💙bab4💙

18 2 1
                                    

Yena baru sampai kerumahnya lalu dia turun dari kereta. Langkah yena terhenti dan memandang kearah dua orang yang menunggu kedatangannya yena hanya mendengus pelan lalu melanjutkan langkahnya kearah dua orang tersebut.

"Anak appa dah balik."tuan kim memeluk anaknya. Yena hanya pasrah bila di peluk appanya mata yena tertuju kearah omma tirinya.

"Yena dah makan"tanya puan park lalu mengelus kepala yena. Yena hanya memberi senyuman dingin kepada puan park

"Belum."jawab yena. Sebenarnya yena tak benci puan park cuma dia belum sepenuhnya terima puan park sebahagian keluarganya. setiap yena balik rumah puan park selalu memperlakukan dia macam anak kandungnya sendiri seperti mana dia perlakukan anaknya sendiri iaitu clara. Hanya clara yang perlakukan dia jahat.

"Yen tak balik sama-sama dengan clara"tanya tuan kim sambil mengelus kepala yena. betapa rindunya tuan kim terhadap anaknya semanjak tuan kim kahwin. yena dah jarang balik rumah. yena tak kan balik rumah kalau tuan kim tak sms atau call dia.

"Tak. Mungkin dia dan kawan-kawannya tengok pertandingan bola."jawab yena
"Dah-dah jom kita masuk nanti dia balik lah tu."puan park memaut lengan yena dan membawah masuk ke dalam rumah.
_________________________________________

~asrama~

Na young bermundar-mundir dan memikirkan keadaan yena. Hyora dan hani pening melihat na young yang tak berhenti mundar-mundir. Hyora yang dah tak tahan melihat langsung memarahinya

"boleh tak kau duduk diam. sakit mataku tengok kau mundar-mundir."

Na young langsung duduk tanpa melawan.

"aku risau lah hyo"kata na young lalu membuat muka sedih.

"aku yang tengah risau ni pun duduk diam-diam je. tak macam kau dah macam kehilangan anak aku tengok."
Mendengar perkataan hani, na young terus memberi pandangan maut kearah hani.

"aku dengar elizabeth dan gengnya ada di pertandingan bola sepak."kata hani. Hyora dan na young langsung memandang hani.

"macam mana kau tahu?"soal hyora

"tadi masa balik aku dengar pelajar-pelajar gosip pasal dia"terang hani.

"bagus lah.. Tiada yang kecau yena"kata na young dengan hati tenang. Tapi ketenangan di ganggu oleh perkataan keluar dari mulut hani.

"kau pikir clara tak balik. lepas dia tahu yena balik rumah hari ini"kata hani

"tak apa kalau clara sorang je yang balik macam mana kalau yang lain ikut."tambah hyora dan hati na young mula lah tak rasa tenang

"harap-harap lah yoora eonnie balik."kata na young dengan risau. Hyora dan hani hanya menganguk lalu mereka melanjut mengerjakan tugas mereka. Dan
Hanya satu je yang boleh lindungi yena dari bulian clara iaitu kakaknya yoora.

.............padang.............

Akhirnya permainan bola sepak dah selasai Yang menang mesti lah team yoongi para pemain kembali ke tempat bilik salin.
Tidak dengan yoongi,hoseok,jungkook,jimin dan kihoon mereka masih di padang lalu mereka duduk di rumput.

"Guys malam ni kita makan di tampat biasa arh"ajak jimin semua sudah setuju nak join kecuali yoongi.

"aku tak join"

"kenapa?"soal jimin kepada yoongi yang tiba-tiba tidak ikut dengan mereka selalunya yoongi okay je di ajak oleh kawan-kawannya tapi hari ni tetiba tidak ikut membuat jimin dan yang lain-lain merasa pelik terhadapnya

"tak de apa-apa cuma aku tak nak ikut."kata yoongi.

"Ya lah.. Yang nak ikut tu jangan lupa tau."kata jimin ingin memestikan kepada mereka.

falling in love with YouWhere stories live. Discover now