Part 2

161 5 0
                                    

6 jaar

POV Keylee

Liam is jarig en hij heeft mij en Serena uitgenodigt om te komen, hij heeft ook nog andere kinderen van onze klas uit genodigt, maar volgens mij heeft hij dat alleen maar gedaan zodat hij meer cadeau'tjes krijgt hihi, want wij zijn ze beste vrienden dus ja. 

"kom je schatje, we gaan naar Liam toe, heb je je cadeautje?" vraagt mama aan mij,

"ja, ik kom, mama nog even mijn schoentjes aan doen."  ik pak mijn schoenen onder mijn bedje weg en stap er in en doe de rits dicht.

ik ren blij naar beneden. 

"voorzichtig lieverd straks val je nog!"  zegt mama

"maar dan vang jij me wel op toch?"  vraag ik.  "ja als het kan wel, maar dat lukt niet altijd keylee" 

"ow....." zeg ik verdrietig .  "niet verdrietig zijn schatje, trek je jas nu maar aan dan kunnen we gaan"

ik pak mijn jas en doe hem aan en daarna doet mama hem dicht en ren ik blij naar de auto toe. als ik zit zie ik mijn moeder rustig aan komen lopen en sla ik op de ramen als teken dat ze sneller moet

"hee hee keylee, doe is rustig joh, we komen er wel en we zijn nog makkelijk optijd als we rustig aan doen' zegt ze,

"ja maar dat is niet snel genoeg, ik wil er nu zijn" 

"ja ja nou nu stil dan kunnen we gaan." ze start de auto en rijd weg. 

na een tijd komt ze aan en ik sta al helemaal te shaken. mama doet me deur open en maakt me gordel los en ik ren ik weet niet zo snel naar de voordeur en spring om bij de bel te kunnen.  mama komt rustig aan lopen en blijft naast me staan. de deur gaat open en Liam zijn moeder staat er 

"hallo keylee, liam is binnen in de woonkamer, ga maar snel heen" zegt ze

'okee, doei mama" ik geef haar nog snel een kus en ren naar binnen en zie Serena en liam al zitten met nog een paar jongens en meisjes. 

"hee Liam, gefeliciteerd" ik geef hem een knuffel en mijn cadeau'tje

"aww dankje Keylee' het maakt het snel open en als hij het ziet geeft hij me nog een knuffel

het is een armbandje met zijn naam erop die ik samen met mijn juf heb gemaakt op school

ik ga zitten en na een tijdje krijg ik een stukje taart en een glaasje ranja. ik eet en drink het netjes op.  

"zullen we voetballen?" vraagt liam aan de jongens

"ja" hoor ik van alle kanten en ook ik en serena doen mee.  

we verdelen ons in twee teams "ik, serena liam en daan ( een jongen uit zijn klas )  tegen de rest

"speel de bal keylee, hier hier ik sta vrij" roept serena. ik speel de bal naar haar en zij door naar Liam, die speelt hem door naar daan en die schiet hem volop in de kruising. 

na nog 5 x te hebben gescoord en ook het andere team 3x te hebben gescoord stoppen we en heeft ons team gewonnen. maar ja liam, ik en daan zitten ook op voetbal maar serena niet maar die kan het ook best wel  goed. 

we lopen met zijn allen naar binnen en krijgen nog wat drinken.  de rest van de meisjes zijn met de poppen van liam zijn zus begonnen te spelen en serena wou dat ook graag dus ben ik meegegaan. 

Serena en ik zijn eigenlijk een beetje onafscheidelijk en liam natuurlijk ook maar die kwam iets later er bij, serena en ik kennen elkaar haast al vanaf onze geboorte. we zijn ook dicht bij elkaar jarig maar onze mama's zijn vriendinnetjes dus we zien elkaar vaak. 

