💌bab12💌

19 3 1
                                    

                      .............♡.............

Sebelum balik ke asrama hyora singgah ke perpustakaan untuk mengembalikan buku yang dia pinjam hari itu. Yena,hani dan na young habis je kelas mereka langsung balik.

Sampai di perpustakaan hyora menuju ke kaunter untuk mengembalikan buku tersebut.

"Ini buku yang aku pinjam hari tu." hyora menghulurkan buku tersebut kepada penjaga kaunter yang bernama minkyung.

"hyora nak pinjam buku lagi tak?"soal minkyung

"Mesti lah nak.."jawab hyora lalu memberi senyuman kapada minkyung lalu minkyung pun membalas senyuman tersebut lalu melanjutkan pekerjaannya. hyora menuju ke tempat perletakan buku lalu memilih buku.

Tanpa hyora sedar ada seseorang memerhatikan dia siapa lagi kalau bukan yoongi. Yoongi tersenyum dan memandang hyora yang tak jauh dari dia cuma hyora tak perasan akan kehadiran yoongi dari situ. Dan betapa cantiknya hyora di matanya.

tanpa membuang masa yoongi menghantar sms kepada hyora.

-Ting!!!-

hyora tersadar hp berbunyi menanda ada sms hyora mengeluarkan dari beg lalu membuka sms tersebut.
Melihat sms dari (lelaki mesteri) tanpa dia sedar hyora tersenyum melihat sms tersebut hyora langsung membukanya.

Yoongi:Sorang je di perpustakaan kawan awak mana?

"Macam mana dia tahu?"gumam hyora
Matanya melirik ke kiri dan kanan.

Hyora:macam mana awak tahu aku ada di perpustakaan?
Yoongi:sebab aku stalker awak.

Hyora tersenyum melihat sms tersebut.

Hyora:oh ya Kenapa beberapa hari ini awak tak sms?
Yoongi:wae? Awak rindu aku?
Hyora:memang tak lah aku rindu, aku tanya je selalunya awak tak berhenti sms aku pagi hingga malam jadi aku rasa pelik je..
Yoongi:hyora?
Hyora:wae?
Yoongi:awak nak sangat tahu siapa aku?
Hyora:mesti lah nak tahu
Yoongi:tapi dengan syarat.
Hyora:apa syaratnya?
Yoongi:jadi yeochin aku setuju?

Hyora terkejut lalu terjerit dengan sms yang dia dapat dan membuat pelajar-pelajar di perpustakaan memandang kearahnya hyora meminta maaf dan langsung keluar dari perpustakaan tanpa meminjam buku.

Hyora terdiam dan terus memandang sms tersebut hyora masih tak percaya lalu menepuk pipinya berapa kali sampai lah hyora merasa pedih baru dia berhenti.
Tapi dia nak juga tahu siapa lelaki tersebut lalu dia membalasnya

Hyora:okay
Yoongi:esok aku tunggu awak di taman pukul 10:00

Hyora menatap sms yang dia send dekat lelaki tersebut.
"Macam mana ini aku belum ready lagi nak jumpa dia dan bodohnya aku kenapa aku nak pula jadi namchinnya."bebelnya lalu hyora meninggalkan tempat tersebut dan langsung balik ke asramanya.

                      🏢...Asrama...🏢

"Lama juga hyora balik."yena menunggu hyora sebelum turun ke tempat kerjanya yena memandang jam tangannya lalu yena menghempiri cermin lalu memperbetulkan lagi rambutnya.

Hani dan na young menyibukkan diri mereka dengan hp masing-masing tetiba pintu terbuka dan di tutup dengan kuat membuat yena,hani dan na young terkejut dan mereka melihat hyora berlari kearah almari mereka lalu dibuka almari mereka satu persatu
membuat mereka bertiga memandang satu sama lain.

"Eh! eh! Kau buat apa buka almari kitaorang."tanya yena

"Guys jom shoping baju?"ajak hyora mereka terkejut dengan tindakan hyora yang tiba-tiba ajak mereka shoping. tak pernah-pernah hyora ajak mereka shoping selalunya mereka yang ajak hyora. yena mendekati hyora lalu mencheck suhu dahi.

falling in love with YouWhere stories live. Discover now