balik dari rumah mina gonyo buat keputusan utk upah seseorang utk jaga keselamatan mina dan chaeyoung..gongyo x suka sesiapa sentuh mina dan chaeyoung..

SKIP...

--kat hotel--

Family minho(lee) berjumpa ngn family rose(park)family minho dan family rose nak satukan rose dan juga minho..

"Kalau macam tuh marila kita jumpa kan anak2 kita"-kata puan lee,omma minho
"Saya rasa x perlu kot..lagipun anak kita kan kawan baik"-kata puan park,omma rose..puan park dan puan lee teringat bertapa akrabnya anak mereka antara satu sama lain..

"Jom kita setdate dan place utk dorang jumpa"-kata puan lee...puan park angguk tanda setuju..

--kat company zeeking--

Hayoung lps meeting dngan minho dan bantu minho dalam bussiness sikit2..minho dan hayoung da jadi kawan rapat dan selalu citerkan masalah antara satu sama lain..

"Amboi sejak bila kau happy bila lps jumpa laki?"-soal mina dan duduk depan hayoung..mina terpaksa buat keje depan hayoung sbb hayoung panggil
"Sejak aq jumpa minho..tapi kau jangan salah anggap eh hubungan kitaorang..kami just friend"-kata hayoung laju..hayoung x nak mina salah anggap dan terus kenakan hayoung pasal perkara yg x wujud diantara hayoung dan minho
"Yela..cpat sikit buka hati kau utk minho...biar nanti sinb ada papa.."-kata mina mengusik..hayoung jeling mina dan sambung pasal keje..hayoung x nak cakap lagi pasal minho..bagi hayoung minho hanya kawan..

--TO BE CONTINUE--

BE MY LUVWhere stories live. Discover now