--KAT HOSPITAL SEOUL--
Bahu hayoung kna jahit disbbkan luka yg agak dalam disebabkan serikan..hayoung pnat tahan sakit dan pedih..hayoung ambik nafas dan mengeluh berulang kali..
"Mama"-panggil sinb dan berlari kearah hayoung dan peluk hayoung..
"Macam mana mama blh jadi macam nie?"-soal sinb
"Mama selamatkan org yg hampir kna langgar sbb org tuh melintas tanpa tgk kiri kanan sayang"-kata hayoung..
"Sinb jangan risau..mama okay..sinb tahukan mama nie kuat"-kata hayoung dan buat tangan 💪...sinb ketawa dengan kuat..
"Sinb tahu mama..jom kita balik mama..mama kna berehat"-kata sinb dan papah hayoung..hayoung suka tgok sinb risau pasal hayoung..hayoung terdengar suara makian dari bilik minho..hayoung tahu minho wad berapa sbb hayoung sempat melawat dan tanya doktor pasal minho.."Sayang..mama kna call org jap..sayang g masuk kereta..dalam 5 minit mama datang"-kata hayoung..
"Tapi mama kan x sihat"-kata sinb
"Kjap je sayang..kamu bagi mama masa 5 minit je"-kata hayoung..sinb akur dan gerak g kereta seorang diri..hayoung perhatikan sinb sampai sinb hilang dari pandangan dan hayoung jalan dan sorokkan diri kat tepi pintu dan dengar..disbbkan rasa ingin tahu hayoung terpaksa jadi macam perompak dok sorok2..--AT WAD MINHO--
"Knp kamu nie x habis2 nak malukan aq!ingat makin besar blh la jadi org yg berguna tapi hampeh!"-kata appa minho dengan dingin..minho tunduk pandang lantai..
"Malu aq nak mengaku anak..knpa kamu x jadi macam gongyo?dia ttp baik walaupun bukan anak kandung..dia yg lbh jaga muka aq dari kau!"-kata appa minho lagi..minho diam..minho sakit hati dengan appa dia yg selalu membezakan dia ngn gongyo si anak pungut..walaupun gongyo 2 tahun tua dari minho tapi minho langsung x de rasa nak hormat..sejak muncul gongyo keluarga minho selalu membandingkan minho ngn gongyo..gongyo anak abg appa minho..disbbkan appa gongyo dan omma gongyo berpisah dan x nak jaga gongyo,appa minho buat keputusan utk juga gongyo macam anak kandung.."Kalau appa asyik nak membezakan kitaorang lbh baik appa pergi"-kata minho..minho langsung x pandang appa dia sejak appa minho masuk wad minho..appa minho mengeluh..appa minho risau tapi appa minho x tahu nak tunjuk kan macam mana..
"Jangan bagi omma datang"-kata minho pada appa dia yg bergerak ke pintu utk keluar..appa minho x tahu nak buat apa utk kembalikan anak laki dia balik..anak laki dia yg manja,sweet,caring,selalu tersenyum dan kuat berusaha tapi sekarang perangai jauh berbeza..
Hayoung paham knp minho jadi dingin..hayoung x sangka masih wujud keluarga yg suka aturkan hidup anak dan hayoung bersyukur keluarga hayoung x macam keluarga minho..jauh sangat berbeza..
SKIP..
Hayoung melawat minho kat hospital sambil bawa buah..hayoung pelik tgk wad minho kosong..katil minho rapi seolah olah x de yg duduk..hayoung risau dan berlari g tingkat paling atas hospital..hayoung dapat rasa minho akan pergi kesana disbbkan masalah yg minho hadapi..
"Knp kau ada kat sinie lagi?"-soal minho..minho tahu hayoung adalah org yg selamatkan dia dari kemalangan masa minho mabuk...
"Saja nak melawat kau.."-balas hayoung..
"Knp tiba2 nak melawat aq sedangkan kita nie bukan kawan?"
"aq nak tgk org yg aq selamatkan masih hidup atau x..sbb smalam org tuh x takut mati.."-perli hayoung..hayoung pandang minho tapi minho x pandang hayoung..
"Terima ksih"-kata minho..terkjut hayoung dengar minho berterima kasih..
"Aq x sedar semalam..aq masih lagi sayang nyawa aq..banyak bnda lagi aq kna buat"-kata minho..
"Tapi knp kau x nak buat sekarang?kau jangan lpaskan peluang sekarang...kau mmg pikir kau ada banyak masa,tapi tuh x bererti utk kau buang masa..masa tuh emas..sekali dia lps dia x blb undurlagi..kau as manusia kejar masa dan hargai masa..mmg sekarang kau ada apa yg kau ada..complete,cukup..tapi bila hilang salah satu kau janngan menyesal"-kata hayoung..
"Kau pernah hilang org yg kau sayang ke?"-soal minho..
"Pernah..dan dorang x akan pernah kembali..aq x menyesal sbb aq x diajar utk ingat perkara lps tapi bila hari2 yg penting utk kau tanpa ada dorang kau akan rasa bertapa menyesalnya kau tanpa kau sedar"-kata hayoung dan jalan tinggalkan minho sorang2..hayoung akan cuba pujuk minho utk ubah diri dia keasal..hayoung yakin minho x macam sekarang yg macam mayat hidup..minho diam dan pandang langit..minho tersentuh dngan ayat hayoung..semangat minho bertambah dengr apa yg hayoung cakap..minho x sangka masih ada perempuan macam hayoung yg sempat pikirkan pasal org lain..SKIP...
--COMPANY ZEEKING--
Mina dalam diam perhatikan semua pekerja dan tgk perangai dorang layan rakan sekerje macam mana..mina jalan2 tiba2..
"Aduh!"-mina adu sakit dan gosok bontot yg terhentak dekat atas lantai..
"Maaf"-kata seseorang dengan tergesa gesa dan bantu mina bangun...
"Takpe...salah saya juga sbb jalan cpat sangat"-kata mina dan jalan pergi..seseorang perhatikan mina dan tersenyum..mina sangat2 comel dimatanya.."Siapa laki yg langgar kau tadi mina?"-soal suzy menyibuk..suzy keje dibahagian akaun..
"X tahu"-jawab mina
"Dia mesti nak jumpa boss kan..laki hensem macam tuh mmg akan jumpa boss je"-kata suzy..mina diam dan pikir..mina x rasa hayoung ada appoinment ngn sesiapa waktu sekarang..sbb tuh mina g minum air kat cafeteria..
"Aq pergi dulu"-kata mina dan lari..mina rasa x sedap hati pikir pasal laki yg langgar mina tadi..--bilik meeting--
"Maaf tuan cik mina ngn cik hayoung x ada..dorang ada hal"-kata moonbin pada gongyo..gongyo datang syarikat hayoung utk bantu minho dapat bekerjasama dengan syarikat hayoung...gongyo kesian tgk minho kna marah dengan appa minho dan bergaduh setiap hari...
"Takpe..saya blh tunggu"-kata gongyo tersenyum dan duduk..
"Saya minta maaf sekali lagi"-kata moonbin dan tunduk berkali kali.."Maaf"-kata mina dan berdiri sebelah moonbin..mina takut client marah sbb tunggu lama..
"Cik mina sampai pun..baikla tuan,cik saya minta diri dulu"-kata moonbin dan tunduk dkat mina dan gongyo..mina angguk dan jalan menghampiri gongyo..mina tahu gongyo laki yg langgar mina tadi..
"Tuan,cik hayoung ada hal sbb tuh dia keluar..tuan blh tunggu atau kita tunda hari lain?"-soal mina..mina tahu hayoung mmg x de client harinie..mina yakin gongyo datang secara mengejut..
"Saya tunggu"-kata gongyo..
"Baikla..tuan nak minum?"-soal mina
"Cofee"-kata gongyo..mina angguk dan buatkan air utk gongyo..mina x lupa call hayoung bagitahu hayoung, hayoung ada client..hayoung cpat2 bawa kete x nak bagi client tunggu..hayoung x suka client tunggu lama..--TO BE CONTINUE--
YOU ARE READING
BE MY LUV
Random"Be my luv forever" "Ofcourse i want to be" Kisah 5 percintaan yg ada bolak balik..ada masam manisnya,ada masalah yg dapat diselesaikan atau dihindarkan.. NAK TAHU BACALA..VOTE TAU SLPAS BACE..HOPE ADA YG SUDI BACA DAN VOTE~~