الفصل الثالث
محمود بغضب :انت ليك عين تيجي بعد اللي حصل لاختي بسببك...
خرجت كيان مسرعة من غرفتها علي صوت اخيها..... وقعت الصدمة عليها كالصاعقة من أن راته مرة اخري .... هل عاد مرة اخري؟!.... ولكن لماذا عاد؟!
... هل عاد لتدمير حياتي مرة اخري.... تري ما جاء بك يا هذا.......كانت واقفة لا حول لها ولا قوة.... لا تقوي علي الوقوف... كادت ان تسقط... لولا ان امسكت بها فاطمة.......
كيان بصوت خافت : مصطفي؟!!......
فاطمة بقلق : كيان.... انتي كويسة؟!
كيان بصوت مختنق : أ أ.. يوا.....
محمود بصوت عالي... : انت يا اخي مش قولت اخرج!...
مصطفي بحزن : صدقني أنا جاي اعتذر لكيان علي اللي حصل..... صدقني انا عملت كل دا عشان بحبها....
محمود بصراخ :حب ايه اللي يخليك تعمل فيها كدا... انت عارف اللي هي فيه دلوقت بسببك انت.... انت اللي دمرتها...
خالد "والد كيان"... :انت استحالة تكون ابن اخويا.... اخويا عمره ما كان كدا.... اخويا عمره ما كان بالاخلاق دي..... اطلع برا بيتي حالا.... وابعد عن بنتي كفاية كدا....
مصطفي بخيبة امل... :صدقني يا عمي انا مش عاوز حاجة غير انكم تسامحوني.... قبل ما اموت... ممكن تكون دي اخر لحظات حياتي.... انا ظلمت ناس كتير اوي.... بس صدقني انا ندمان.... بس لما اموت ادعولي بالرحمة.... انا ماشي... سلام...... اسف ليكم كلكم.... اسف بجد....ما أن تقدم خطوتين للخروج حتي سمع صوتها يناديه....
_مصطفي!..
استدار راسماً ابتسامة علي وجهه.... اقتربت منه كيان... ورفعت كفها عاليا.. وصفعته علي وجهه.... نظرت اليه بغل وقالت وهي تصرخ في وجهه.. :... انا عمري ماشوفت حد في بجاحتك.... انت اييه؟.... بعد كل اللي عملته.. جاي تقولي آسف..... حسبي الله ونعم الوكيل فيك.... انا عمري ما هسامح واحد زيك... الكام سنة اللي انت قعدتهم في السجن عمرهم ما هيطفوا ناري.....انت استحالة تكون بني ادم.... طول عمرك اناني... ومش بتحب غير نفسك.... انا بكرررهك.... انا هقتلك...
خالد بصوت عالي :كياااان... خلاص سبيه يمشي...كيان :... ها... اسيب مين يمشي..... انا مش هقدر اسكت اكتر من كدا.... لازم كلكو تعرفوا مين قتل امي...!...
الجميع بصوت واحد : ايه....
خالد : انتي بتقولي ايه....؟
كيان بهدوء مخيف.. : ايوا يابابا ماما اتقتلت.... واللي قتلها.. ابن اخوك المحترم...
محمود : انتي بتقولي ايه.... ازاي دا حصل... ماما ماتت في حادثة....كيان : مكنتش حادثة كانت محاولة قتل ونجحت بفضل.... البيه... .....
خالد : انا مش قادر استوعب.... ازاي؟!..... ازاي تعمل كدا.... ازااااااااااي........انا هقتلك زي ما قتلت مراتي.....
كيان بصراخ :بابا.... سيبه... متوديش نفسك في داهية عشان واحد زي داااا.....
محمود بغضب : طول عمرك شيطان ماشي عالارض بس عمري ما تخليت انك تكون بالفجور دا كله.... انا مش هقولك حاجة غير حسبي الله ونعم الوكيل فيك.......
أنت تقرأ
نوفيلا كيان
Romanceلم أكن أعلم أني سأجدك مرة أخرى.... اللعنة علي هذا القلب اللعين الذي لازال يعشقك بعد مرور كل تلك السنوات...