Part 4

1.6K 15 0
                                    

Aliff melangkah memasuki cafe  yang selalu menjadi tempat santapan buat dirinya dan juga asri setiap kali mereka lunch bersama, apabila sudah nampak kelibat rakanya yang sudah melabuhkan punggungnya di salah-satu meja yang berada disitu, dia membawa langkahnya ke meja tersebut.

"lama dah kau sampai? Sudah order?" sapanya sambil melabuhkan punggungnya dikerusi yang di sediakan.

Asri mengelengkan sedikit kepalanya lalu menjawab.
"aku pun baru jer sampai, jom lha order.. Perut aku dah bergetar nie, jumpe jodoh pon tak bergetar macam nie tau"

"ha ah banyak lha kau punye bergetar, sudah cepat order.. Nanti bende lain pulak kau merepek.. Miss. "

Sebelum sempat aliff memanggil waiter yang berkerja disitu untuk membuat pesanan, mereka dikejutkan dengan suara jeritan seorang gadis yang tampak seperti sedang memarahi rakannya sementara kawannya yang dimarahi itu hanya menayangkan riak bosan. Suara gadis itu tidak terlalu kuat tapi mampu menarik perhatian seluruh pelanggan dan pekerja disitu untuk memandang mereka. Aliff dan Asri sempat berpandangan sesama sendiri sebelum aliff mengukir senyuman senget apabila terpandangkan gadis yang berada yang semeja dengan gadis yang terjerit kecil tadi. "i found you girl" katanya dalam hati sambil bangun dan menuju ke arah meja gadis itu.

"eh2 kau nak pergi mane tu anak syaiton.. Jangan buat giler bole tak" soal asri gelabah sambil mengikuti langkah aliff.

"shut the fuck up asri, aku dah jumpe miss kenit yang cari pasal dengan aku semalam" ujar aliff yang masih melangkah menuju ke arah targetnya. Asri sudah menepuk dahi dan terus mengikuti langkah rakanya sehingga meraka berdiri betol-betol dihadapan meja tiga orang gadis, dia terpandangkan seorang gadis yang berambut panjang yang diwarnakan ash grey dan mengenakan long sleve hoddie crop top yang menampakkan absnya serta pusatnya yang ditindik dan memakai tight berwarna hitam dan memakai kasut yeezy berwarna putih, lain pula dengan kedua rakannya yang seorang memakai selendang hitam dan memakai dress berwarna kelabu dan diluarnya dia memakai cardigen berwana hijau manakala seorang lagi rakannya memakai tudung berwarna hitam dengan gayanya yang seperti boyish sedikit. Ketiga-tiga gadis itu mempunyai perwatakkan yang berbeze jika dilihat dari cara pemakaian mereka. Itu yang bole disimpulkan oleh asri dengan sekali imbas.

        Lydia Outfit

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

        Lydia Outfit

        Lydia Outfit

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Diriku Sang PendosaWhere stories live. Discover now