3.Prieteni noi

5 1 0
                                    

Michel

- Esti gata ?

 
- Niciodata nu poti fi gata pentru o incertitudine . spun privindu-ma in oglinda in timp ce imi iau paltonul . De abia e inceputul lui septembrie si deja mi-am indesat in fundul dulapului toata garderoba de vara , nu o sa mai am nevoie de acele haine colorate prea curand . Imi place sa port haina asta pentru ca ma duce cu gandul la Gainsbourg , servindu-mi senzatia de a ma simti ca el , chiar daca in realitate arat doar ca un boschetar .


-Lasa filozofiile de betiv notoriu si coboara . O sa intarziem !


-E dragut ca te bagi si pe tine in asta , cand e vorba doar de mine si alegerile mele neinspirate . 


- Pastreaza-ti cuvintele pentru acolo . 


- E 10:06 am , deja am intarziat . spun privind ceasul vechi de la incheietura . Pot sa ma arunc pe canapea si sa ma prefac ca o sa incerc peste doua zile .Gant-ul a vazut timpuri mult mai bune , dar cu trecerea timpului a ramas la fel de util , asta nu se poate spune si despre mine , oricum e singurul lucru de care nu ma pot plange pentru moment .

- Mai bine mai tarziu decat niciodata . spune ignorandu-mi remarca .


-Si cine vorbea de filozofii ieftine ...


-Haidaa 


In rabla din fata locuintei in care stam in chirie de cativa ani . Daca ma gandesc bine , acest Alfa Romeo din 75' este singurul bun material cu care am ramas dupa toata tevatura . Stop , o s-o iei razna daca continui in ritmul asta . 


-Hei ! aud urmat de un bobarnac in ceafa , n-am toata ziua la dispozitie .


 Am strabatut distanta dintre locuinta si locul cu pricina intr-o liniste de mormant , dar oricum cuvintele erau de prisos . Trebuia sa ma confrunt cu dependenta mea daca imi doream ca totul sa se apropie de normal . Oricum asta putea sa astepte , acum voiam o tigara . Aproape m-am gandit ca aveam nevoie , dar acel psiholog bosorog tine sa imi aminteasca de fiecare data ca , citez " Daca gandesti asta , o sa devina adevarat , ceea ce nu e . Tu vrei sa fie asa , pentru ca iti este mai simplu sa te autocompatimesti decat sa lupti . " pe langa alte rahaturi ca puterea exemplului si cum atragi ceea ce gandesti . Nici cand aveam o atitudine pozitiva nu imi era mai bine . De fapt , atunci imi faceam iluzii . Acum , si acelea s-au evaporat . Dar nu poti sa nu admiti ca exista asemanari intre optimism si iluzii . 


Caut pachetul de tigari sub privirile sotiei mele ghinioniste care ar putea provoca un accident daca nu si-ar intoarce privirea spre drum . Unde l-am pus ? Doar dupa cateva secunde imi dau seama ca a facut asta pentru amuzament . Pachetul a fost in buzunar , pana sa mi-l fi sustras de dimineata . Dezavantajul de a te trezi tarziu , se intampla lucruri de care n-ai habar . Sper ca acei idioti sa nu fi avut parte de aceeasi soarta ca a mea , doar in modul asta pot sa fac rost de o amarata de tigara . Si in continuare cuvintele nu si-ar avea rostul , revolta mea doar ar agrava situatia .

 Intre timp , am ajuns in fata unei case vechi , de fapt casa e un termen prea modest pentru constructia din fata ochilor mei ce as putea spune ca e un mic conac inconjurat de prea multi copaci cu frunze ruginii cazute . Imi pot imagina ca arata sublim vara cu toti trandafirii aceia si alte flori ale caror denumiri imi sunt necunoscute . Probabil sotia mea le cunoaste , s-a apucat de cateva luni de gradinarit . Avea nevoie de ceva care sa o faca sa uite macar pentru cateva momente de tot . Daca nu ai cunoaste locul asta , ca trecator ai spune ca e proprietatea unor bogatasi excentriti ce se bucura din plin sa traiasca in acest loc . In realitate , spatiul asta gazduieste oameni infecti cu sperante desarte ce le-au distrus viata apropiatilor , Bun venit la Alcoolicii Anonimi . 


