Nine💘

18 2 1
                                    

Rumah Yeri

"Apa lah kalau muncul untuk sakit kan hati orang baik tak payah. Eeeeee geram nya aku" Rungut Yeri sambil menuruni anak tangga.

"Woi bebel apa tu? Orang yang kat bawah boleh dengar tau kau bebel apa. Nasib baik omma dan appa kau takde kalau tak macam-macam dia tanya" Soal Seokmin sedikit marah. Yeri langsung tidak menjawab pertanyaan Seokmin sebaliknya dia berjalan menuju ke arah dapur.

"Merajuk lah tu. Entah apa yang dia nak sangat sampai boleh merajuk" Seokmin mengikuti Yeri dari belakang.

Setibanya di dapur, Seokmin duduk di salah satu kerusi yang ada keliling meja. Dia perhatikan sahaja gerak-geri Yeri. Yeri rasa serabut dengan seokmin yang asyik pandang dia tak henti-henti terus bertanya.

"Woi kau pahal pandang aku semacam? Kau sakit eh? "

"Kau tu yang sakit. Kau pahal sejak lepas makan tengah hari tadi kau asyik murung. Lepas tu kau bebel sorang-sorang. Kau dah kenapa? "

"Kalau kau nak tahu apa yang dah jadi kau boleh tanya kawan baik kau sendiri" Yeri meninggal kan Seokmin yang sedang berfikir.

"Apa agaknya yang Eunwoo dah buat kali ni? Dia tu kan jaga lah kau"

Next Day~

"Yeri hari ni kan cuti kau sibuk tak? "

"Aku tak sibuk tapi kau tu yang sibuk. Pahal? "

"Pasal aku sibuk lah aku nak minta tolong sikit"

"Ha nak minta tolong apa? Pat Ah aku tengah rajin ni. Bila dah naik malas kau nak bagi aku hadiah sebesar bukit pun aku tolak tau bila aku dah malas"

"Tolong aku hantar barang ni dekat rumah kawan aku. Aku dah share location dekat kau tu"

"Ermm ye lah amu pergi dulu. Bye" Yeri terus keluar untuk menghantar barang.

          [💘💘💘]
                            
Sebaik sahaja tiba di hadapan rumah kawan Seokmin, Yeri terus menekan butang loceng.

"Ya kejap. Ish ke mana lah budak ni pergi" Jerit orang itu. Lalu dia membuka pintu dan berjalan menuju ke arah pagar rumah.

"Ya cari siapa? Eh Yeri buat apa dekat sini? " Soal  Eunwoo sebaik sahaja nampak Yeri.

"Rumah awak ke ni? "

"Jemput lah masuk dulu panas tu"

"Eh takpe lah saya datang cuma nak, hantar yang dipesan"

"Barang? Ni mesti budak tu yang pesan barang"

Budak? Awak ada adik ke? " Bila hairan begini lah jadinya. Dia dah lupa yang dia tengah marah dekat Eunwoo.

"Tak lah. Cousin saya yang pesan barang tu. Ni pun saya tolong jaga dia"

"Ouh kalau macam tu saya balik dulu lah ye, bye" Belum sempat Yeri melangkah pergi Eunwoo terlebih dahulu memegang pergelangan tangan Yeri. Yeri terus memandang Eunwoo.

"Kenapa? "

"Awak sibuk tak esok? "

"Tak kenapa? "

"Boleh tak esok awak tolong jaga cousin saya? Saya nak keluar sebab ada hal sikit tapi saya tak nak tinggal kan dia sorang-sorang dekat rumah"

"Boleh je. Esok hantar cousin awak dekat rumah saya. Rumah saya sebelah rumah Seokmin"

"Ok thanks tolong"

"Wc. kalau macam tu saya balik dulu jumpa esok. Bye" Yeri terus pulang ke rumah.

Sorry lambat update. Kalau ada typo Sorry ok. Hope Enjoy. Jangan lupa vote and komen. Thanks. K bye

Do you love me? {Cha Eunwoo} ✅Where stories live. Discover now