"Aku tak nak mati.. aku ada ramai adik nak diuruskan.." keluh seorang penumpang selain Taehyung dan rakan rakannya.
"Kita takkan mati ditangan dia. Bagi aku masa nak berfikir." Taehyung cerlung tajam Park Jimin. Sungguh membara rasa marahnya kepada Jimin sekarang ini.
"Aku Kim Seok Jin. Kau?" Soal penumpang itu tiba tiba.
"Kim Taehyung"
"Jeon Jungkook"
"Kim Eunji"
"Park Hyorin"
Jawab mereka.
-
Setelah berjam - jam didalam bas, bas itu berhenti.
Jimin keluar dan lempar semua luggage luggage mereka ke hadapan bas.
Dia kembali ke dalam bas.
"Kau. Kau. Pergi buang semua pakaian dalam beg beg tu. Tinggalkan yang lain. Pakaian buang." Jimin mengacukan pistol kepada Taehyung dan Jin.
Taehyung dan Jin turuti permintaan Jimin.
Tengah-tengah mereka membuat tugas mereka, Taehyung terjumpa pisau dalam beg itu.
Dia sorokkan di dalam poketnya pisau itu.
"Kau nak jumpa adik adik kau?" Soal Taehyung kepada Jin separa berbisik.
"Apa kau nak buat? Kita kena ikut cakap dia kalau tak kita mati!" Kata Jin.
"Kita lari. Kalau kita lari berdua dia hanya boleh kejar salah seorang. Dan yang terlepas tu akan pergi ke kawasan ramai orang dan minta bantuan. Faham?" Kata Taehyung.
Jin mengangguk.
"Aku kira sampai tiga, kita lari." Kata Taehyung lagi.
"Satu"
"Dua"
"Tiga!"
Taehyung berlari daripada situ. Namun tidak Jin. Dia hanya kaku disitu. Dia terlalu takut.
Taehyung dikejar laju.
Satu jam berlari tanpa henti, Taehyung mulai lelah. Dia tersungkur. Jimin smirk.
"Heh. Lemah!" Jimin mengheret kasar Taehyung ke dalam bas semula.
"Taehyung.." Hyorin menangis melihat Taehyung kekasihnya itu agak lelah.
"Saya okay, sayang.." kata Taehyung lembut namun masih dalam keadaan menyedihkan.
"Nah habuan untuk kau" kata Jimin tiba tiba dan menoreh pipi Taehyung dengan pisau.
"Sekali buat kerja bodoh, sekali rasa sakit. Cuba lagi." Sinis Jimin lalu kembali ke seat pemandu.
Taehyung cerlung tajam Jin.
"APASAL KAU TAK LARI?!" Jerkahnya.
"K..kau t..tak dengar apa dia c..cakap? Dengar je cakap dia! Kita takkan sakit.." kata Jin takut takut.
"Memang takkan sakit tapi akan mati, bodoh!" Maki Taehyung lagi. Jin menunduk.
Otak Taehyung ligat mencari jalan untuk melepaskan diri.
— Psycho —
Aish syeram weh huhu
YOU ARE READING
[✓] Psycho | Park Jimin
Misteri / Thriller"Kau kejar aku, aku bunuh diri, kau tak dapat apa apa.. undur!" ugut Kim Eunji kepada Park Jimin, lelaki psycho. "Kau bunuh diri, sama macam kau serah diri pada aku juga. Tetap mati." sinis Park Jimin. Apakah nasib Eunji? Adakah pengakhirannya adala...