E prima data cand vin aici si totusi nu ultima daca vreau ca femeia din stanga mea sa nu renunte la mine . Din totdeauna a fost o persoana rabdatoare , dar in final orice lucru are un sfarsit . 


- O sa fie eliberator , ai incredere ! si tacerea a fost sparta intr-o nota pozitiva . 


-Multumesc ! spun pregatindu-ma sa cobor din masina , nu mai era loc de altceva .


-La 11:30 vin sa te iau . 


Aici s-a terminat tot dialogul . Si dusa a fost , probabil deja au poticnit-o toate lacrimile . Sper doar sa nu faca vreun accident , nu mai am chef de alte tragedii , mi-au ajuns pentru o viata .
Inaintez spre constructie si intru intampinat de o pancarta pe care scrie " Bun venit la Alcoolicii Anonimi . Acesta este locul in care o sa iti gasesti mant irea . " 


Halala urare , litera "u" nici macar nu isi face simtita prezenta . Probabil a fost prea beat tipul care s-a ocupat de afis , ce ironie , dar cine sunt eu sa il judec . Continui sa merg si intru intr-o sala cat suprafata casei in care imi duc existenta cu ditamai tavanul din lemn putred impodobit de praf si panze de paianjen . Se pare ca exteriorul bate interiorul . De-alungul peretelui din dreapta sunt doua mese cu cateva gustari si bauturi . Iar in mijloc , un grup de 5 oameni si un scaun liber ce mai mult ca sigur imi apartine . 

Unul dintre ei sta pe un scaun de birou , in timp ce ceilalti au niste scaune ce par furate dintr-o scoala , presupun ca e asa-zisul sfatuitor , la cum arata imi pot da seama care e rolul scaunului , de a nu fi confundat cu ceilalti . In rest , mai sunt 4 persoane prezente in sala daca ma excludem .

 O tipa ce pare iesita de curand de pe bancile scolii , blonda , care poarta un tricou cu Kiss si o pereche de pantaloni cu imprimeu militar , ambele articole cu cateva marimi mai mari , fara sa ii lipseasca perechea de bocanci . 

Un batranel mic si indesat ce poarta un tricou polo si niste pantaloni trei sferturi , iar ca descrierea sa fie completa in stanga sa sta un ciomag sprijinit de scaun .

 Un tip de varsta mea cu parul ce ii ajunge pana la jumatatea spatelui , are ambele brate pline de cerneala ce a luat  diferite forme , poarta clasica camasa in carouri suflecata la maneci , o pereche de blugi si niste bocanci vechi , imi pare venit de la vreo ferma . 

O batranica imbracata de zici ca a venit sa se intalneasca cu prietenele pentru ceaiul de la ora cinci , ci nu cu un grup de ratati . Ce grup de ciudati ! 

Tanara se prezenta chiar in momentul in care am pasit inauntru . Am auzit doar ca o cheama Tamara si ca are douazeci de ani . Si eu care credeam ca ma aflu intr-o situatie nasoala . Asta a fost pana sa fiu eu obiectivul privirilor lor . 


-Buna , tinere ! Intra ! isi intra in rolul de conducator al discutiei "sfatuitorul"


Am depasit demult perioada aia , acum am 36 de ani si arat cu 10 ani mai batran , cuvantul "tanar" nu poate sa mai existe vreodata nici macar in descrierea de pe Tinder .
Oricum , am mers pana la locul ce imi era rezervat si m-am asezat . 


-Cum te numesti ? dialogul se continua .


-Michel .spun mai sec de vinul. Te-ai prins de gluma ?


-Urati-i bun venit lui Michel , prieteni ! spune cu glas vesel tipul asta tacanit .


- Bun venit , Michel ! mi se spune pe un ton monoton , probabil a devenit un reflex mecanic pentru fiecare , nici nu ma mira ca s-au obisnuit sa faca asta . 


- Acum e timpul sa facem cunostinta ! spune "sfatuitorul" batand din palme aparent entuziasmat . Presupun ca e reconfortant sa mai cunosti un om cel putin la fel de josnic precum propria persoana . Si acum sa inceapa largirea cercului de cunostinte . Simt cum mor de nerabdare ...

Intalniri marcanteUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum