Unrevealed Secret I

150 11 0
                                    

Armel melangkah masuk ke dalam bilik yang akan menjadi perhitungannya bersama The Princesz.

Semua members The Princesz termasuk Daniel, Izz, Hael dan Farhan dah ambil tempat di meja panjang yang digunakan untuk bermesyuarat.

Armel ambil tempat di sebelah Daniel. "Hey Puteri." Sapa Armel sambil tersenyum. Sinis.

Puteri turut senyum sinis. "Apa kes kau heret diorang sekali? Takut aku out of control ke?" Duga Puteri sinis sambil matanya melirik pada Daniel dan yang lain.

Armel jongket kedua-dua bahunya. "Well, I think benda ni pun patut diorang tahu so, I bring them too." Balas Armel.

Pintu bilik itu tiba-tiba dibuka dari luar. Semua menoleh. Harris. The Princesz saling berpandangan.

Air muka Daniel berubah. Dia pandang Armel. Wajahnya didekatkan pada Armel. "Asal dia ni pun ada?" Bisik Daniel. Armel pandang Daniel. Senyuman diberikan. "Adalah." Balas Armel. Daniel jeling Armel.

Puteri pandang Harris. Air liur ditelan kelat. Perasaan cuak tu di cover sebaik mungkin.

Armel pandang Harris. "Harris, kau boleh duduk." Kata Armel. Harris ambil tempat sebelah Hael. "Kenapa kau suruh aku datang sini, Armel?" Tanya Harris. Hairan dia bila Armel called dia suruh datang ke villa ini.

Armel tarik nafas dalam. "Aku nak reveal out the secret yang korang tak pernah tahu selama ni. That's why aku jemput korang datang sini." Jelas Armel.

Pintu bilik lagi sekali dibuka dari luar dan dibiarkan tak bertutup. Helena, Rania, Cassandra dan Stella melangkah masuk.

"Hey hey babe! Look who's here, kawan lama kita weyh!" Tegur Rania. Berbaur terlalu sinis. The Princesz memandang Rania dan Fiorella yang lain tajam.

"Apa khabar saudariku semua? Sihat walafiat?" Tanya Rania. Tangan dihulur depan Puteri.

Puteri pandang tangan Rania dan ditepis kasar. "Jijik."

Rania mencebik. "Tak guna. Tangan aku dia tepis? Kurang adab kamu ya?"

Stella menghela nafas kasar. Tangan Rania ditarik supaya berdiri di sebelahnya.

Armel menggeleng kepala. Budak-budak betul perangai tu.

"Mana Elvi-"

"Sorry lambat." Dengan selamba Elviana melangkah masuk dengan pakaian yang sama dengan yang lain iaitu dress hitam bawah lutut. Dia berdiri di sebelah Cassandra.

Armel pandang dia. "Kau memang Melayu sejati kan? Selalu lambat." Perli Armel. Elviana guling anak mata ke atas. "Janji sampai."

Abaikan.

"So..." Armel bangun berdiri.

"It's happened three years ago, before aku moved to Italy."

•...•...•...•...3 years ago•...•...•...•...•

"Huh? Pindah Itali? Why? Tak naklah. Nak ambik PT3 dekat Malaysia." Armel memprotes.

Datin Jesica pandang Dato' Fahrin. Meminta suaminya menjelaskan situasi mereka.

"Dear, listen. We need to move to Italy. Daddy kena handle company dekat sana and mummy as my assistant mestilah kena ikut sekali. Ayed tu of course dah kena ikut, Angah busy dekat uni and along busy dekat Terengganu. Kalau Armel tak ikut, siapa yang akan tengok-tengokkan Armel? Armel tu, goreng telur pun hangit. Macam mana nak survive hidup kat Malaysia kalau you tak ikut mummy daddy?" Jelas Dato Fahrin.

Armel mencebik. Sempat lagi daddy dia kutuk dia depan-depan.

"Fine. Bila kita pindah Italy?" Tanya Armel. Pasrah dah lepasni 24/7 kena cakap Italian dengan English je.

HEARTMATEWhere stories live. Discover now