Liam woont dichtbij serena ongeveer 4 huizen verderop en die zien elkaar dus ook vaak en speelden altijd met elkaar en toen was ik een keer bij serena en vroeg Liam of die meee mocht spelen en ik zei dat dat wel goed was en sindsdien zijn we eigenlijk beste vrienden. we spelen eigenlijk altijd in het weekend en na schooltijd.

elke zaterdag heeft mama gezegt dat ik bij Serena mocht blijven slapen omdat mama en papa dan naar het werk zijn en me niet alleen konden laten, en Liam blijft dan ook slapen omdat dat gewoon gezellig is. maar vandaag zijn we bij Liam omdat hij jarig is dus blijven we niet slapen omdat het toch al laat is en Liam alles nog moest opruimen met zijn moeder, dus gaan ik en serena alleen bij Serena logeren. 

"jongens en meisjes het is 5 uur, het feestje is afgelopen als jullie nog even hier komen krijgen jullie allemaal nog wat lekkers als bedankje en dan gaan we jullie even thuis brengen okee? " zegt de moeder van Liam Karin

iedereen schudt ja en loopt naar de moeder van Liam toe en pakt een klein tasje, ik pak er ook heen en loop door naar de kapstok waar mijn jas hangt, ik pak hem er af en doe hem aan. 

we stappen met zijn allen in 2 auto's en beginnen te rijden, ik zit bij Serena, Liam, Daan en Mark. en in de andere auto zit de rest van de vrienden van Liam ( charlotte, loes, marleen en luuk ) na een minuutje komen we aan bij Serena haar huis en stappen ik en Serena uit en geven Liam nog een big hug en dan lopen we naar binnen. 

"hallo, Serena, keylee" zegt de moeder van Serena

" hallo" zeggen we beiden in koor, we kijken elkaar aan en schieten in de lach.  

we krijgen wat ranja en twee koekjes en drinken dat netjes op. als we het op hebben zeggen we gedag en lopen we naar boven. 

ik zie dat Serena door loopt en zie een kussen liggen, ik pak hem op een sla Serena ermee, ik schiet in de lach als ik haar reactie zie, ze kijkt me boos aan en pakt ook een kussen, ze slaat terug en na een tijdje liggen er overal veren door de kamer, we giegelen in het rond en komen niet meer bij

"hee meiden wat doen julii- O MY GOD wat doen jullie, okee nu naar beneden en op de bank zitten, hier praten we zo nog over. NU!!!!" schreeuwt ze haast

we giegelen en rennen naar beneden waar we op de bank gaan zitten. 

"zou ze erg boos zijn?' vraag ik.

"neeej, die bui gaat denk ik zo wel over, hoop ik teminste......." 

we horen de trap treden gaan en niet veel later komt ze de kamer in. 

"wat moet ik toch met jullie beiden doen...."  

"alsjeblieft niks, we hadden het leuk en Keylee begon' 

"hee, je stond daar zo en het leekt me wel leuk, het spijt me'"  zeg ik. 

"het is al goed maar jullie gaan alle veren van de grond halen en weer in het kussen stoppen en dan is het goed" zegt ze

"okee" zeggen we weer tegelijk en vallen weer in de lach. 

we giegelen nog wat door onderweg naar boven en als we derzijn beginnen we met opruimen. na een tijdje hebben we eindelijk alles opgeruimt en vallen we met zijn tweeën op Serena haar bed en komt haar moeder binnen.

"alles opgeruimd?" vraagt ze.  "ja helemaal" zeg ik.  "goedzo, nou dan is nu alles wel weer goed, het is al laat dus trek jullie pyjama's maar aan en dan tandjes poetsen en naar bedje toe goed?" vraagt ze. " ja is goed" zeggen we weer tegelijk.  we stappen uit bed en kleden ons om en poetsen onze tandjes. 

als we klaar zijn stappen we in Serena haar bed en liggen we met onze gezichten naar elkaar toe. 

'nou dat was leuk he"  zegt ze. "ja dit was een geweldige dag' zeg ik. 

"en nu slapen meiden, ik wil niks meer horen" horen we van de gang komen. 

"tot morgen keylee, trusten" 

"tot morgen Serena, trusten" 

______________________________________________________________________

Hier is weer een hoofdstuk, hopelijk vonden jullie hem leuk????  zoals je ziet beginnen we in het verleden, toen ze kind waren en dit bouwen op, even voor de duidelijkheid. 

Vote??
Comment??
Share??

xxxxx Ilse en Rachel

Changes (one direction)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu