Twelve💘

10 2 0
                                    

"Korang aku pergi dulu kawan aku dah tunggu tu. Bye" Hani terus meninggal kan Eunwoo dan Yeri. Kini tinggal hanyalah Eunwoo dan Yeri di situ. (Tempat biasa mereka pada waktu makan tengah hari)

Masing-masing bermain phone tidak berani berkata apa-apa. Waktu makan tengah hari tamat sebaik sahaja Yeri bangun dari duduknya ingin menuju ke kelas untuk mengajar.

"Baik lah saya pergi dulu. Saya ada kelas. Bye" Yeri terus meninggalkan Eunwoo. Eunwoo mengeluh seketika.

"Kenapa lah aku ni bodoh sangat? Kenapa aku tak tanya je pada dia tadi? " Dia cuba bertanya pada dirinya sendiri sambil mengetuk kepala nya beberapa kali. Tiba-tiba dia terasa ada tangan sedang menghalang dia daripada meneruskan berbuat sebegitu. Dia terus memandang orang itu.

"Choi Yeri" Eunwoo terkejut dengan kehadiran Yeri di situ. Yeri duduk di sebelah Eunwoo. Yeri melepaskan tangan Eunwoo.

"Kenapa datang semula?" Yeri menundukkan muka nya.

"Maaf. Tadi saya tak tahu nak cakap apa. Jom lah awak pun ada kelas kan sekarang?" Eunwoo mengangguk. Mereka berjalan menuju ke pejabat sebelum masuk mengajar.

Waktu pulang

"Korang aku balik dulu. Bye" Eunwoo berjalan ke arah Yeri.

"Yeri jom" Yeri tersenyum lalu dia dan Eunwoo keluar dari pejabat.

"Yeri hari ni awak pulang dengan saya ok sebab Seokmin minta saya ajak awak pulang dia kata dia sibuk"

"Takpe ke? Saya tak nak susah kan awak"

"Takpe. Lagipun kita tinggal di kawasan yang sama"

"Ye lah. Thanks Eunwoo" Eunwoo senyum ke arah Yeri. Mereka berjalan menuju dimana terletak kereta Eunwoo.

"Hyung" Seseorang memanggil Eunwoo. Eunwoo terus memandang orang itu dan kelihatan Eunsang yang sedang berjalan ke arah Eunwoo dan Yeri. Setibanya di hadapan Eunwoo, Eunsang hairan melihat ada orang yang duduk di bahagian kerusi hadapan.

"Siapa tu? " Yeri yang terdengar terus keluar.

"Ah miane"

"Cikgu"

"Eh Eunsang"

"Ah lupa nak bagi tahu sebenarnya Eunsang ni abang kepada Eunmi"

"Lah kamu abang Eunmi ya"

"Kenapa cikgu ada dengan hyung? "

"Hari ni kita akan tumpang kan cikgu Choi pulang sebab takde sape yang jemput dia hari ni. Dah dah masuk kereta cepat banyak soal pulak"

"Yelah"

[💘💘💘]
Setibanya di hadapan pagar rumah Yeri, Eunwoo memberhentikan kereta lalu Yeri keluar dari dalam kereta.

"Kamu tunggu kejap ye? " Eunsang yang leka bermain phone hanya mengangguk. Eunwoo terus keluar dari kereta lalu berjalan ke arah Yeri.

"Yeri" Yeri terus memusingkan badannya ke belakang.

"Ya kenapa? "

"Yeri hujung minggu ni sibuk tak? "

"Tak tahu lagi, kenapa? "

"Saya ingat nak ajak awak keluar itu pun kalau awak tak kesah"

"Eunwoo saya bukan nak tolak ajakan awak tapi saya tak tahu lagi free atau tak"

"Takpe lah kalau dah ada jawapan terus call ok? " Yeri hanya mengangguk.

Bersambung.....
Sorry chapter kali ni sikit author kekurangan idea. Hope Enjoy. Sorry kalau tak best.

Do you love me? {Cha Eunwoo} ✅Where stories live. Discover now